بازدید 10807
۴
کیوسک بین‌المللی «تابناک»

مخالفت هند و روسیه با تحریم‌های ایران

مخالفت هند و روسیه با افزایش فشار‌ها بر ایران، تکذیب ادعاهای کشورهای شورای همکاری خلیج فارس از سوی ایران، کاهش صادرات دوباره کالا از امارات به ایران، ادامه خرید گاز طبیعی ایران از سوی ترکیه و بازتاب ممنوعیت پرواز هواپیماهای ایران در وقت اذان، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۲۹۴۰۰۴
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۰ 27 December 2012
مخالفت هند و روسیه با افزایش فشار‌ها بر ایران، تکذیب ادعاهای کشورهای شورای همکاری خلیج فارس از سوی ایران، کاهش صادرات دوباره کالا از امارات به ایران، ادامه خرید گاز طبیعی ایران از سوی ترکیه و بازتاب ممنوعیت پرواز هواپیماهای ایران در وقت اذان، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.


به گزارش «تابناک»، یکی از اخبار مهم امروز مطبوعات جهان درباره ایران، به بیانیه مشترک هند و روسیه در مخالفت با افزایش فشارهای جهانی بر ایران اختصاص دارد. به نوشته سایت خبری «انرژی تریبیون»، در این بیانیه که در پایان سیزدهمین نشست سالانه هند و روسیه در دهلی نو منتشر شده، این دو کشور ضمن اعلام حمایت از حقوق هسته‌ای ایران، اعلام کرده‌اند، تنها راه برای تعامل با موضوع هسته‌ای ایران، از کانال‌های سیاسی و دیپلماسی است.

انرژی تریبیون در مطلب خود به نمونه‌هایی از جدید‌ترین تحریم‌های وضع شده از سوی غرب علیه ایران نیز پرداخته است. این سایت همچنین اشاره می‌کند که در نشست اخیر هند و روسیه، دو کشور قراردادی به ارزش ۲.‌۹ میلیارد دلار نیز امضا کرده‌اند که بر پایه آن، روسیه بخشی از نیازهای ارتش و صنایع نظامی هند را تأمین خواهد کرد. 


تکذیب ادعاهای مطرح در نشست سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، از جمله دیگر اخباری است که بازتاب کم و بیش گسترده‌ای، به ویژه در میان مطبوعات کشورهای منطقه داشته است.

روزنامه «گالف تودی» امارات در این باره به نقل از خبرگزاری‌های ایران می‌نویسد، ایران اتهامات شورای همکاری خلیج فارس مبنی بر دخالت در امور این کشور‌ها را تکذیب کرده و گفته این کشور‌ها از حقیقت فاصله می‌گیرند. این روزنامه به بخش‌هایی از سخنان رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت خارجه ایران اشاره کرده که گفته بود، فرافکنی مسئولیت مشکلات داخلی کشورهای منطقه، راهی برای فاصله گرفتن آن‌ها از واقعیت است و متهم کردن دیگران و یا استفاده از شیوه‌های سرکوب‌گرانه، راه درستی برای پاسخ به تقاضاهای مدنی نیست. 


اما «گالف نیوز»، دیگر روزنامه اماراتی، از کاهش صادرات دوباره کالا از امارات به ایران خبر داده است. این روزنامه به نقل از مقامات اماراتی می‌نویسد، صادرات دوباره از امارات به مقصد ایران، در نیمه نخست سال ۲۰۱۲ نزدیک یک سوم کاهش داشته و دلیل آن نیز تحریم‌های بین‌المللی وضع شده علیه ایران بوده است.

این روزنامه به نقل از «عبدالله الصالح»، معاون وزارت بازرگانی امارات می‌نویسد، میزان صادرات دوباره انجام شده از امارات به ایران در این مدت، ۳.‌۶ میلیارد دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۳۲ درصد کاهش داشته است. با این حال، گالف نیوز اشاره می‌کند که امارات همچنان یکی از بزرگترین شرکای تجاری ایران در خاورمیانه به شمار می‌رود که دلیل عمده آن نیز همین صادارت دوباره کالا‌ها از این کشور به ایران است. 


روزنامه «دیلی استار» لبنان در خبری مربوط به ترکیه، از ادامه خرید گاز ایران از سوی این کشور خبر داده است. این روزنامه به نقل از «تانز ییلدیز»، وزیر انرژی ترکیه می‌نویسد، با وجود افزایش فشارهای غرب بر ایران بر سر برنامه هسته‌ای، آنکارا به خرید گاز طبیعی از این کشور ادامه خواهد داد.

وی در این باره گفته: «برای ما این مسأله که گامی به عقب برداریم، مطرح نیست؛ افزون بر این، از ما خواسته نشده چنین گامی برداریم». دیلی استار اشاره می‌کند که ایران، پس از روسیه، دومین تأمین کننده بزرگ گاز ترکیه است و به گفته ییلدیز، بین ۱۸ تا ۲۰ درصد از گاز مورد نیاز این کشور را تأمین می‌کند. این روزنامه به بخش‌هایی دیگر از سخنان ییلدیز نیز اشاره کرده که گفته، شرکت نفتی «توپراس» ترکیه نیز به واردات نفت از ایران ادامه خواهد داد.


در پایان، خبر ممنوع شدن پرواز هواپیما‌ها در ایران در هنگام اذان، از جمله اخباری است که توجه بسیاری از مطبوعات جهانی را به خود جلب کرده است؛ از این جمله، می‌توان به «حریت» ترکیه اشاره کرده که می‌نویسد، مجلس ایران پرواز هواپیما‌ها در زمان اذان، به ویژه اذان صبح را ممنوع کرده است.

این روزنامه همچنین سخنان حمیدرضا پهلوانی، رئیس سازمان هواپیمایی ایران را مورد توجه قرار داده که گفته هواپیما‌ها اجازه خواهند داشت، سی دقیقه پس از اذان حرکت خود را آغاز کنند تا مسافران زمان کافی برای انجام فرایض مذهبی خود داشته باشند. این روزنامه به نمونه‌های دیگری از قوانین مربوط به امور مذهبی در ایران نیز اشاره کرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۱
انتشار یافته: ۴
ما آخرش نهفیدیم روسیه سر پیازه یا ته پیاز!!!!!!
به این هند و روس اعتماد نکنید. هند همین چند وقت پیش بهونه آورده بود که نفت شما فلان است قصد داریم کمتر بخریم و .. روس هم که هنوز نیروگاه بوشهر رو تکمیل نکرده ... هر دوی این ها فرصت طلب عستند و می خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند.
هندو روسیه با دست پس می زنند با پا پیش میکشنند.این دو گشور به خوبی میدانند هر چقدر روی گشورما فشار زیاد باشه به نفع اوناست وبه راحتی منابع ما رو غارت میکنند. مقامات ایرانی باید هر چه سریعتر با امریکا مذاکره بکنند و ارزوی چپاول ثروت ملی ایران توسط گشورهای به اصطلاح دوست رو به یاس بدل کنند
نه اینکه مخالفت هند و روسیه هم خیلی موثره؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار