بازدید 25915
۹
کیوسک بین‌المللی «تابناک»

هشدار ایران به هواپیماهای خارجی در خلیج فارس

اخطار ایران به هواپیماهای خارجی در خلیج‌فارس، جدید‌ترین اظهارات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره ایران، برنامه دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان برای سفر به هند، ادعای ضدیهودی بودن سخنان رئیس‌جمهوری ایران و واکنش ایران به تصمیم آمریکا برای محدود کردن نفوذ ایران در آمریکای لاتین، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۲۹۵۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۰ 02 January 2013
اخطار ایران به هواپیماهای خارجی در خلیج‌فارس، جدید‌ترین اظهارات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره ایران، برنامه دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان برای سفر به هند، ادعای ضدیهودی بودن سخنان رئیس‌جمهوری ایران و واکنش ایران به تصمیم آمریکا برای محدود کردن نفوذ ایران در آمریکای لاتین، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، امروز نیز پربازتاب‌ترین خبر مرتبط با ایران در مطبوعات جهان، به رزمایش شش روزه «ولایت ۹۱» مربوط می‌شود. در این زمینه، خبرگزاری «رویترز» خبر هشدار ایران به هواپیماهای تجسسی خارجی که قصد نزدیک شدن به منطقه عملیاتی این رزمایش را داشته‌اند، منتشر کرده است.

این خبرگزاری به نقل از سخنگوی ارتش ایران می‌نویسد: «تاکنون سی اخطار به هواپیماهای تجسسی و اکتشافی نیروهای فرامنطقه‌ای که خواهان نزدیک شدن به منطقه برگزاری رزمایش بوده‌اند، داده شده است».

به گفته این مقام نظامی، پس از صدور این اخطار‌ها، هواپیماهای خارجی از ترس نابود شدن به دست نیروهای ایرانی، خود را از منطقه عملیاتی دور نگه داشته‌اند.
 «واشنگتن پست»، «سی‌بی‌اس»، «ای بی‌سی نیوز»، «تودی زمان»، «گالف تودی» و بسیاری از دیگر مطبوعات بین‌المللی نیز این خبر را مورد توجه قرار داده‌اند.


روزنامه «یدیعوت آحارنوت» جدید‌ترین اظهارات بنیامنین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره ایران را منتشر کرده است. به نوشته این روزنامه، نتانیاهو در سخنانی با اشاره به نفوذ ایران در میان گروه‌های فلسطینی، گفته: اسرائیل باید به گونه‌ای مسئولانه و نه شتاب‌زده رفتار کند؛ در غیر این صورت، آنچه وی «سومین پایگاه ترور ایران» خوانده، در قلب اسرائیل پدید خواهد آمد.

وی ادامه داد: «هر کسی با اندک فهمی درمی‌‌یابد که حماس می‌تواند تشکیلات خودگران فلسطین را در اختیار بگیرد. این امر می‌تواند پیش و یا پس از بستن یک قرارداد اتفاق بیفتد؛ درست مانند آنچه در غزه رخ داد».


برنامه سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی و مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای کشورمان برای سفر به هند، تیتر یکی از اخبار روزنامه «تایمز هند» را از آن خود کرده است. به نوشته این روزنامه، انتظار می‌رود در این سفر که طی چند روز آینده انجام می‌گیرد، جلیلی درباره موضوعات مرتبط با افغانستان با مقامات هندی گفت‌و‌گو کرده و همچنین شرحی از مذاکرات ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای را به آگاهی آن‌ها برساند. تایمز هند در ادامه مطلب خود به تازه‌ترین تحولات مربوط به برنامه هسته‌ای ایران و همچنین مذاکرات ایران با آژانس و ۱+۵ بر سر برنامه هسته‌ای اشاره کرده است. 


اما سایت شبکه خبری «العربیه» در مطلبی به معرفی دو تن از کسانی پرداخته که به زعم این شبکه، بیشترین موضع‌گیری‌های ضدیهودی را داشته‌اند. به نوشته این سایت، مرکز آمریکایی «سیمون ویسنتال» به تازگی فهرستی از چهره‌های معروفی که به واسطه مواضع ضدیهودی خود شناخته شده‌اند، منتشر کرده که «محمد بدیع»، رهبر جنبش اخوان المسلمین مصر و محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری ایران در صدر آن هستند. این مرکز آمریکایی، شماری از اظهارنظرهای احمدی‌نژاد، از جمله این که صهیونیست‌ها رفتار قدرت‌های بزرگ جهان را تحت کنترل داشته و هدایت می‌کنند، مصادیق یهودستیزی وی معرفی کرده است. 


در پایان، سایت شبکه خبری «الجزیره»، واکنش تهران به تصمیم دولت اوباما برای محدود کردن نفوذ ایران در آمریکای لاتین را مورد توجه قرار داده است. این سایت می‌نویسد ایران، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا را به واسطه تصویب قانونی با هدف مقابله با نفوذ ایران در آمریکای لاتین مورد انتقاد شدید قرار داده و گفته، این کار، دخالتی آشکار در منطقه است.
الجزیره به سخنان رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت خارجه ایران اشاره کرده که روز گذشته گفته: «این دخالتی آشکار در امور آمریکای لاتین است... این امر نشان می‌دهد که آن‌ها با روابط دنیای جدید آشنایی ندارند». وی همچنین اشاره کرده بود، ایالات متحده همچنان در دوره جنگ سرد زندگی می‌کند و آمریکای لاتین را حیاط خلوت خود می‌پندارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۹
شیاطین هر کاری انجام دهند نمی توانند با قدرت الهی انقلاب اسلامی مقابله کنند انشاء الله خداوند کمک می کند و نفوذ ایران بعنو ان یک قدرت اسلامی و پیشرو در تمام جهان نمایان خوهد گشت
با سلام
نيروي دريايي ارتش و كلا نظامي هاي ايران جزو بهترين انسان ها هستند كه بدون هيچ چشمداشتي صرفاً بخاطر كشورشان دست به جانفشاني ميزنند.
توجه داشته باشيد كه حقوق نظامي ها در مقايسه با حقوق و مزاياي اكثر سازمان ها و ارگانهاي دولتي،بسيار ناچيز است درحالي كه وظايفشان بسيار سخت تر و البته خطرناك تر از بقيه است!اين را هم اضافه كنم كه نظامي ها اغلب دور از شهر و خانه و كاشانه شان مشغول خدمتند.
بنده نظامي نيستم و نسبتي هم با نظاميان ندارم ولي به واسطه ي خدمتم در ارتش با اين افراد از نزديك اشنايي دارم،بخدا اين قشر از قانع ترين اقشار كشورند(بهتره بگم قانع ترين) چراكه صرفا بخاطر مردم و كشورشان هزاران خطر و مشقت را به جان ميخرند.
باشد كه ما بيشتر قدر نظاميان كشورمان را بدانيم و طوري كه لياقتشان است با آنها برخورد كنيم.
زنده باد ارتش،سپاه و كلاً نيروهاي مسلح ايران.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
درود بر تمامی دلیرمردان ارتشی و نظامی ایران که در سخت ترین شرایط پاسدار و نگهبان منافع ایران هستند
خدمت بي نان و عظمت بي نام از خصوصيات نيروهاي نظامي و انتظامي جمهوري اسلامي است.
زنده باد ایران وایرانی
درود بر كليه نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران
با عرض خسته نباشيد به تمام نيروهاي مسلح
درود برشما كه دشمن از هراس شما ديگه جرات حرف زدن هم نداره چه برسه به اينكه بخواد عرض اندام كنه
درود بر ارتش سرافراز ايران اسلامي
سلام خدا بر یاران مهدی (عج) این شیرمردان کشور جمهوری اسلامی ایران
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار