بازدید 2477

سقوط قیمت‌ نفت در پی بحران مالی آمریکا

کد خبر: ۲۹۳۴۷۸
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۳ 24 December 2012

بهای نفت در بازارهای جهانی برای سومین روز متوالی کاهش یافت.

به گزارش ایسنا، بهای نفت در بازارهای جهانی به دلیل عدم قطعیت درباره توانایی آمریکا در حل بحران بودجه قبل از پایان سال و نگرانی سرمایه گذاران در مورد رشد تقاضای نفت در آمریکا، برای سومین روز متوالی کاهش یافت.

تردید درباره حل بن بست مالی (پرتگاه مالی) آمریکا که باعث کاهش همزمان بودجه و افزایش 600 میلیارد دلاری مالیات خواهد شد، این کشور را در خطر رکود مجدد قرار داده و باعث بی میلی سرمایه گذاران به کالایی‌هایی نظیر نفت شده است.

بر این اساس بهای نفت برنت دریای شمال با 33 سنت کاهش به 108 دلار و 64 سنت در هر بشکه رسید و نفت سبک آمریکا با 14 سنت کاهش به 88 دلار و 52 سنت در هر بشکه معامله شد.

پس از ناتوانی جان بوئنر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در جلب حمایت قانونگذاران در زمینه توافق با کاخ سفید، قیمت ها در بازار نفت نزولی شده است.

ویکتور شام تحلیلگر نفتی گفت: همه چیز به مسئله "پرتگاه مالی" مربوط است. این احتمال وجود دارد که یک قرارداد میان کاخ سفید و جمهوریخواهان حاصل شود، اما این واقعیت که بوئنر موفق به جلب حمایت جمهوری‌خواهان از طرح خود نشده نگران کننده است.

در حالیکه تنها 9 روز به ضرب الاجل توافق طرفین برای اجتناب از بن بست مالی باقی مانده، برخی از قانونگذاران آمریکایی ابراز نگرانی کرده اند که این کشور دچار بن بست مالی خواهد شد. باراک اوباما و جان بوئنر، مذاکره کنندگان اصلی، در تعطیلات کریسمس به سر می‌برند. کنگره نیز تعطیل است و برای اقدام در این خصوص قبل از اول ژانویه تنها چند روز فرصت دارد.

شام گفت: فشار نزولی ناشی از این بی‌ثباتی و افزایش عرضه نفت در هفته های آتی روی قیمت‌ها ادامه خواهد داشت.

به گفته وزیر نفت عراق، تولید نفت عراق این ماه به بیش از سه میلیون و 200 هزار بشکه در روز رسید و احتمالا در سال 2014 به چهار میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

ویکتور شام گفت: انتظار می‌رود قیمت نفت سبک آمریکا بین 85 تا 89 دلار در هر بشکه و نفت برنت حدود 20 دلار گران تر از نفت آمریکا معامله شود.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی خبرگزاری رویترز، انتظار می‌رود قیمت نفت آمریکا به 87 دلار و 30 سنت در هر بشکه و نفت برنت به 107 دلار و 58 سنت برسد.

این در حالیست که نگرانی های ناشی از اختلال در عرضه نفت خاورمیانه به دلیل تنش‌ها و ناآرامیهای این منطقه، مانع از کاهش بیشتر قیمتها می‌شود.


Iranian Student News Agency ( ISNA )
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست