بازدید 3114

آغاز جلسات فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در دولت

کد خبر: ۲۹۵۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۱ 06 January 2013

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی غضنفری امروز در حاشیه پنجمین همایش روش‌های تامین مالی در جمع خبرنگاران گفت: اولویت 3 تا 9 کالایی جزو اولویت های برتر بخش صنعت محسوب می شوند و اولویت‌های 1 و2 همچنان ارز مرجع دریافت می کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: با گفتگوهایی انجام شده بین وزارت صنعت و بانک مرکزی و هماهنگی مرکز مبادلات ارزی، اولویت 9 نیز مورد توافق قرار گرفته و به زودی این اولویت کالایی نیز وارد مرکز مبادلات می شود.

وی با تاکید بر ورود اولویت هشتم کالایی به مرکز مبادلات انجام شده است، افزود: گروه کالایی 3 تا 10 ارز مورد نیازشان را از طریق مرکز مبادلات تامین می کنند.

ممنوعیت واردات خودروهای بالای 2500 سی‌سی تایید شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در ارتباط با قیمت گذاری خودروهای زیر 45 میلیون تومان، اظهار داشت: این وظیفه بر عهده سازمان حمایت است و به زودی نتیجه جلسات برگزار شده برای این منظور اعلام می شود.

وی درباره ممنوعیت واردات خودروهای بالای 2 هزار و 500 سی‌سی گفت: خودروهای خارجی به دلیل برخی مسائل ارزی از چندی پیش به دو دسته تقسیم شده است. بر این اساس ثبت سفارش خودروهای زیر 2 هزار و 500 سی‌سی آزاد است و در گروه 9 کالایی ارز مبادله‌ای می‌گیرند اما خودروهای بالای 2 هزار و 500 در گروه 10 هستند و ثبت سفارش آنها ممنوع است.

وی اظهارداشت: با توجه به اینکه این خودروها لوکس هستند و ارز بری بالایی دارند و همچنین برای حفظ رقابت در بازار این تصمیم گرفته شده است.
 
خبرگزاری مهر صبح امروز گزارش داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت به تازگی براساس تصمیم جدیدی با جلوگیری از واردات خودروهای بالای 2500 سی‌سی، غربالگری تازه‌ای را برای خودروهای وارداتی صورت داده است که بر مبنای آن، تنها 28 مدل خودرو مجاز به واردات به کشور هستند.

افزایش نسبی قیمت برنج در بازار

غضنفری در خصوص افزایش قیمت برنج در هفته های اخیر گفت: این موضوع در کارگروه حمایت از تولید مورد بررسی قرار گرفته اما در این زمینه باید ببینیم که چه میزان تولید داخل داریم و وضعیت بازار و همچنین کمبود برنج مورد ارزیابی قرار گیرد. به علت کم شدن یکی دو نوع برنج در بازار قیمت در روزهای اخیر افزایش نسبی داشته اما دستورات لازم برای تامین برنج مصرفی کشور از محل واردات داده شده است.

آغاز جلسات فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در دولت

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به پرسشی درباره اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرد: مجددا جلسات ستاد هدفمندی یارانه‌ها به ریاست رئیس‌جمهور آغاز شده و از همه دستگاه‌ها از جمله وزارت صنعت خواسته شده تا ارزیابی خود را از اجرای مرحله اول اعلام کنند، ضمن اینکه بسته‌های حمایتی مرحله دوم به گونه‌ای خواهد بود که موجب رونق بیشتر اقتصاد شود.

پیش از این، "مهر" گزارش داده بودخبرهای رسیده از راهروهای دولت حکایت از آن دارد که رئیس‌جمهور وزرای اقتصادی و اعضای کارگروه کنترل بازار را گردهم جمع کرده و نوعی آماده‌باش برای اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها داده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار