بازدید 13135
محسن رضایی در جمع گسترده بانوان تشریح کرد:

«طرح کوثر» نخستین برنامه برای زنان ایرانی

رضایی تأکید کرد، نقش اقتصادی، اجتماعی و تربیتی بانوان باید تعریف شود و این نیازمند طراحی است که ما در این زمینه طرحی را به نام کوثر با محوریت چند موضوع تهیه کرده‌ایم / وقتی سران کشور که همه از اصولگرا‌ها هستند، بعضا نمی‌توانند کنار هم بنشینند و با هم زندگی کنند، چه انتظاری باید از کف جامعه داشت؟ ما باید یاد بگیریم که چگونه با هم زندگی کنیم. ما هنوز نحوه زندگی کردن با هم را به خوبی یاد نگرفته‌ایم، چه سیاستمدارمان، چه مردم عادی.
کد خبر: ۲۹۸۸۸۳
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۹ 20 January 2013
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر این‌که نقش اجتماعی، اقتصادی و تربیتی بانوان در جامعه باید تعریف شود، گفت: در این ارتباط ما طرحی را با نام «طرح کوثر» با محوریت چند موضوع تدوین کرده‌ایم.

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری‌ها، محسن رضایی در جمع گسترده‌ای از بانوان، با بیان این مطلب گفت: ما به مانند یک کاروان می‌مانیم که برای رسیدن به اهداف خود، راهی را شروع کرده‌ایم و تاکنون توانسته‌ایم، از دو ایستگاه عبور کنیم و در راه رسیدن به ایستگاه سوم هستیم.


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام دو ایستگاه اول را عبارت از سیاست، حکومت و همچنین قدرت، امنیت و دفاع عنوان کرد و گفت: ایستگاه سومی که ما باید به سمت آن حرکت کنیم، با عنوان زندگی، اقتصاد و اخلاق است.

برای رسیدن به ایستگاه سوم با دو مشکل روبرو هستیم که مشکل اول را من خودزنی و سوء مدیریت می‌نامم و در واقع این مـشـکل از درون خـود مــــا است و مشکل دوم مربوط به بیرون از ایران است، مـا اکنون با رقبایی در منطقه روبرو هستیم و از طرف دیگر مشکلاتی نیز از سوی دشمنان بـــه کشور مــــا تحمیل می‌شود.
وی افزود: ما مثل کوهنوردانی هستیم که برای رسیدن به قله باید از راه‌هایی بگذریم و تاکنون از دو ایستگاه عبور کرده‌ایم و اکنون باید به سمت ایستگاه سوم حرکت کنیم.

رضایی افزود:‌ برای رسیدن به ایستگاه سوم با دو مشکل روبه‌رو هستیم که مشکل اول را من خودزنی و سوء مدیریت می‌نامم. در واقع این مشکل از درون خود ماست. مشکل دوم مربوط به بیرون از ایران است. ما اکنون در منطقه، رقبایی داریم و از طرف دیگر مشکلاتی نیز از سوی دشمنان به کشور ما تحمیل می‌شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که اکنون مسائل تعیین‌کننده‌ای جلوی روی ماست، ادامه داد: ما برای رسیدن به جامعه ایده‌آل باید از مشکلاتی که اکنون با آن روبه‌رو هستیم، بگذریم. بخش مهمی از کارها باقی مانده است که باید آنها را انجام دهیم.

وی با بیان این‌که دشمنان ما را تحریم اقتصادی کرده‌اند تا نتوانیم به موضوع زندگی و اقتصاد چندان توجه کنیم و درصدد هستند که ما را در این مقوله‌ها تضعیف کنند،‌ گفت: باید تلاش کنیم که از این مشکلات عبور و در واقع تحریم‌های اقتصادی را خنثی کنیم.

رضایی با بیان این‌که ما هیچ راهی نداریم، مگر این‌که به جلو حرکت کنیم، اظهار کرد: برای حرکت به سمت جلو باید آینده را بسازیم؛ آینده‌ای که در آن مسائل اقتصادی، خانواده، جوانان، اخلاق و تلاش برای رفع مشکل بیکاری بسیار مهم است.


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که انجام این کارها ساده نیست و نیازمند یک نهضت بزرگ و در واقع جنبش اجتماعی است، گفت: بانوان ما در کانون این جنبش اجتماعی هستند و در سه محور اصلی ایستگاه سوم بانوان نقش تعیین‌کننده‌ای دارند.

نحوه برخورد با بانوان ما بر اساس اسلام نیست و شاهد افراط و تفریط‌هایی در ارتباط با بانوان هستیم. این افراط و تـفـریـط‌هـا بـــه این مــوضـوع برمی‌گردد که ما نگاه شخصی و سلیقه‌ای به بانوان داریم و نگاه واحدی در این ارتباط وجود ندارد؛ نگاه واحد دینی ما به این مقوله بـاید مبتنی بــر نگاهی باشد که به حضرت زهرا (س) صورت می‌گیرد.
وی با بیان این‌که جامعه باید زمینه را برای نقش‌آفرینی هر چه بیشتر بانوان در این محورها فراهم کند و خود زنان در این زمینه بسیار مهم هستند، اظهار کرد: ما باید در راستای توانمندسازی و افزایش مهارت‌های بانوان حرکت کنیم و این امر بدون انجام حمایت‌های لازم امکان‌پذیر نیست. ما باید به این مقوله بیندیشیم که چگونه می‌توانیم زنانمان را هر چه بیشتر توانمند کنیم و مهارت‌های آنها را گسترش دهیم.

رضایی با بیان این‌ که نحوه برخورد با بانوان ما بر اساس اسلام نیست و شاهد افراط و تفریط‌هایی در ارتباط با بانوان هستیم،‌ گفت: این افراط و تفریط‌ها به این موضوع برمی‌گردد که ما نگاه شخصی و سلیقه‌ای به بانوان داریم و نگاه واحدی در این ارتباط نیست.

وی با بیان این‌که نگاه واحد دینی ما به بانوان باید مبتنی بر نگاهی باشد که به حضرت زهرا (س) صورت می‌گیرد، افزود: حضرت زهرا (س) محور عشق عالم هستند و ما می‌بینیم که تمام ائمه اطهار، شیفته حضرت زهرا (س) هستند و ما در واقع باید نقش بانوان را از سیمای این بانوی بزرگوار متوجه شویم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر این ‌که نقش اقتصادی، اجتماعی و تربیتی بانوان باید تعریف شود و این نیازمند طراحی است که ما در این زمینه طرحی را به نام کوثر با محوریت چند موضوع تهیه کرده‌ایم، در تشریح محورهای این موضوع، گفت: آموزش و یادگیری، توجه به بیمه بانوان، در نظر گرفتن حق شأن بانوان از جمله این محورهاست.
 
رضایی گفت: ما معتقدیم بانوانی که در خانه مشغول به کار هستند، باید حق مستمری برای خانه‌داری بگیرند، از طرف دیگر حقوقی نیز باید از همسر داشته باشند.
وی با بیان این‌که این طرح دارای محورهای دیگری نیز هست، گفت: ما باید تلاش کنیم این طرح را عملی اجرایی کنیم و تنها در حد شعار باقی نماند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که برای اجرایی شدن طرح کوثر در کنار حمایت‌های دولت باید در راستای توانمندسازی و مهارت‌افزایی بانوان نیز تلاش کنیم، گفت: باید به کسب و کارهای خانگی نیز توجه کرد.

وقتی سران کشور که همه از اصـولـگـراهــــا هسـتند، بعـضـــا نمی‌توانند کنار هم بنشینند و با هم زندگی کنند، باید چه انتظاری از کف جامعه داشت؟‌ ما باید یاد بگیریم که چگونه با هم زندگی کنیم. ما هنوز نحوه زندگی کردن با هم را به خوبی یـاد نگرفـــــتـه‌ایـم؛ چـــــــــــــــه سیاستمدارمان، چــــه مـــــردم عادی.
رضایی با تشریح برخی دیگر از محورهای دهگانه طرح کوثر اظهار کرد: در مورد حق شأن زنان و میزان آن که در این طرح آمده از من پرسش‌هایی می‌پرسند و باید بگویم که میزان آن بالای صد و ده هزار تومان خواهد بود و این باید ماهانه ازسوی دولت به زنان خانه دار پرداخت شود.

وی با بیان این‌که نقش بانوان در ساختن آینده ایران باید عملیاتی در جامعه اجرا شود و طرح‌هایی که در این ارتباط ارائه می‌شود، قابل عمل باشد و فقط در حد تعارف و تشریفات نباشد، گفت: ‌این طرح‌ها باید دارای پختگی باشد تا قابلیت تداوم نیز داشته باشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اهمیت آموزش مردم در زمینه مهارت‌های زندگی، در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: وقتی سران کشور که همه از اصولگراها هستند، بعضا نمی‌توانند کنار هم بنشینند و با هم زندگی کنند، چه انتظاری باید از کف جامعه داشت؟

رضایی با بیان این‌که ما باید از منازعات دست کشیم، چرا که نتیجه‌ای ندارد، گفت:‌ ما باید یاد بگیریم که چگونه با هم زندگی کنیم. ما هنوز نحوه زندگی کردن با هم را به خوبی یاد نگرفته‌ایم؛ چه سیاستمدارمان، چه مردم عادی.

این فعال سیاسی در این مراسم که شبیه برنامه‌های تبلیغاتی برای انتخابات ریاست‌جمهوری بود، با تأکید بر این‌که باید زندگی، اخلاق و اقتصاد را در اولویت گذاریم، گفت: باید به مقوله‌هایی چون حفظ آبرو و جان مردم نیز توجه شود.

وی در پایان گفت: ملت ما می‌تواند از این مشکلات با تلاش و همیاری گذر کرده و آنها را حل کند.

گفتنی است، در این مراسم بانوانی از چندین استان کشور و همچنین نقاط گوناگون تهران حضور داشتند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱۷
انتشار یافته: ۱۹
یکی از دلایل افزایش طلاق در کشورمان اشتغال زنان می باشد. اگر اولویت استخدام با مردان باشد برای خانواده ها بهتر است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
اولویت استخدام باید با افراد شایسته تر باشد.
زن یا مرد فرقی ندارد. این برای کشور و خانواده بهتر است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
جناب ناشناس كه پاسخ داده اند زن و مرد فرقي ندارد !
فرض برادر عزيزمان عدم شايستگي زنان نيست . بلكه وقتي يك خانم در جايي شاغل مي شود يك مرد همسطح وي از تشكيل خانواده باز مي ماند . حال اين آقا بايد قاچاق فروش شود يا زور گير ؟ معتاد شود يا الاف ؟ دختران بي شوهر بمانند و افزايش فساد ؟ اگر خواستي دهها معضل ديگر برايتان دارم بيان كنم . كمي با انديشه نظر بدهيد.
حرف قشنگ ریاده عامل به کارها کمه یا نیست آقای رضایی نظرات خوب زیاده ولی عامل وجود نداره .....
اول پیدا کنیم فرهنگ عمل کردن یا ایجاد کنیم فرهنگش رو
از نظر فرهنگ سازی خیلی عقبیم...
نظر ایشون در مورد قانون جدید گذرنامه برای همون خانم های خود اتکا چیه؟! اینها هم برای دیدن دو تا کشور خارجی باید اجازه بگیرن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سلام
ضمن تشکر از بیانات روشنگرانه و تخصصی دکتر رضایی که برای این برهه زمانی و برون رفت موفقیت آمیز از مشکلات رویکرد منطقی و کارشناسی ارایه فرمودند تا از ظرفیت و توانایی مردان و زنان در جامعه برای رسیدن به هدف اصلی گام بر داریم.
با تشکر سیدمحسن دهبانپور
آقاي رضايي شوهران ما از بيكاري خانه نشين شده اند ما در جنبش هاي اجتماعي نقش داشته باشيم؟!اسلام گفته مردان در خانه بمانند و زنان در اجتماع؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
تو دوست نداری بشین ور دست شوهرت. هر ایرانی صرف نظر از جنسیت و قومیت و تنها براساس لیاقت حق نقش آفرینی در جامعه رو داره.
یکی از دلایل افزایش طلاق در کشورمان اشتغال زنان نیست اگر زنان شاغل نبودند چندین ملیون خانوار دیگر هم زیر خط فقر زندگی میکردند ایا در کشور های اروپایی که روز به روز به تعداد زنان شاغل اضافه میشود امار طلاق روز به روز افزایش میابد؟ریشه طلاق را در چیز دیگری جست و جو کنید چه کسی گفته زنان باید حتما تحت سرپرستی شوهر باشند؟زنان میتوانند مستقل باشند و از حقوق طبیعی و اولیه خود دفاع کنند البته اگر ان ها را نصف العقل و ضعیف فرض نکنند...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
اولا كه در اروپا خانواده به شكل ما وجود ندارد. دوم در فرهنگ انها نيست كه حتما مرد نان اور خانواده باشد.در كشور ما با توجه به بار رواني كه روي مرد وجود دارد اگر خانه نشين شود تعادل روحي و رواني خود را از دست داده و نمي تواند خيلي خوشبينانه بگوييم از نظر رواني مسئوليت پدر بودن و همسر بودن خود را به خوبي انجام دهد و با توجه به احساس گناه وشرمي كه ميكند زندگي به كام خود و خانواده تلخ شده و موجب از هم پاشيدن خانواده ميشود.منطقي بايد فكر كرد .
نا شناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
خانم محترم در همان کشورهای اروپایی که الگوی شما و امثال شما می باشند خانواده اصلا ارزشی ندارد که طلاق داشته باشند یا نداشته باشند. اگر الویت استخدام با مردان باشد دیگران خیلی از آنها که مسولیت نفقه خانواده با ایشان است مجبور نیستند با حداقل حقوق کار کنند تا به قول شما خانواده ها زیر خط فقر باشند. خانمی که با حداقل حقوق و برای رسیدن فقط به سر و وضع خود با حداقل حقوق کار می کند در حق مردان ظلم می کند و بس. یادمان باشد که حفظ کیان خانواده اصلی مهم است م نباید قربانی نظریات شخصی که فقط برخواسته از نفعیات می باشد شود. هدف از آفرینش انسان فقط موفقیت در کار های به قول شما اجتماعی نمی باشد. اگر زنان مستقل باشند خانواده معنی خود را از دست می دهد.
آنچه تاکنون رضایی نشان داده توانایی در اجرا و عمل بوده است . برنامه های اقتصادی دکتر رضایی در کنار دغدغه های فرهنگی ، می تواند گره گشای مشکلات امروز باشد. دانشگاهیان و اقتصاددانان برنامه های او را با امیدواری تعقیب می کنند
آقای رضایی این نظر شما کاملا صحیح است
متاسفانه هنوز سیاست مدارانمان نمیتوانند در مورد حل مشکلات با هم صحبت کنند وبه نتیجه برسند و با کمال تاسف برخی افراد سیاسی همه اش بفکر انگ زدن وتهمت زدن به افراد سر شناس وکسانی که سالها برای انقلاب رنج کشیده اند تا به نتیجه رسیده هستند.ای کاش این گونه عمل می شد- عیب کسان منگر و احسان خویش .
دیده فرو بر به گریبان خویش.امیدوارم که همه سیاست مدارانمان با هم اندیشی ودرایت به فکر حل مشکلات مردم باشند قبل از آنکهدیر شود.
هرچند دیر شده. اما مدانیم آدمهای بزرگ برای روزهای سختند.
آقاي دكتر ، طرحتان خوب و منطقي بود. گاهي اوقات طرح ها آرمانيست و تضميني براي اجرا در آن مشاهده نمي شود. اما طرح جنابعالي با توجه به علم شما در زمينه اقتصاد و اخلاق مداريتان خوب و مناسب است . با تشكر از شما سينه سوخته گان نظام. يا علي
آنگونه كه از شواهد و قراين پيداست.رئيس دولت جديد بايد با مسائل حل نشده متعددي سرو كار داشته باشد.فرهنگ مقوله مهمي است .كه با توجه به آن مي توان مسئله عمل نكردن به مصوبات را حل نمود.اگر چه عدم عمل به مصوبات تنها دليلش فرهنگ نيست.آباداني-مصرف بهينه منابع طبيعي-جوانان-مسكن-ازدواج-اشتغال-قوانين بانكي-تصادفات-اشتغال و....مواردي از اين دست بايد جدا رسيدگي شوند.اما باورمان اين نيست كه اين موارد تنها به دست رئيس دولت صورت گيرد.اگر قرار است رئيس بگويد و عمل نشود .اين نوعي ايراد است كه بي فرهنگي نيز بخشي از آن است.كميته ها و عوامل اجرايي يه وظايف قانوني اشان عمل نمي كنند.نمي شود كه يك رئيس دولت بيايد يه يخش بالاي جامعه وديگري به بخش پائين جامعه بپردازد.بلكه بايد با راهكاري بتواند خاسته هاي آنان را يه طور نسبي يرآورد.اداره جامعه با اداره يك مراسم مهماني و جشن فرق دارد.يك فرد نمي تواند از پس يك مهماني به نحو احسن بر آيد.چه برسد به يك كشور.پس لازمه اين امر خطير اينست كه عوامل اجرايي يك دولت چقدر پايبند به اجراي سوگند و تعهدات خويش است.با بررسي مدلهاي اقتصادي كشور هاي توسعه يافته درخواهيم يافت.همواره يك نسل ميكوشد و ميسوزد تا نسل بعدي از لحاظ توسعه و فناوري به بهره برداري برسد.(كره جنوبي)خلاصه كلام بايد فرهنگ توقع صرف از يك شخص به عنوان اينكه به تنهايي از پس همه مشكلات بر آيد تغيير كند. اينكه چقدر حاضريم براي احقاق حقوق ملت و آرمانهاي انقلاب خطر كنيم.مهم است .
کمتر مسولین راجع به حقوق زنان صحبت میکنن...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
اون هایی هم که صحبت می کنن درباره ی محدود کردن حقوق زنان صحبت می کنن. نمونه ی آخرش هم اجبار زنان مجرد بالای 18 سال به گرفتن اجازه ی ولی!!! برای خروج از کشور.
آقای رضایی نظر شما چیه؟
باسلام وتشکر از حسن نظر همه شما عزیزان باید به عرض برسانم هم مرد وهم زن موجوداتی ارزشمندند وباید بااحترام خاص به هردونگریست اگر خانمها بیشتراز آقایون استخدام میشوند چون به شرافت شغلیشان بیشتر اهمیت میدهند و درکارشان نظم وانظباط حاکم است و دقت نظر بیشتری به کار نشان میدهند ضمنا" نسبت به مردان توجه بیشتری به تحصیلات نشان میدهند به همین دلیل هم چون جذب نیروی متخصص بیشتر از نیروی ساده است بیشتر استخدام میشوند پس آقایان هم به جای حرص خوردن خودشان را بالابکشند بعد همدر بعضی ازشهرها بخصوص شهرهای ترک نشین آقایان حساسیت دارند که خانمها بالادستشان باشند مسئولین محترم باید فکری بکنند و در انتخاب اصلح بین خانم وآقا فرق نگذارند و اجازه بدهند خانمهاهم پیشرفت وترقی شغلی داشته باشند نه که از بدو استخدام تا آخر درجا بزنند به نفع جامعه و آینده کشور است، زن یا مرد بودن مهم نیست مهم درجه فهم ودرک وحل وفصل مسائل است باتشکر
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست