بازدید 5301
ازسوی بسیج سازندگی تهیه شد؛

تهیه‌‌طرح«اقتصاد مقاومتی»برای ارائه به رهبری

کد خبر: ۲۹۵۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۲ 06 January 2013
رئیس سازمان بسیج سازندگی از ارائه طرح 12 محوری "اقتصاد مقاومتی" بسیج سازندگی خبر داد و گفت: این طرح اکنون در مرحله آزمایش است و پس از نتیجه‌گیری، خدمت مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) و دولت ارائه خواهد شد.

به گزارش سپاه نیوز، سردار "مجید خراسانی" با اعلام خبر ارائه طرح 12 محوری "اقتصاد مقاومتی" از سوی بسیج سازندگی اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی در شرایطی محقق می‌شود که اگر مرزهای کشور هم بسته بود مردم بتوانند با آرامش، به زندگی طبیعی خود ادامه دهند.

وی افزود: عرصه‌های زیادی در راستای مقاوم‌سازی اقتصاد باید مدیریت شود که بسیج سازندگی برای بن‌بست‌شکنی و الگوسازی در این عرصه از میان 300 حوزه‌ای که نیازهای اصلی مردم در اقتصاد مقاومتی است، 12 عرصه فراگیر و تاثیرگذار را انتخاب کرده و پس از چندین ماه مطالعه و جلسات کارشناسی با مدیران و متخصصان به جمع‌بندی برای تلاش در این عرصه‌ها رسیده است.
 
رئیس سازمان بسیج سازندگی اظهار داشت: اولین راهبرد این دستور کار تامین امنیت غذایی مردم است که بر اساس آن سعی داریم با کمترین وابستگی در این عرصه، خودکفایی لازم را ایجاد کنیم.
 
سردار خراسانی 12 عرصه پیشنهادی بسیج سازندگی را شروعی برای ورود به فضای اقتصادی دانست و ادامه داد: یکی از عرصه‌های این طرح پیشنهادی، صنایع تبدیلی است، زیرا امروز بسیاری از محصولات به دلیل عدم وجود فرصت، زمان لازم را برای انتقال از مزارع به محل فروش ندارند و فاسد شده یا مورد تهدید قرار می‌گیرند و باعث خسارات زیادی به باغداران و گران شدن این محصولات در سطح جامعه می‌شوند.
 
وی افزود: در اختیار قرار دادن صنایع تبدیلی و خانگی به مردم از طریق تسهیلات، با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و دولت از اولویت‌های این طرح است.
 
رئیس سازمان بسیج سازندگی، بسته‌بندی و فرآوری محصولات توسط باغداران، توسعه گلخانه‌های کوچک، بهره‌گیری بهینه از حدود 500 هزار حلقه چاه، توسعه شیلات، راه‌اندازی تعاونی‌های کوچک و ارائه تسهیلات به آنان را از جمله 12 طرح پیشنهادی بسیج سازندگی برشمرد و تصریح کرد: این طرح‌ها در سراسر کشور، قابلیت اجرا داشته و مطالعات برای عملی شدن‌شان در نقاط مختلف، به طور کامل صورت گرفته است.
 
سردار خراسانی خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده اگر نخ تسبیحی در اطراف دانه‌های ظرفیت‌های موجود در کشور ایجاد شود کارها به سرعت روند پیشرفت می‌کند و با توجه به مسئولیت‌ وزارت جهاد کشاورزی، سازمان فنی و حرفه‌ای، بسیج مساجد و محلات و... ساختار جدیدی برای اجرایی شدن این طرح‌ها مورد نیاز نیست.
 
وی تاکید کرد: بسیج سازندگی در حقیقت فرآیندی را تعریف می‌کند که این ظرفیت‌های پراکنده، بدون توسعه ساختاری در کنار هم قرار گرفته به آحاد مردم به ویژه مردم مناطق محروم خدمت‌رسانی کنند.
 
سردار خراسانی در پایان خاطرنشان کرد: طرح ارائه شده بسیج سازندگی اکنون در مرحله آزمایش است و ان‌شالله پس از نتیجه‌گیری، خدمت مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) و دولت ارائه خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم