بازدید 2485

تکراري بودن داور دربي براي ما مهم نيست

کد خبر: ۲۹۸۵۷۳
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۱ 19 January 2013
رئيس دپارتمان داوري فدراسيون فوتبال گفت: تکراري بودن داور دربي از نظر ما اهميتي ندارد.

حسين عسگري در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مورد اعتراض مديرعامل باشگاه داماش به نحوه قضاوت تورج حق‌وردي در بازي با پرسپوليس گفت: اين مسئله تازگي ندارد در فوتبال ما مد شده که همه عليه داوري صحبت کنند. از رأس هرم تا پايين‌ترين بخش چنين کاري انجام مي‌دهند اما نمي‌دانم چرا اعتراض مي‌کنند در حاليکه مي‌دانند هيچ فايده‌اي ندارد.

وي در مورد اينکه شايد آنها تصور مي‌کنند با اعتراض به داوري در بازي بعدي داور با آنها مهربان‌تر رفتار مي‌کند گفت: تا کنون چه زماني چنين اتفاقي افتاده است. من همواره گفته‌ام که امکان ندارد که يک داور در فوتبال اشتباه نکند اما مهم آن است که اشتباه تأثيرگذاري در نتيجه بازي نداشته باشد. در همان بازي پرسپوليس-داماش مدافع تيم داماش توپ را با دست از مقابل انصاري‌فرد دور کرد. البته آن صحنه خارج از محوطه جريمه بود پنالتي اتفاق نيفتاد ولي مي‌توانست يک موقعيت خوب براي پرسپوليس ايجاد شود.

وي در مورد اينکه به حق‌وردي در اين مسابقه چه نمره‌اي مي‌دهد گفت:‌ من تمام فيلم بازي را نديدم ممکن است همانطور که در آن صحنه داور آن هند را نديد در برخي از صحنه‌ها به بازيکنان پرسپوليس اخطار نداده باشد. اما واقعيت آن است که مدافع داماش توپ را به شيوه‌اي با دست دفع کرد که نه داور و نه کمک‌داور نمي‌توانستند آن صحنه را ببينند. با توجه به اينکه حق‌وردي اشتباه تأثيرگذاري نداشته نمره‌اش خوب مي‌شود شايد خيلي خوب نشود اما خوب است.

عسگري در مورد اينکه گفته مي‌شود حق‌وردي و فغاني گزينه‌هاي اصلي قضاوت دربي هستند، گفت: ما 6 گزينه براي دربي داريم از دو سه هفته قبل نيز اين گزينه‌ها را زير نظر گرفته‌ايم. فقط اين دو نفر که اسم برديد گزينه نيستند اما واقعيت آن است که هر 30 داور ما نمي‌توانند بازي پرسپوليس استقلال را سوت بزنند.

وي در مورد اينکه ممکن است دوباره محسن ترکي داور دربي باشد، گفت: تکراري بودن داوري دربي از نظر ما هيچ اهميتي ندارد. اين مسئله فقط از نظر بازيکنان مسئولان باشگاه‌ها و تماشاگران و خبرنگاران عزيز مهم است اما براي ما مهم آن است که بالاترين استاندارد در قضاوت را داور در دربي به نمايش بگذارد. تکراري بودن يا نبودن داور براي ما هيچ اهميتي ندارد و اينگونه نيست که بخواهيم از نگاه احساسي و دلسوزانه بگوييم چون اين داور خيلي زحمت کشيده قضاوت دربي را به او بدهيم. در گذشته نيز همينگونه بود. داوري مثل صالحي 7-8 بار دربي تهران را قضاوت کرد بنابراين تکراري بودن داور مهم نيست.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل