بازدید 35948
تشدید انتقادات از معرفی«چاک هیگل» به عنوان وزیر دفاع آمریکا

این وزیر آمریکایی، طرفدار ایران خواهد بود!

با قوت گرفتن احتمال معرفی «چاک هیگل» برای تصدی وزارت دفاع آمریکا، مخالفت‌ها و موافقت‌ها نیز با وی بالا گرفته است. هیگل تا چند سال پیش، از جمله شخصیت‌های سیاسی جمهوری‌خواه به شمار می‌رفته و تحت لوای همین حزب نیز وارد سنای آمریکا شده بود.
کد خبر: ۲۹۳۴۸۶
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۱ - ۲۰:۳۲ 24 December 2012
با قوت گرفتن احتمال معرفی «چاک هیگل » برای تصدی وزارت دفاع آمریکا، مخالفت ها و موافقت‌ها نیز با وی بالا گرفت.

به گزارش «تابناک»، با این که نام «چاک هیگل»، سناتور سابق آمریکایی، هنوز رسما از سوی اوباما برای تأیید سنا اعلام نشده، موجی از مخالفت‌ها علیه وی در میان نمایندگان و سناتورهای محافظه‌کار آمریکایی به راه افتاده که علت آن نیز، مواضع هیگل در برابر ایران است.

در این باره، شبکه خبری «سی‌.ان‌.ان» سخنان روز گذشته «لیندسی گراهام»، سناتور جمهوری خواه را منتشر کرده که گفته: «من گمان نمی‌کنم وی رأی چندانی از جمهوری خواهان به دست بیاورد. من چاک را دوست دارم، ولی مواضع وی واقعاً دور از جریان اصلی و حتی متفاوت با دیدگاه‌های رئیس جمهور است».

در همین حال، روزنامه «هافینگتون پست» نیز به نقل از «جوزف لیبرمن»، از دیگر سناتورهای محافظه‌کار آمریکا می‌نویسد، هیگل به سبب مواضعش در قبال ایران، احتمالاً روند سختی را برای تأیید شدن در سنا پیش روی خواهد داشت؛ هرچند، این ضرورتاً به معنای حذف نام وی نیست.

«سی‌.ان‌.ان» اشاره می‌کند که این «مواضع متفاوت» شامل مخالفت هیگل با تحریم‌های یکجانبه علیه ایران و نیز رأی مخالف وی به گنجاندن نام سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی است. وی همچنین بر این باور است که هر گونه تحریم علیه برنامه هسته‌ای ایران، باید از شورای امنیت سازمان ملل بگذرد.

مخالفان هیگل مواضع وی در قبال رژیم اسرائیل و لابی یهود در آمریکا را نیز نمی‌پسندند، زیرا وی در سال ۲۰۰۷ در مصاحبه‌ای گفته بود: «لابی یهود، قانونگذاران را ترسانده است».

همین امر باعث شده با جدی شدن مباحث درباره احتمال برگزیدن وی به سمت وزیر دفاع جدید، رهبران و گروه‌های نفوذی یهودی در آمریکا نیز حملات خود را علیه هیگل آغاز کنند.

گفتنی است، هیگل تا چند سال پیش از جمله شخصیت‌های سیاسی جمهوری خواه به شمار می‌رفته و تحت لوای همین حزب نیز وارد سنای آمریکا شده بود، ولی با حمله آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳، هیگل که با این حمله مخالف بود، از حزب جمهوری خواه بیرون رفت؛ وی اینک یک چهره سیاسی مستقل به شمار می‌رود.

با این حال، به موازات مخالفت‌ها، حمایت‌ها از هیگل نیز روند رو به افزایشی داشته است؛ از جمله می‌توان به دو نامه سرگشاده‌ای اشاره کرد که مقامات نظامی و سفرای سابق آمریکا در حمایت از وی منتشر کردند. از جمله حامیان هیگل می‌توان به ژنرال «برنت اسکوکرافت»، مشاور اسبق امنیت ملی، «رایان کروکر»، سفیر پیشین آمریکا در عراق و افغانستان و چهار سفیر پیشین آمریکا در سرزمین‌های اشغالی اشاره کرد.

اما با وجود مخالفت‌های صریح نمایندگان جمهوری‌خواه سنا، سناتورهای دمکرات تاکنون نظر روشنی درباره هیگل نداده‌اند. آنان گفته‌اند تنها پس از اعلام رسمی نام هیگل به عنوان کاندیدای وزارت دفاع، حمایت خود را از وی علنی خواهند کرد.

در مجموع، با توجه به این که «جان کری»، کاندیدای معرفی شده از سوی اوباما برای پست وزارت خارجه، دارای مواضعی متعادل، به ویژه در رابطه با موضوع ایران است، برخی ناظران بر این باورند که در پی این انتصاب‌ها، احتمال ایجاد تغییراتی در رویکرد سیاست خارجی آمریکا هست.

با این حال، قضاوت نهایی در این زمینه، نخست به تأیید نهایی نام این دو تن به عنوان اعضای جدید دولت اوباما موکول می‌شود. دوم آن که اظهارنظرهای بعدی آن‌ها در جایگاه‌های رسمی است تا مشخص شود، آیا آنان همچنان به مواضع سابق خود در مسائل جهانی پایبندند یا خیر.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶۰
انتشار یافته: ۳۹
وزیر دفاع به تنهایی نمیتواند تصمیم بگیرد . دلتان را به این خوش نکنید .
سگ زرد برادر شغال است
درباره اوباما هم همین فکر را میکردیم .
با پنبه سر میبرد .
بهتر اينه كه ما شرايتي رو فراهم كنيم كه اين فرد وزير دفاع شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۵
عزیز جان، شرایط درست است و نه شرایت
تو رو خدا مسئولان رو به این حرف ها دلخوش نکنید.دیپلماسی ومذاکره بهترین روش است.
بدتر نشه بهتر نمیشه!!!
بعیدنیست،ممکن است نورحق به دل این بنده خدا تابیده باشدوباتوجه به اتخاذموضع بیطرفی وغیرحزبی توانسته باشدازمنظری بیطرفانه به سیاستهای اعمالی دولتهای آمریکادرطول این سه دهه نگریسته ونادرست بودن این سیاستهارادریافته باشد.بایددیددرمیدان عمل چه میکندوکارش راچگونه آغازمیکند.
بابا اینقدر چشم به راه نباشین
خیلی از مقامات از این چرت و پرتا میگن
هنوز هم چشم به راهین؟
اوباما قبل اینکه رییس جمهور بشه این حرفا رو میزد
مدودف و پوتین(اون اوایل)هم همینو میگفتن
رییس جمهور لبنان هم میگفت اگه رییس جمهور شم روابط نظامیمو با ایران افزایش میدم
آقا به بیگانه اعتماد نکنین
چند بار باید یه عبرتو گرفت؟
بچسبین به کارتون تا دشمن رو شکست بدین
نمیدونم مگه کلمه "سیاست" چقدر سخته که هی همه فراموشش میکنن
دلت خوشه ها
كس نخاردپشت من جزناخن انگشت من. عزيران هموطن ايراني به قدرت وهوش خدادادي خود متكي باشيدوازهيچ قدرتي تمنايي نداشته باشيدبگذاريدآنهاي توانايي ديدن شماراندارندازشماتمناداشته باشند واين امردرسايه وحدت مديريتي كشورو اتحادملي واسلامي امكانپذيراست واگر ملتي تقاضاي صلح ومذاكره كرد مابايد باقدرت وتمسك به لطف ورحمت الهي وزيركي كامل(المومن كيس) بدون قبول پيش شرط قلدرمابانه ازسوي دشمنان واردمذاكره شويم ودرصلح وثبات جهاني بمانندهميشه پيش قدم باشيم
پاسخ ها
hamid
| Spain |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۵
اقا اینقدر بزرگنمایی واغراق درمورد هوش درست نیست همه انسانهای روی زمین از هوش خدادادی برخوردارندو اتفاقا انضباط هم دارند که این یکی را ما نداریم.
نبايد كارمان را با دست خودمان به جايي برسانيم كه طرفداري يا عدم طرفداري يك وزير امريكايي براي ما سرنوشت ساز باشد .
بايد كاري كنيم كه تمام دنيا طرفدار ما باشد.
سلام

مگه قراره وزیر آمریکایی طرفدار ایران باشه ... این چه تیتر مسخره ای که زدین !؟


از قدیم گفتن ...

سگ زرد ، برادر شغاله ....

آمریکا هم در پی " New world order " خودش هست ...
اره
یادمه برای اوباما هم همین صحبت ها میشد
ما هم که ساده ....
ول کنید تو رو خدا
دیگه همه میدونیم یه خط قرمزها و خط مشی های سیاسی در آمریکا علیه ایران وجود داره، که هیچ کس نمیتونه تغییرش بده.
تو ایران هم همینه
بابا 4 تا خبر اقتصادی امیدوار کننده بذار که کمرمون خم شده...
ما را به خیر تو امید نیست. شر نرسان
امیدوارم روابط دو کشور درست بشه و اینقدر تو تحریم نباشیم. چه با هیگل چه بی هیگل.
از قیافش هم معلومه آدم منطقی و خوش طینتی باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۵
از قیافه آخه چی فهمیده میشه ساده؟؟؟
میخواستم بدونم حالا که ما از این طرف دارها تو آمریکا داریم چرا از اونها دعوت نمیشه بیان اینجا قوانین ما ،کشور ما وفرهنگ ما رو از نزدیک ببیندو آشنا بشوند وما رو فقط از کانالهای تلویزیونی مسهور شده صهیونیزم نبینند
ایران بایدازاین فرصتها کمال استفاده را بکند.
اینها صرفا طرفدار منافعشون هستند
در مجموع فرقی نداره.. هر کسی بیاد سر کار سیاستهای کلی آمریکا فرقی نداره...
این آقای هیگل اگه اون نظراتو داده فقط به خاطر اینه که به دنبال منافع کشورشه شما ببینید مقامات امریکا در بعضی از مسائل برای راضی نگه داشتن لابی های صهیونیست بر خلاف منافع کشورشون عمل مبکنن.در همین مورد تحریمهای یکجانبه ایران هم این تحریمها وجهه امریکا رو در اینده خدشه دار میکنه و اقای هیگل اگه نظرش مخالفت با تحریمهای یکجانبه علیه ایران بوده معنیش این نیست که طرفدار ایرانه بلکه گفته این تحریمها رو به اسم شورای امنیت ثبت کنن.بر خلاف بقیه ی سیاستمداران امریکایی که نوکر بی چون و چرای صهیونیست ها هستن و منافع امریکا براشون در اولویت دوم قرار داره ایشون اینجوری به نظر میاد که منافع امریکا براشون مهمتره
من سیاه نگر نیستم اما تجربه ثابت کرده بین مواضع شخصی سیاستمداران غربی امریکایی یا حتی عرب ها و شرقی ها که تو غرب کار می کنند (مثل البرادعی و یوکی آمانو) و مواضع سیاسی موقعی که پست سیاسی دارند زمین تا آسمون تفاوته.
البته این مهره چینی ها هوشیاری و برنامه ریزی از طرف اایران رو نیاز داره!مسئولان هوشیار باشند و فریب در باغ سبز رو نخورند
وقتی امام گفت امریکا شیطان بزرگ یعنی همشون از یک قماشن و هیچ فرقی با هم ندارن
فقط باید گفت یک امریکایی که منطقی فکر میکند
دلمان به افراد مثل ایشان خوش نباشد در پای همت مردانی چون شهید مقدم و رزمندگانی چون سردار قاسمی این اقا باید برود جلو بوق بزند
گرخدا خواهد عدو شود سبب خير
انشاءالله تمام اینها ختم به خیر بشه و به نفع مردم ایران و کشور ایران رقم بخوره.
بسم الله الرحمن الرحیم . خدمت یکایک ملت شریف ایران اسلامی سلام و عرض ادب دارم. اگر ما در تاریخ روابط ایران و آمریکا دقت کنیم این موضوع بیشتر آشکار خواهد شد که هر کسی در آمریکا بر مسند قدرت جلوس کرده به غارت اموال این مردم نقشه کشیده است اگر تهران یا سایر شهرهای بزرگ ایران اسلامی 50سال قبل مترو داشتند حالا باز هم ترافیک سنگین و آلودگی هوا وجود داشت وقتی که ما حرف از مترو میزدیم به ما میگفتند ماشینهای رنگارنگ به شما خواهیم داد مترو به درد شما نمی خورد نفت کشور ما غارت میشد و مجددا نفت ما را به صورت منسوجات مصنوعی به چندین برابر قیمت به ما میفروختند ودر حال حاضر آقای چاک هیگل از کشور ما حمایت نخواهد کرد چون کاخ سفید از کشور عزیزمان ایران در عراق و.... شکست خورده در تلافی این شکستهاست ودر خوشبینانه ترین نگاهها آمریکای جنایت کار نمی تواند دوست ملت ایران باشد .صدام حسین این دیکتاتور دیوانه دربدر شده عراق نوکر و غلام حلقه به گوش دولت آمریک بود مگر ندیدیم که چه بر سر ملت مسلمان عراق آوردند پس نتیجه میگیریم که هر کسی در آمریکا بر مسند قدرت تکیه زند مخالف دین مقدس اسلام و کشورهای مسلمان است ما باید همیشه هوشیار و آگاه باشیم واز توطئه های دشمنان شکست نخوریم دوستی گرگ و میش تا ابد غیر محال است. یا علی مددد.جهت سلامتی مقام معظم رهبری صلوات
امریکایی ها همه شان سر و ته یک کرباس اند
هیچ کدام طرفدار ایران نیستند، بی خود خودتان را فریب ندهید!
آنها فقط رویکرد منطقی تر در تحریم و ضدیت با ایران داشته باشند و این حداکثر اینکه ایران با یک دپیلماسی قوی می تونه از این فرضت به نفع خودش استفاده کنه
یعنی واقعا هست کسی در امریکا که منصفانه طرف حق باشه و از صهیونیستها نترسه !!!!!
همانطور كه در متن خبر آمده، در ايالات متحده ،شخص تصميم نميگيرد ، اين لابي قدرتمند ثروتمندان وصهيونيستهاي امريكايي هستند كه خط مشي ها را طراحي و برنامه ريزي ميكنند .حال مجري هركسي كه ميخواهد باشد ،چاره اي جز اجراي سياست هاي اصلي ديكته شده ندارد.پس ما زياد نبايد ذوق زده شويم كه آقاي كري دوست دارد به تهران سفر كند يا هيگل مواضع ضد جنگ دارد و... ما بايد بدانيم كه هيچ وقت آمريكا ،انگليس،روسيه،فرانسه،آلمان ،اسراييل وحتي چين به دنبال دوستي با ما نيستند وهركدام مصرانه به منافع خود مي انديشند.
خوب است . ببینیم چطور از این شانس استقبال می کنیم.
بنظر میرسدبرخی ازسیاسیون بی اخلاق والبته ناچار! آمریکا باحضورافرادمعتدل درکابینه اوباما مخالفنداگرکمی دقت کنید عصبانیتی پشت پرده دیده می شود این عصبانیت ازاین جهت رجرآوربرای این سیاسیون بی اخلاق است که با آن هیمنه نظامی !!!توان مبارزه دیپلماتیک وحتی نظامی راهم باایرا اسلامی ندارندوناچاربه سازش باایران هسته ای هستندوبیادجمله طلایی شهیدبهشتی(ره) افتادم که فرمود:به آمریکا بگوییدازدست ملت ما عصبانی باش وازاین عصبانیت بمیر!
عینیت پیش بینی این شهیدوالامقام را ان شاالله بزودی مشاهده خواهیم کرد.
امید وارم اینم مثل اوباما که نقاب سازش داشت،وارد جریان سیاسی جهانی نشه که بعد هم ایران رو تحریم کنه
پاراگراف آخر این خبر درسترین و خواندنیترین بخش آن بود.
همشون سر و ته یک کرباس هستند
ما آزموده ایم در این شهر بخت خویش
بیرون کشید باید از این ورطه رخت خویش
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی