بازدید 18056
آيت‌الله آملي لاريجاني در نشست مسئولان عالي قضايي:

دستگاه قضا هم از بابت اعدام‌ها متأسف است

مسأله امنیت از اصلی‌ترین نیازهای جامعه مدنی است؛ بنابراین، نباید به هیچ روی دستخوش احساسات شود. ولی این روشن است، هنگامی که مسأله امنیت اجتماعی مردم مطرح است، نمی‌تواند چشم خود را بر حقایق ببندد.
کد خبر: ۲۹۹۵۱۶
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۷ 23 January 2013
آیت‌الله آملی لاریجانی با اشاره به برخی اظهار نظرها و شبهات درباره تناسب مجازات با جرم به ویژه در موضوع محاربه گفت: در پرونده زورگیری اخیر قاضی مجازات حداکثری را با هدف بازدارندگی در نظر گرفته است.
 
به گزارش «تابناک» به نقل از اداره ‌کل روابط‌ عمومی و تشریفات قوه قضاییه، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در نشست امروز مسئولان عالی قضایی، با اشاره به آیات و روایات متعددی که در وصف مقام عظیم پیامبر (ص) ‌ نازل و نیز نقل شده است، تأکید آیات قرآنی بر «مقام محمود» پیامبر و «خُلق عظیم» آن حضرت را نشانه عظمت مقام پیامبر اسلام دانست و گفت: قرآنی که خود «خَلق عظیم» است، در وصف پیامبر اسلام از او با عنوان انسانی دارای «خُلق عظیم» نام می‌برد و او را در مقام محمود وصف می‌کند که بالا‌ترین مقام انسانی است و این توصیفات، نشان از بزرگی جایگاه پیامبر (ص) دارد.

وی افزود: ‌در سوره قلم خداوند فرموده است: «إنَّک لَعَلی خُلُقٍ عَظِیمٍ» پیامبر گرامی اسلام در کلام حق‌ تعالی به «إنَّک لَعَلی خُلُقٍ عَظِیمٍ» توصیف شده‌اند. خداوند اگر کسی را به این‌که بر خُلق عظیم است، یعنی ملکات و هیئات راسخ نفسانی را به تمامی واجد است، توصیف کند، نشانه‌ای جز بزرگی مقام رفیع پیامبر اسلام (ص) نیست و با توجه به این‌که در اینجا قائل حق‌ تعالی است و هیچ باطلی در کلام حق راه ندارد، نتیجه این می‌شود که پیامبر اکرم اسلام، بر بالا‌ترین خُلق ممکن استوار است.

رئیس قوه قضاییه همگان را به تدبر و تأمل در مقام والای پیامبر و توصیفات بی‌بدیلی که در آیات الهی و نیز در سخن امیرالمومنین (ع) در نهج‌البلاغه آمده، فراخواند و افزود: پیامبر عظیم‌الشأن اسلام با وجود آن «خُلق عظیم» یاد دنیا را در نفس خود از بین برده بود و همواره نیکو‌ترین رفتار‌ها را با مردم و پیروان خود داشته و تأسی به سلوک و سیره پیامبر بزرگ اسلام، نسخه شفابخشی برای همه بشریت است.
 
آملی لاریجانی تأکید کرد: افزون بر این‌ که خود قرآن، پیامبر اکرم اسلام را توصیف کرده است به این‌که دارای خُلق عظیم است، در نهج‌البلاغه حضرت امیر (س) نیز که خود مصداق همین اخلاق و خلق عظیم بود؛ در توصیف پیامبر مطالبی آورده است که انصافا برای همه ما یک نسخه شفابخش است.

در خطبه ۱۶۰ نهج‌البلاغه حضرت امیر (ع) عبارات بسیار زیبایی در وصف پیامبر اکرم (ص) دارند. عباراتی که در توصیف زهد و خصایص پیامبر است «و لقد کان فى رسول اللّه صلى‌اللّه‌علیه‌و‌آله‌ کاف لک فى الأسوه، و دلیل لک على ذمّ الدّنیا و عیب‌ها، و کثرة مخازى‌ها و مساوی‌ها» تا اینجا که می‌فرمایند: «فتاس بنبیک الاطیب الاطهر»: تأسی کن به پیغمبر که پاک‌ترین وپاکیزه‌ترین بود و «فان فیه اسوه لمن تاسی»؛ یعنی که در پیامبر اقتدا است، الگو است برای هر کسی که بخواهد تأسی کند «و عزاء لمن تعزی» افتخار است، بزرگی است برای هر کسی که به دنبال فخر و بزرگی باشد «و احب العباد الی الله المتاسی بنبیه». محبوب‌ترین انسان‌ها نزد خداوند باری‌ تعالی کسی است که متأسی به پیامبر گرامی اسلام باشد که تعبیر بسیار زیبا و پرمعنایی است و البته نظیر این تعابیر در وصف آن مقام عظیم فراوان است.

رئیس دستگاه قضا با ابراز تأسف از برخی فرقه‌گرایی‌ها در جهان اسلام و نیز برخی اختلاف‌افکنی‌ها میان مسلمانان از این‌گونه رفتار‌ها به عنوان کفران نعمت بزرگ الهی نام برد و تأکید کرد: کفران است کسانی چشم بر این حقیقت ببندند یا خدای ناکرده توهین روا بدارند و البته کفران بزرگ‌تر این که مسلمانان که امت ایشان هستند، بی‌توجهی کنند و قوم جاهلی یافت شوند که با ترور برادران دینی به اختلاف افکنی روی آورند.

آملی لاریجانی فرقه‌گرایی و دامن زدن به اختلافات مذهبی را جفا بر مقام رسول‌الله (ص) دانست و گفت: متأسفیم که قوم جاهلی یافت می‌شوند و به دنبال جدایی بین مسلمانان و فرقه‌گرایی هستند و برادران دینی خود را به خاک و خون می‌کشند و عده‌ای خبیث با نام وهابی از شقاق و اختلاف‌افکنی آن‌ها حمایت می‌کنند.

وی خواستار وحدت امت اسلامی در مقابل دسیسه‌ها و تفرقه‌افکنی‌های دشمنان اسلام شد و گفت: توهینی بالا‌تر از این به پیامبر بزرگ اسلام (ص) نیست که با امتش چنین کنند.
رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی اظهارنظر‌ها و شبهات درباره تناسب مجازات با جرم به ویژه در موضوع محاربه گفت: هرگاه مجرمانی دست به ایجاد فضای خوف و وحشت بزنند، تشخیص مجازات بازدارنده از میان حداقل و حداکثر مجازات‌ها بر عهده قاضی یا قضات صادرکننده رأی خواهد بود و در پرونده زورگیری اخیر نیز قاضی مجازات حداکثری را با هدف بازدارندگی در نظر گرفته و این البته حتماً به مصلحت جامعه اسلامی است.

وی افزود: مسأله امنیت از اصلیترین نیازهای جامعه مدنی است و به هیچ روی نباید دستخوش احساسات شود. روشن است که دستگاه قضایی نیز از بابت اعدام انسان‌ها متأسف است ولی وقتی مسأله امنیت اجتماعی مردم مطرح است نمی‌تواند چشم خود را بر حقایق ببندد.

رئیس قوه قضاییه با تأکید بر این‌که مجازات اعدام با هدف بازدارندگی، با تلاش مستمر و دوچندان دیگر مسئولان برای حل و فصل مشکلات و زیرساخت‌هایی که نبود آن افراد را به تخلف و جرم و جنایت می‌کشاند منافاتی ندارد، تأکید کرد: به نظر ما اتفاقا راه‌حل اساسی‌‌ همان است که ریشه‌ها و بسترهای ارتکاب جرم در جامعه خشکانده و جمع شود اما این مساله به معنای این نیست که قوه قضاییه به وظیفه ذاتی خود نپردازد.

آملی لاریجانی با تأکید بر این‌که «مطمئن باشید در صورت برخورد نکردن قاطع با چنین جرایمی اوضاع به مراتب بد‌تر خواهد شد» افزود: این بحث که زورگیرانی که به تازگی اعدام شدند، ‌ سابقه قبلی نداشته‌اند؛ موضوع درستی نیست و آن‌ها به اقرار خودشان چندین فقره این جرایم را تکرار کرده بودند.

وی همچنین با رد این نظر که «به دلیل فقر و نداری دست به ارتکاب جرم می‌زنند» گفت: مگر عقلانی و انسانی است که هر فردی که دچار فقر یا تنگدستی شود، باید دست به چنین جرایم وحشت‌انگیزی بزند و امنیت را از جامعه برباید و آیا تمام راه‌ها برای رفع تنگدستی بسته است و تنها باید به زورگیری و کیف‌قاپی اقدام کرد؟
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱۳۷
انتشار یافته: ۵۱
آیا با این همه اعدام قاچاقچیان مواد مخدر ذره ای از قاچاق این مواد کاسته شده؟ مجازات باید با جرم متناسب باشد.
پاسخ ها
احمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
بله کاسته شده شما اول برو خوب آمارو مطالعه کن به نظر من اعدام در ایران کم و باید تعداد بیشتری اعدام بشن تا جامعه به امنیت و ارامش برسه
سارا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
کاش یه بار گرفتار این زورگیرا بشی اونوقت نظرتو ببینیم!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۵
اعدام درمانی چیزی است شبیه آب درمانی !! نباید توقع معجزه از آن را داشته باشید !!
میلاد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۵
اگر فیلم اینها در نمیومد، عمرا اعدام میشدند. اصلا کسی پیگیری نمیکرد ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۶
متاسفم برات احمد آقا. به جای ریشه یابی و حل مشکل اعدام را تنها راه حل میدانید؟؟؟ و به نظرتون کمه؟؟؟؟؟
از نظر من این صحبت ها فقط توجیه کردن است
برای بازدارندگی و تاثیر گذاری بهتر بود حکمی مادام العمر مثل تبعید به مناطق بد اب و هوا و سخت و ارائه گزارش ماهیانه از وضع بد زندگیشون بهترین تاثیر رو و بازدارندگی رو داره
اعدام یک حرکت سخت با تاثیر کوتاه مدت است
گرفتن جان مردم برای بازدارندگی کار درستی نیست
پاسخ ها
احمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
اولا هزینه نگهداشتن چند تا قاتل زورگیر و پست رو کی میده شما میدی!!!! بعدشم اینا مردم نیستن و هیچ منفعتی برای جامعه ندارن جز شر و بدبختی به نظر من باید تابع قوانین اسلام بود نه قوانین غربی ها ببینید در کشورهای حاشیه خلیج فارس امار دزدی یک هزارم ایرانم نیست چون مجازاتش قطع دسته ولی اینجا یک یا دو سال زندان
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
چه طور زورگیرها جان مردم تو خیابون بگیرند مهم نیست اما تا قوه قضاییه برخورد کنه جون اینا ارزش پیدا میکنه واقعا که
جدی می گی؟
اوه اوه!!!!!!!!!
اگرچه جرم زورگیری سنگین است ولی میشود مجازاتهای سنگینی غیر از اعدام اعمال کرد-این دونفر گرچه قبلا سابقه داشتند ولی بایستی اول مجازات دیگری میشدند درصورت تکرار اعذام میشدند-جان یک انسان مهم است و ماباید اقتصادمان را درست کنیم که کسی دست به جرایمی مانند زورگیری نزند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۵
در صورت تکرار یعنی بعد از این که چند نفرو کشتن دیگه؟
حمله اراذل و اوباش به ۳ پسر دانشجو در دماوند
حوادث - شفا آنلاین نوشت:زورگیران خشن با حمله به سه پسر دانشجو در دماوند، پس از مجروح کردن آنها، پول و اموال‌شان را به سرقت برده و متواری شدند.

ساعت 15:30 روز حادثه سه پسر دانشجو در نزدیکی دانشگاه آزاد دماوند سوار بر خودرو بودند که از سوی زورگیران چاقو به دست متوقف شده و هدف حمله قرار گرفتند.

یکی از دانشجویان که از ناحیه دست مجروح شده بود، در تشریح ماجرا گفت: پس از پایان امتحان، من و دو تن از دوستانم از دانشکده فنی و حرفه‌ای سما- وابسته به دانشگاه آزاد- خارج شدیم. در حالی که سوار بر خودرو قصد داشتیم برای صرف ناهار به خیابان مجاور دانشکده برویم، ناگهان سه مرد ناشناس جلوی خودرو را گرفته و از ما خواستند پیاده شویم. در حالی که خیلی تعجب کرده بودیم، پیاده شدیم اما آنها ناگهان به طرف ما حمله کرده و در حالی که با چاقو و چماق به سر و صورت و بدن ما ضربه می‌زدند، سعی داشتند تلفن همراه، پول و حتی لباس‌هایمان را به زور بگیرند. ابتدا قصد مقاومت داشتیم اما وقتی ما را تهدید به مرگ کردند و چاقو را زیر گلوی‌مان گذاشتند، به ناچار هر چه می‌خواستند، به آنها دادیم. زورگیران نیز بلافاصله از محل متواری شدند. پس از این سرقت، در حالی که بشدت شوکه بودیم، به دانشکده رفتیم تا موضوع را به رئیس اطلاع دهیم اما موفق نشدیم. فردای روز حادثه نیز حتی نتوانستیم در جلسه امتحان بعدی شرکت کنیم.
برای دزدان 3000میلیارد تومانی قضات نمی توتنستند حکمی بازدارنده صادر کنند ؟
الان اين حكم اعدام محارب حكم شرعي بود؟؟؟مگه نگفتن قصاص در برابر قتلي چيزي بايد باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۵
تو كه انقد از حقوق سر در نمياري نظر نده- اعدام فقط در برابر قتل باشه- موارد ديگه هم هست كه اعدام داره- يه كوچولو فكر كن خب
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۵
سلام آقای ناشناس
بله حکم شرعی است
درضمن اینجا بحث قصاص مطرح نیست. قصاص اعم از اعدام است بروید بیشتر مطالعه کن بعد بیایید مثبت بدهید
تو رو خدا کم نیارین

فقط اعدام خوب جواب می ده

با این همه اعدام ناامنی هست ببینین اگه اعدام نباشه چی کی شه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
عزیزجان، همین موضوع ثابت میکنه اعدام مشکلی رو حل نمیکنه!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۵
تو مگه آفریدی که داری در مورد مرگش انقدر راحت نظر می دی باید این جور ادمارو ببرن جاهای محروم و بد آبو هوا حسابی ازشون کار بکشن اونم در راسای بهینه سازی دولت تا بفهمن مردم برای داشته هاشون زحمت کشیدن
متاسفم برای چنین استدلالی که فکر میکنید بهترین کار برای جلوگیری ازبزهکاری در جامعه اعدام است.لطفاً ریشه یابی کنیدوبع نتیجه گیری
اعدام هرگز روش صحيحي براي برخورد با اينگونه مجرمان نبوده اعدام پاك كردن صورت مساله است نه حل آن. زور گيري هميشه اتفاق مي افتد تجاوز به عنف هميشه اتفاق مي افتد اما چرا از بين اين همه فقط عده اي شناخته مي شوند و به اشد مجازات مي رسند! پس تكليف بقيه كه از اين ماجراها فرار مي كنند چيست؟ آيا اين اشكال در امر قضاوت نيست كه عده اي مجازات مي شوند و عده اي فرار مي كنند و عده اي سنگين مجازات مي شوند. اگر با اعدام هدف ايجاد رعب و بازدارنده براي سايرين باشد كه باز هم غيرممكن است چون جرم هميشه در جامعه اتفاق مي افتد اين روش شايد مجرمان را به عملي سنگين تر متوسل كند بخصوص ارتكاب قتل. اين روشها بخصوص در ملاء عام خشنونت را ترويج مي كنند . نفرت و احساس سرخوردگي . كسي كه اينكار را انجام ميدهد با اين تصوير جريح تر شده و مطمئن تر انجام مي دهد و آنكه اينكار را نمي كند مطمئنا از مرگ يك انسان احساس نفرت مي كند . نفرت از همه چيز ...
من معلوماتم در حد این نیست که اظهار نظر کارشناسانه کنم. اما به عقیده من اعدام کمکی نمیکنه.چون هیچ مجرمی خودشو جای کسی که اعدام میشه نمیذاره. واسه ملت ما مرغ همسایه همیشه غازه. مثلا وقتی میشنویم کسی از مصرف زیاد دخانیات سرطان ریه گرفت و مرد بازهم چون فکر می کنیم این مرض گریبانگیر ما نیست به کشیدن سیگار ادامه میدیم. من فکر میکنم از روشی مثل قطع دو دست اگه استفاده بشه بهتره. چون اون فرد تا یه عمر عذاب میکشه . نمیدونم. اما کاش این وضعیت حل شه تا من نوعی از اینکه سر کوچه ساعت 6 غروب از تاکسی پیاده میشم، 70،80 متر تا دم خونه رو نترسم که هر آن یه بلایی کسی سرم بیاره. خدایا تو همه رو به راه راست هدایت کن...
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۵
اینکه باید ریشه ی پیگیری شود درسته ولی من و شما نمی توانیم با ترس و لرز بریم خیابون تا آیا مسئله ریشه ی حل شود یا نه الآن هم زورگیری در کشور های غربی هم اشد مجازات را داره .
ای کاش خائنین به اموال ملی و مفسدان فی الارض فساد بزرگ مالی کشور باهمین سرعت اعدام می شدند تا بسترهای فساد مالی خشکانده می شد و کشور عزیزمان از فقر حاصل از این خیانت ها نجات پیدا می کرد.
lميشه براي اختلاس ها هم حداكثر مجازات با هدف بازدارندگي در نظر گرفته بشه؟!!!!
مجازات یک فرد باید به عمل اون فرد مرتبط ومتناسب باشه نه به اختیار قاضی، از نظر حقوقی حکمی که صادر میشه باید مستقل از نظر واحساس قاضی و جامعه باشه مخصوصا چنین حکمی .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۵
وقتی یکفر گاهی به غیر عمد یکی را می کشه اعدام میشه و در حقیقت یکی ضرر میکنه ولی در زوگیری تمام مردم احساس ترس یا نامنی میکنند پس جرم سنگینی هست و اعدام حداقل مجازات هست و ته قضیه اینکه من و شما جای افرادی نبودیم که مورد زور گیری قرار گرفتند و گرنه چنین نظر های بشر دو ستانه نمی دادیم.
بهترین کار بود مسئله اینه در مورد بقیه اراذل باید همانگونه رفتار شود
اين حكم نبايد اجرا ميشد حالا كه شد بايد براي تمام زورگيرها عموميت پيدا كنه حرفهاي بالا اثر بازدارندگي اين حكم را از بين برد.
بجای حکم اعدام ، حکم قطع دست را برای سارقان زورگیر صادر میکردید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۵
نه. اگه دست یک فرد قطع بشه تا آخر عمر از کار میفته. اون موقع هزینه ای به مجموع هزینه های دولت اضافه می شه.
خوب ایا کسانی که میلیاردی از بیت المال می دزدند امنیت اجتماعی را بخطر نمی اندازند؟ رعب و وحشت ایجاد نمی کنند؟
آیا رعب و وحشتی بالاتر از بیکاری ، بی پولی و نداری هست؟
عامل آن کیست؟
حالا که دیگه اعدام شدن. درست و غلط بودنش را انقدر کش ندید. بگذارید تا جو ترس بر بقیه اراذل و زورگیران که به صورت قارچی در حال ازدیاد هستند حکم فرما باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
از کجا معلوم دوباره زورگیرها اعدام شوند؟ شاید زورگیرها خیالشان تا چند سال دیگر از اعدام شدن راحت شده است!. اردوگاه کاراجباری بهترین راهکار است. این افراد در این اردوگاه ها یاد می گیرند که باید برای زنده ماندن کار کنند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۶
بله همیشه حرف حساب را نباید کش داد
اونهایی که با اعدام این افراد که سابقه دار هم بودند مخالفند یکبار دست این افراد بیوفتند بعد دوباره نظر بدند.
کسی هم منکر غیر عقلانی بودن این اعمال نیست اما همه عقلا وجود فقر را زمینه ساز وقوع و رواج خشونت در جامعه می دانند.
هر كس در زمين فساد كند تا قبل از به دام افتادن بايد توبه كند در غير اينصورت اعدام بايد بشه
چون اگه اعدام نشه امنيت جامعه از بين ميره

توبه گرگ مرگ است
همه اینها که آرای احساسی در مورد این جنایت کارها میدن اگه یه بار خودشون مورد تعرض اینه قرار بگیرن دیگه این جور چرند نمیگن !!
بجای اعدام دست طرف از ریشه قطع کنند بهتره
زندگی درشرایط سخت دراردوگاههای کار اجباری.اینهاروبفرستن کویر آباد کنن و از جوونورای کویرهم تغذیه کنن.این بازدارندگیش بیشتره.
با اجرای حکم اعدام برای این افراد، امکان ارتکاب به قتل مجرمان دیگر در هنگام زورگیری بیشتر می شود.
چون حال که مجازات زورگیری و قتل عمد یکی شده، پس در صورت مقاومت مسروق امکان ارتکاب به قتل جهت گرفتار نشدن بالاتر می رود.
من و همسرم بعنوان كسي كه تا مدتها زندگي امان تحت تاثير مخرب دزدي اين افراد پست بود بشدت از اعدام حمايت ميكنيم. ادامه بدهيد.كوتاه نياييد.
دوستانی که می گن اعدام خوب نیست، این حس انسان دوستیتون رو واسه قربانی های این حوادث خرج کنید نه عده ای جانی از خدا بی خبر که فقط انگل جامعه هستن و تقریبا هیچ وقت اصلاح پذیر نیستن. آفرین بر قوه قضایه بدون گوش دادن به افراد بی اطلاع و که طمع زورگیری رو نچشیدن با قدرت به مسیر خودتون ادامه بدین. فقط اعدام
چرا وقتی در جامعه فشار اقتصادی پیش میاد آمار جرم و جنایت بیشتر میشه ؟اینکه دو جوان بیست و دو سه ساله را اعدام کنیم کاری از پیش نمیبره .یکی از دوستان گفته بود خودت اگه مورد زورگیری قرار گرفته باشی حکم اعدام را قبول داری .در جواب اون دوست باید بگم اگه مثلا فرزندت مریض باشه و در معرض مرگ پول لازم داشته باشه ناچار باشی دزدی و زورگیری نمیکنی؟من باز میگم این کارها قابل توجیه نیست ولی همه مثل هم فکر نمیکنند
بالاخره حكم افرادي كه 3000 ميليارد تومن دزدي ميكنن دزديه يا محاربه يا قتل آدماي بدبخت ؟هر چي كه هست يه حكمي داره ديگه خوب چرا اجرا نميشه ؟؟؟؟؟؟؟
به نظر من اینهارو باید به عنوان کارگر ساختمانی تحت الحفظ فرستاد جاهای محروم تا در برابر روزی 3 وعده غذا اونجا کار کنند چون اینها اغلب افرادی هستند که عرضه کار ندارند.
البته اونهایی که جرمشان بزرگتر نباید امان داد.
بنظر من دلیلش ضعف نیروی انتظامی در برخورد سریع؛اگه نیروی انتظامی بسرعت‏(که در این مورد خاص دیدیم‏)خلافکارا رو شناسایی و دستگیر کنن بازدارندگیش بیشتره‏
به نظر من این دوتا قربونی رسانه ای شدن کارشون شدن همین!!!!
ضمن تشکر از اقدام قاطع قوه قضائیه در برخورد با زورگیران ، مردم خواستار برخورد جدی تر با غارتگران بیت المال و مفسدان اقتصادی هستند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست