بازدید 39240

این نامه برای برخی مسئولین کنونی غریب است!

وی نامه‌ای به کارگزینی می‌نویسد و می‌‌خواهد تا در اسرع وقت، حقوق او را کم کنند. نامه زیر می‌تواند نمونهٔ خوبی باشد برای سنجش رفتار مسئولین و صاحب منصبانی که امروز در ادارات و نهادهای دولتی حقوق می‌‌گیرند و عموماً از دریافت‌های ماهیانه و پاداش‌های خود ناراضی بوده و عملاً ادارات دولتی را میدان مسابقه‌ای کرده‌اند برای کار کمتر و دریافتی بیشتر(!)؛ این نامه غریبی است.
کد خبر: ۲۹۲۸۳۲
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۱ - ۲۱:۴۱ 21 December 2012
در تابستان سال ۱۳۳۲، در روستای کردکلا بخش جویبار در خانواده‌ای کشاورز متولد شد. چون پدرش پیش از تولد او فوت کرده بود، مادر نام پدرش ذبیح‌الله را بر او نهاد و بدین ترتیب، ذبیح‌الله عالی چشم به جهان گشود. او تحصیلات ابتدایی را در روستای محل تولد خود گذراند و پس از آن برای تحصیلات به قائم شهر مهاجرت کرد.

وی در کنار تحصیل به ورزش کشتی محلی علاقه بسیار داشت. دارای روحیة پهلوانی و منش مردانگی بود. در سال ۱۳۵۵ ازدواج کرد. پیش از انقلاب کشاورزی می‌کرد و پس از آن، دو سال در یکی از هنرستان‌های «بابل» و مدت کمی هم در کمیتهٔ انقلاب اسلامی (سابق) در «قائم شهر» مشغول خدمت بود.
 
به گزارش «تابناک»، او در تاریخ ۲۶ مهر ۱۳۶۰ به عضویت رسمی سپاه پاسداران ساری در آمد و با تشکیل یک گروه ضربت در عملیات‌های درون شهری علیه منافقین فعالیت داشت. از دهم اسفند ۱۳۶۰ تا پانزدهم اردیبهشت ۱۳۶۱ در لباس جانشین گردان در منطقه عملیاتی مریوان انجام وظیفه می‌کرد و از تاریخ شانزدهم آبان ۱۳۶۱ به سمت فرمانده گردان مسلم عقیل (ع) لشکر ۲۵ کربلا منصوب شد.
 
در اواخر سال ۱۳۶۲ در عملیات والفجر ۶ در منطقه عملیاتی دهلران، گردان مسلم بن عقیل (ع) تحت فرماندهی عالی پیش قراول عملیات بود. آن‌ها از خطوط مقدم گذر کردند تا اینکه در پاسگاه چیلات در خاک عراق به محاصره نیروهای دشمن درآمدند و عالی پس از نبرد دلیرانه در تاریخ سوم اسفند ۱۳۶۲ به همراه گروهی از نیرو‌هایش به شهادت رسید.

به علت شرایط سخت عملیات و عقب نشینی سریع نیروهای خودی، جنازه او در خاک عراق ماند و سرانجام در سال ۱۳۷۲ پیکر شهید ذبیح اللّه عالی توسط گروه‌های تفحص در منطقه عملیاتی چیلات کشف و پس از تشییع در گلزار شهدای کردکلا به خاک سپرده شد. از شهید ذبیح اللّه عالی به هنگام شهادت، پنج فرزند به نام‌های زینب، صفیه، علیرضا، روح اللّه و محمد باقر به یادگار مانده است.

وی به خاطر بضاعت خوب مالی که داشت در یک درخواست کتبی از سپاه محل کارش خواست تا حقوق او را به اندازهٔ ۲۰۰۰ تومان (در سال ۶۱) از اصل حقوقش کسر و صرف کمک به جبهه کنند. این در حالی است که در آن دوران، حقوق پاسداران از ماهی ۳۰۰۰ تومان بیشتر نمی‌شد.




بسمه تعالی

از: پاسدار عملیات ذبیح الله عالی

به: كارگزینی سپاه ساری

موضوع: كسر نمودن حقوق ماهیانه

محترماً به عرض می‌رسانم چون اینجانب دارای چهار هکتار زمین زراعتی آبی و خشکه می‌باشم و دارای درآمد زیاد می‌باشد و همین طور حقوق من زیاد می‌باشد. لذا درخواست می‌نمایم که در اسرع وقت از حقوق ماهیانه من حدود دو هزار تومان کسر نمایید. خداوند همه ما را خدمتگزار اسلام و امام قرار بدهد.

آمین ذبیح الله عالی


این نامه، می‌تواند نمونهٔ خوبی باشد برای سنجش رفتار کسانی که امروز در ادارات و نهادهای دولتی حقوق دریافت می‌کنند و گاه و عموماً از دریافت‌های ماهیانه خود ناراضی بوده و عملاً ادارات دولتی را میدان مسابقه‌ای کرده‌اند برای کار کمتر و دریافتی بیشتر!

با سپاس از دوستان و همکاران در وبلاگ رزمندگان که این مطلب را آماده کرده‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۷۹
انتشار یافته: ۷۶
روحش شاد
بخش بزرگی از مردی و مردانگی با شهدا رفت.
یادمان باشد همین یه جو مردانگی باقی مانده را هم مدیون شهدا هستیم.
پاسخ ها
قلاقیچه نیوز
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
کجایند مردان بی ادعا
سلام.به افسانه ها پیوست اون صفا و صداقت .لطفا این نامه رو بگین در یه موزه نگهدارن چون برای آیندگان بدرد میخوره فعلا که کاربرد نداره!!!یه نامه از مکاتبات امروز مدیران هم برامون بذارین !!!!تشکر
mardan ba ghirat hamishe yadeshun dar tarigh mandegar khahad bod ruheshun sad bad
قابل توجه کابینه دولت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
نبود روحیه کار و مفت خوری و نبود روحیه بشش و شرافت، مال دنیا پرستی و . .. . .. می گم این دشمن هم همین حرف ها رو در مورد مسئولین میزنه، نفهمیدم بالاخره الان این وضعیت خوبیه و دشمن حرف مفت میزنه یا اصولا حق با کساییه که الان دشمن دونسته می شن !؟؟ شرافتا یه نفر جواب بده
ناشناس
| United States |
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
فقط دولت ؟؟
تنها ان شهید نبود کارکنان اکثر دستگاهها هیچ کم نمیگذاشتند با حداقل حقوق در سخترین شرایط ومناطق بی ادعا کار میکردند دستگاهی در این کشور که ناظر است 15 وزیر دارد وحقوق مزایای وزیر دارند ودنیایی ادعا ولی اگر کسی بیداشود ارزیابی کنند به اندازه یک بلیس سرچهارراه موئثر نیستند واین همه فساد واختلاس را به نظاره نشسته اند حیف وحسرت از ان دوران
یاد باد آن روزگاران یاد باد
شیره مازندران
اشکمون رو دراوردی تابی
به تاریخ پیوستند
پاسخ ها
مرتضی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
اتفاقا جاوید شدن...
احسنت بر این مردان خدا
___
قابل توجه دولتیان پر مدعا
قابل توجه آقایان وآقازاده گانی که مفتی مفتی وارث خون هزاران شهید بخون خفته شده شده اند
ایکاش این شهید عزیز امروز بود و همقطار ها و هم لباس های خود را که در سمت های کشوری و لشکری چه فداکاری ها میکنند را میدید
پاسخ ها
از اهالی برره
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
از فعل معکوس استفاده کردی نه؟
این نامه را به تمام مدیران سطح بالابفرستیدشایدکمی خجالت بکشند
الان فقط ادعای حزب اللهی بودن را میکنند ، کجایند آن مردان بی ادعا....
کجایند کسانی که رفتار زشت دیگران را با صبر و با رویی خوش پاسخ میدادند و باعث میشدند که خود فرد شرمنده شود از رفتار زشتش . اما الان جوان مردم مورد ضرب و شتم قرار میگیرد که چرا طره ی مویت در رویت آفتاب است!
الان هم چنین افرادی وجود دارند. همکار ما که بخاطر اوضاع نابسامان طرابلس به مرکز بازگشت، درخواست کرد حقوق دلاری اش را قطع کنند. البته این افراد بسیار کم هستند شاید یک در هزار .
دمت گرم
خدا بیامرزدت
سلام
آنقدری که من اطلاع دارم همین الان هم چنین آدم هایی در کابینه دولت هستند. حتماً آنها هم باید شهید شوند تا قدرشان را بدانیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
ما که هر چی گشتیم پیدا نکردیم شما لااقل یه دونشو نشون بده یه کم به خودمون امیدوار شیم!!
تابناك واقعا خجالت نميكشي داري شهداي پاك و خدايي رو با كارمندان و مسئولان دنيا پرست و كم كار مقايسه ميكني

اگر نظرم رو گذاشتي كه معلوم ميشه انتقاد پذيري اگرم نذاشتي خودت بگو چي هستي
امروزه پول شده همه چیز.....
عند ربهم یرزقون
هيهات هيهات كه چه دور مانديم از اين رفتارهاي ديني !!!!!
خدا از تقصيرات ما بگذرد كه چنين در دنياپرستي گم شده ايم و باز هم ادعاي دين داريم. واي بر ما، واي بر ما كه شرمنده شهدايم.
کابینه ی احمدی نژاد یاد بگیرن...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
دولت خیلی خیلی پاک.پاک.پاک
قابل توجه کابینه دولت دهم
اولا حالا زمان جنگ نیست، پس مقایسه نکنیم، و ثانیا به حقوق اندک کارمندان گیر ندین. به حقوق و پاداشهای چند میلیونی برسید و پولهایی که خورده میشوند و فسادهای اداری را حل کنید.
تفاوت حقوق کارمندای عادی با مدیران و روسای محترم رو نمی شه اصلا مقایسه کرد
قابل توجه برخی که خانه ملت را نییلاق قشلاق خود قرار داده و بالغ بر دومیلیون حقوق میگیرند
پاسخ ها
صیاد شیراز
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
بحث حقوق و مزایا نیست ، صحبت ریخت و پاش کلان و ریای دینی در بافت و بدنه خدمت گزاران بی منت می باشد.
اينا دله دزدي نكنن، بخشش حقوقشون پيش كش. قابل توجه اونايي كه پرونده فساد مالي و زمين خواريشون رو با لابي و زور و ... خوابوندن و ادعاي مملكت دوستي و انقلابي هم دارند!!!!
روحش شاد.
یادم هست در اوایل فروردین 1360 در عملیات فتح المبین افتخار حضور در جبهه را داشتم. یک روز ساعت 9 صبح از پایگاه دو کوهه اندیمشک بطرف خط مقدم در دشت عباس برای حضور در عملیات فتح المبین حرکت کردیم. نزدیک پل کرخه مستقر شدیم. ساعت5/12 روز بعد آقایی (بنظرم فخرالدین حجازی) نماینده مجلس برای دیدن ما آمد. از رزمنده ها سئوال کرد مشکلی ندارید و هیچ کس اعلام مشکل نکرد. بعدا یکی از فرماندهان سپاهی که با ما بود گفت از دیروز صبح تا کنون که نیم ساعت از ظهر گذشته این ها هیچ غذایی نخورده اند. او هم گفت من این مسئله به پشت جبهه اعلام می نمایم. حدود 2 ساعت بعد چند کیسه نان خشک آوردند و به هر کدام یک مشت نان دادند. یادم هست که گوشنه بلوز کار نظانمی ریختم و مواظب بودم که بیرون نریزد چون خیلی گرسنه بودیم.
یاد آن روزها بخیر
اگه امروز فقط 100 نفر انسان اینطوری داشتیم وضع مملکتمون خیلی بهتر از این بود
ادما عوض نشدن توقعا بالا رفته و همه زندگی لوکسو میخوان!!!
خود ما اینجوری نیستیم چرا فقط به مسؤولا گیر میدیم؟؟؟؟
روحش شاد راهش پر رهرو باد.
اما تابی نکنه تو هم از همون دسته آدمایی باشی که شعار خوب بلدن بدن ولی پای عمل که میاد وای وای...
سلام بر شهدا
نسل منقرض شده از جوانان پاک و بی الایش ایران زمین.یادشان گرامی
خوشا به حال شهید عالی که وجدانی به وسعت اقیانوسهاداشت برایش حقوق مهم نبودکارش درقبال مردم کشورش اهمیت داشت از حقش گذشت بخاطر برخی از مدیران امروزی که نمونه بارزش در شرکت سها یک است ماهیانه چهار میلیون دریافتی دارندوازیکساعت اضافه کار نمی گذرندواگر ثمنی ازحقوقشان کسرگرددوای بحال ملت است شهید عالی خوب شدرفتی وندیدی که چگونه مدیرانی درکشورت هستندمدیرتولیدش به شهدای زنده توهین میکندروحت شادشهیدعالی افرین بر شرف وغیرتت ما کارکنان سهایک شرمنده خون توهستیم ماراببخش ودرقیامت شفاعتمان نما
شرمنده ایم از دولت گرانقدر که فکر ما را از قبل خوانده و خودش حقوقمان را کمتر کرده قربان. پارسال 450 دلار حقوق میگرفتیم و با حقوقمان 50حلبی روغن نباتی میتوانستیم بگیریم امسال به همت دولت بزرگوار 200دلار میگیریم وبا آن 20حلبی هم نمیتونیم بگیریم . خوشحال باشید مردان پر ادعا.....
هنوز هم اینطور انسانهایی هستند ولی تعدادشان کم و گمنامند کسانی هستند که به دلیل خلوص نیت هرگز اجازه نداده اند که کسی بفهمه ولی خب واقعیت اینه که حق خوری،کم کاری،رشوه و فساد مالی بیداد میکنه.
یاران چه غریبانه رفتند از این خانه
هم سوخته شمع جان هم سوخته پروانه
والله اگر 10 درصد مردم ایران (اعم از مسئولین و مردم عادی) این عادت را داشتند می دانید چند نفر دیگر به آنها می گرویدند و وضعیت کشورمان خیلی بهتر از این بود.
lما همگی باید درس بگیریم
درود بر شرف شهدا. ما خیلی کوچکتر از آنیم که معنی شهادت را درک کنیم. درود بر شرف و غیرت تمام شهدا. مدیونشونیم بخدا
باطلب مغفرت براى اين شهيد عزيز وبا اداى احترام به نيت خير وروح بلند وبى نياز او ريشه مشكلات امروز برخوردهاى احساساتى وبدون پشتوانه قانونى اوايل انقلاب است تا نظر دوستان چه باشد !!!
به دیگران تیکه نندازیم.هر کدوم به خودمون نگاه کنیم که چقدر شبیه اوناییم.
من باز نشسته هستم میخواستم ماجرائی راکه خودم شاهد بودم را تعریف کنم که شیرینی آن تا روز مردن از خاطرم پاک نمیشود میخواهید باور کنید یا نه ولی خدا میداند حقیقت محض است.اواخر سال 58 حدود دی یا بهمن ماه ازطرف سپاه از پادگان خلیج در خیابان پاسداران به غرب اعزام شدیم فرمانده غرب جوانی بنام برادر حمید ومعاون او بنام برادر مسعود و مسئول اطلاعات بنام یرادر هدایت بودند وشهید احمد متوسلیان وشهید بزرگزاده فرماندهان جوانرود وروانسر وشهید ناصر کاظمی فرماندار وهم فرمانده سپاه پاوه بود وفرمانده سپاه قصر شیرین که مقر آن جای دیگر بود. برادری ارتشی بود بنام سروان آذربون .بماند.بعد از یکی دو روز چون رانندگی من خوب بود یک ماشین وانت جیپ سیمرغ را به من دادند نزدیک عید نوروز برادر پاینده مسئول امور مالی را برای دادن عیدی که یک سکه بهار آزادی بود به منطقه بردم که عیدی بچه های اسلام آباد وکرند وسرپل و بقیه مناطق را بدهد وخودم عازم ایلام شدم برای انجام ماموریتی که فرمانده در رابطه با کار حاکم شرع یعنی اقای فلاحیان به من داده بودند یکی دو روز طول کشید برگشتم آقای پاینده را دیدم که سکه طلا زیاذی آورده بود حال چگونه این کار ممکن بود ؟ جریان این بود که بچه ها با اکراه حقوق قبول می کردند که معمولا برای مجرد ها 2000 تومان بود و برای متاهل ها مقداری بیشتر طبیعتا برای گرفتن عیدی هم اکراه داشتند یا مشکل درست می کردند (راستش خودم هم تازه نامزد کرده بودم وبرای او میخواستم والا منهم قبول نمیکردم )بچه های منطقه سکه هارا گرفته و امضاء داده بودند بعدا یک دعوای ساختگی راه انداخته و کیسه محتوی سکه ها را از اقای پاینده گرفته وپاره کرده بودند وسکه های آنرا روی زمین ریخته بودند و بعد هرکس سکه گرفته بود آنرا هم روی زمین انداخته بود طوری که نمی شد فهمید کی سکه برداشته وکی آنرا انداخته جمع سکه هایی که زیاد آمده بود49 سکه بود. واقعا همین حالا که آن خاطره برایم مرور شد خودم حالت عجیبی دارم خدا یا آنکه این خاطره را ساخته ما بودیم ؟ اگر ما یودیم چرا اینگونه شدیم ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
تابناک برای رضای خدا همین را برای همه اعم از دولتیان و مجلسیان وغیره بفرست . اگه هر کشوری همین یک خاطره را داشتند صد تا فیلم از آن می ساختند .تابناک همین را کامل کنین بعد فیلم از روش بسازین بخدا هیچ کشوری این اولیا وآزادگان را ندارد این بزرگوار باز نشسته یا از کسانی که نام برده و هستند که خدا پایدار و سرفرازشان کند تمام ماجرا رابپرسین وکتابش کنین.نمیدانم چی بگم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
عذر میخواهم مسئول امور مالی برادر پادیده بود من فراموش کرده بودم پاینده نوشتم . برادر پادیده .والسلام.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
واقعا که تحت تاثیر قرار گرفتم......
کجایید ای شهیدان خدایی بلاجویان دشت کربلایی ................................................. اکر کسی هم این کارها را انجام بده میگن خورد و برد داره ؟ باور نسل جدید هم نمیشه؟ همه در رقابت مادیات قرار دارند؟
محمد نبودی ببینی . . .
هر كسي از خودش و حوزه مسئوليتش شروع كنه. بياييد بدنبال مقصر وگناهكار نباشيم. اول خودمان را اصلاح كنيم. اگر ما هم بجاي مسئولين بوديم شايد بدتر از انان عمل ميكرديم. البته من در مقام دفاع از كسي نيستم. هركس در گرو اعمال خود است. ولي زمين خدا بدون حجت باقي نميماند. اگر گشتيد و از ان مردان بي ادعا پيدا نكرديد از خودتان شروع كنيد. و يكي از انها باشيد. اينگونه افراد براي همه ما الگوي عملي هستند. اگر انها توانستند خالصانه براي حق عمل كنند يقينا همه ما ميتوانيم و اگر سستي كنيم در برابر حق سرافكنده خواهيم بود.  
قابل توجه استاندار یک استان غربی ؟؟؟ که ماشین هامر می خره و پلاکش هم قرمزه .اینه........ سنه گوربان یاشاسین هامر ......
حقوق مفت فامیل بازی- جالب که به اسم کارثواب فامیل بازی میکنن و جالبتر اینکه اونیکه با پارتی رشد کرده تقدیر و کمک خدا میدونه که مفتی وضعش خوب شده.
!
شکایت و درددلهایمان با امام زمان :آقا بیا . بیا تاعطر عدالت علی ع رابا تمام جان حس کنیم بیا و دوباره شهادت را یادمان بده .بیا که ازاختلاس وپرونده ورشوه و....خسته شدیم .آخ که چقدر برای شهدا دلتنگیم
آللهم ارزقنی شهاده فی سبیلک
قابل توجه بعضی از مدیران هواپیمایی که دو شغله هم هستند حق مدیریت هم از دو جا میگیرند سر کار هم نمی آیند مدعی هم هستند به حلال م حرام آن هم کار ندارند فقط به مزه آن که خیلی هم خوش مزه است کار دارند اون دنیا هم قرار نیست بروند وزیر راه هم خواب است
این نامه قابل توجه پاکترین دولتمردان کل تاریخ ایران...
محمد نبودی ببینی . . .
خجالت کشیدم
روحیات شخصی را نمیشه توقع عمومی شدن را ازش داشت.در جای خودش کار مثبتی بوده.ما ایرانی ها 34 ساله که مدام داریم ایثار می کنیم گرچه لقب ایثار گری را فقط به عده ای اندک داده اند.ایکاش حکومت بیشتر قدر این مردم که به حق سرمایه و پشتیبان آنند بیشتر می دانست و لااقل گاز خانگی را به پاس اینهمه ایثار بعد کثر آبونمان مجانی در اختیار آنان می گذاشت.تا مجبور نباشن سوزن در کنتورها کنند بعد با آب گرم مخلوط با بیت المال غسل کنند. و بعد انتظار بندگی خدا را داشته باشند و...
ترا بخدا رئیس جمهور فکر میکند مردم نمی فهمند یا نمی دانند هر از چند وقت دولت یک مصاحبه و دولت درستکار و پاک و لیست افراد نادرست راهم دارد . آخه چقدر توهم . واقعا دولت توهم.
ممنون
مسئولین کنونی به تورم هم توجه کنند!
گمشده امروز ما تعهده
سلام
هنوز هم هستند أما خيلي كم واز تبار همين شهدا.پزشكي را ميشناسم در يكي از دانشگاه ها كه تا بحال چند بار أضافه حقوق و اشتباه حساب داري دانشگاه را عودت داده خيلي هم از دستش ناراحت شدند كه اشتباه سيستم رو شده أخيرا هم يك حالي ازش گرفتن تا دفعه ديگه هر مقداري هم رفت به حسابش حرف نزنه!!!!!
برای شادی روحش صلوات
اونا چه انسانهایی بودن ولی از اونا دیگه پیدا نمیشه.
کار این شهید زیبا بود ولی نیاز نیست حقوق نگیرید بگیرید ولی تو را به خون شهدا خدمتگذاری کنید حداقل به اندازه حقوقتان
این نامه را سر درب مجلس بزنید تا قانونهایی که وضع میشود فقط به نفع مدیران نباشد.
جالبه
در حال حاضر اگر وام یا مزایایی تصویب بشه اول کسی که می گیره مدیران رده بالا هستند
جالبه که همین ها هم در منازل سازمانی نشستند و از خودروی شرکتی هم استفاده می کنند
برید سری به حقوق و مزایای مدیران مناطق آزاد بزنید از ماهی 6میلیون تومان کمتر نمیبینید.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار