بازدید 8405

نصرت الله تاجیک وارد تهران شد

کد خبر: ۲۹۲۳۸۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۳ 19 December 2012
نصرت‌الله تاجیک - سفیر پیشین کشورمان در اردن - پس از شش سال حبس خانگی در انگلیس، وارد تهران شد.

به گزارش ایسنا، تاجیک سفیر پیشین ایران در اردن که به اتهام واهی خرید دوربین دید در شب به مدت شش سال در انگلستان در حبس خانگی به سر می‌برد، دقایقی پیش با همراهی حسن قشقاوی - معاون کنسولی، پارلمانی و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه - که برای استقبال از وی به عمان سفر کرده بود، وارد تهران شد.

وی در مراسم رسمی در پاویون فرودگاه مهرآباد مورد استقبال مقامات کشورمان و جمعی از اعضای خانواده‌اش قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، نصرت‌الله تاجیک پنجشنبه (23 آذرماه) پس از صدور حکم دادگاه، آزاد و حبس خانگی وی و استردادش به آمریکا لغو شد.

وی چهارم آبان 1385 در شهر دورهام انگلیس به اتهام واهی و اثبات نشده خرید 10 عدد دوربین دید در شب بازداشت شد. اولین جلسه دادگاه دو روز بعد از دستگیری وی برگزار و پس از آن تاجیک زندانی شد. دادگاه اعلام کرد که بازداشت تاجیک بنا به درخواست دولت آمریکا و بر اساس موافقتنامه استرداد بین دو کشور مربوط به سال 2003 انجام شده است. با پیگیری‌های وزارت خارجه کشورمان، تاجیک پس از دو هفته با وثیقه 500 هزار پوندی موقتا آزاد و از آن زمان تا پنجشنبه 23 آذرماه 1391 در حبس خانگی به سر برد.

30 فروردین 1386 قاضی دادگاه حکم قطعی استرداد تاجیک را به آمریکا اعلام کرد اما به علت وضعیت جسمی و بیماری وی دادگاه تا مشخص شدن وضعیت سلامتی این دیپلمات سابق، موضوع استرداد را به تعویق انداخت. همچنین هفتم آذرماه 1391 دادگاهی در انگلیس به لغو استرداد تاجیک به آمریکا رای داد و با توجه به اینکه وزارت کشور انگلیس اعتراضی به این حکم نداشت، تاجیک 23 آذرماه آزاد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم