بازدید 30411
۹
اسماعیل کوثری در گفت‌وگو با «تابناک» اعلام کرد:

دلیل آزاد نشدن دو مهندس ایرانی در سوریه

در سفر آقای لاریجانی و هیأت همراه وی به سوریه، مذاکرات مؤثری با گروگان‌گیر‌ها و رئیس‌جمهور، رئیس مجلس و برخی نمایندگان این کشور در راستای آزادی ایرانیان انجام گرفت که سرانجام باعث آزادی‌شان شد.
کد خبر: ۲۹۶۸۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۷ 10 January 2013
چندین ماه پیش، تروریست‌های مسلح به یک دستگاه اتوبوس حامل زائران ایرانی که برای بازگشت به کشور در مسیر فرودگاه دمشق بودند، حمله کردند و همه ۴۸ سرنشین آن را ربودند. پیش از این نیز تروریست‌های مسلح در سوریه در چهار نوبت، ۲۸ زائر و کار‌شناس ایرانی نیروگاه برق را در سوریه ربوده بودند، که با تلاش‌هایی در چند مرحله آزاد شدند.

به گزارش «تابناک»، سرانجام با تلاش‌های بی‌وقفه و مذاکراتی که مستقیم و غیر مستقیم انجام گرفت، بعد از ظهر روز گذشته، این زائران آزاد و تحویل سفیر ایران شدند.

بنا بر این گزارش، اسمائیل کوثری ضمن تبریک آزادی گروگانان ایرانی گفت: مجلس شورای اسلامی هم مانند دیگر نهادهای درگیر در این باره با همکاری وزارت خارجه و همچنین تماس با رؤسای مجالس دیگر کشور‌ها، توانست به آزادی این عزیزان کمک کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: در سفری که آقای لاریجانی و هیأت همراه خود به کشور سوریه داشتند، مذاکرات مؤثری را با گروگانگیر‌ها و رئیس‌جمهور، رئیس مجلس و برخی نماینندگان سوریه برای آزادی ایرانیان انجام دادند که سرانجام باعث آزادی‌شان شد.

وی افزود: کمیسیون امنیت ملی همچنین در درون مجلس، کمیته‌ای متشکل از اعضای کمیسیون و نمایندگان شهرهایی که گروگان‌ها از آن شهر‌ها بوده، تشکیل دادند و این کمیته در ارتباط مستمر با خانواده این عزیزان، آخرین اخبار را در اختیار خانواده گروگان‌ها می‌گذارد.

همچنین این نماینده درباره آزاد نشدن دو گروگان دیگر با بیان این که این دو نفر متأسفانه در اختیار گروه‌های دیگری هستند و به همین دلیل نتوانستند با این گروه ۴۸ نفری به کشور بازگردند، گفت: اطمینان داشته باشید که این دو نفر دیگر نیز همچون دیگر گروگان‌ها سالم به کشور بازخواهند گشت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱۵
انتشار یافته: ۹
خواهشأ واقعیتها را هم بگید که دو هزار زندانی در مقابل این عمل ازاد شدند و همه تقصیرا رو هم گردن این بنده خداها(مجلس و وزلرت خارجه) نندازین،تابی جون سانسور نکن
این نشانه ای دیگر ازاقتدار ایران در منطقه و جهان است
بنظرم بد نیست دعوایی هم سر این موضوع راه بیندازید که چه کسی این عزیران را آزاد کرد.
جالبه هر کار بد با دولت هر کار خوب با بقیه صورت گرفته
وزارت خارجه هم کشک دیگه؟؟!!!
این کجاش جزئیات ماجرا بود ؟
برنده این گروگانگیری گروه های مسلح سوریه بودند که توانستند در ازای 48 گروگان بیش از 2000 نفر از نیروهای خودشون رو ازاد کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۱
از نظر عوام بله برنده تروریست ها بودن ولی از نطر افرادی که ب همه چیز سطحی نگاه نمیکنن برنده ایران بود الان کیه که ندونه قطر و ترکیه مستقیم با آدم رباها و تروریست ها ارتباط دارن ؟ چی شد اون شرایط کودکانه تروریست ها برای آزادی گروگان ها ؟! وقتی تو گفته میشه 4 خلبان ترک هم قاطی اون 2000 ترورییست بودن یعنی چی ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۱
اصلاً كي گفته بود وچرا اينا تو اين اوضاع رفته بودند زيارت
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی