بازدید 16658
کیوسک بین‌المللی «تابناک»

تقدیر سازمان ملل متحد از ایران

تأکید رئیس سازمان انرژی اتمی ایران بر ادامه غنی‌سازی ۲۰ درصدی و تأکید محمود احمدی‌نژاد بر تأثیر نداشتن تحریم‌ها بر پیشرفت هسته‌ای ایران، تقدیر یک مقام سازمان ملل از ایران، واکنش وزیر خارجه ترکیه به انتقاد ایران از استقرار سامانه موشکی ناتو در این کشور و درخواست یک حزب سیاسی ترکیه برای نزدیکی این کشور با ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۲۹۲۳۸۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۰ 19 December 2012
تأکید رئیس سازمان انرژی اتمی ایران بر ادامه غنی‌سازی ۲۰ درصدی و تأکید محمود احمدی‌نژاد بر تأثیر نداشتن تحریم‌ها بر پیشرفت هسته‌ای ایران، تقدیر یک مقام سازمان ملل از ایران، واکنش وزیر خارجه ترکیه به انتقاد ایران از استقرار سامانه موشکی ناتو در این کشور و درخواست یک حزب سیاسی ترکیه برای نزدیکی این کشور با ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، سخنان روز گذشته فریدون عباسی دوانی، رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان درباره ادامه فعالیت غنی سازی اورانیوم در ایران، از جمله اخباری است که مورد توجه شماری از مطبوعات جهان قرار گرفته است.

«دیلی تایمز» پاکستان از نخستین مطبوعاتی است که این خبر را بازتاب داده و به نقل از عباسی نوشته، ایران به واسطه درخواست‌های خارجی، غنی‌سازی اورانیوم با درصد بالا را تعلیق نخواهد کرد.

دیلی تایمز این سخنان را به مانند یک موضع سخت از سوی ایران در آستانه دور جدید مذاکرات هسته‌ای با قدرت‌های جهانی ارزیابی می‌کند. عباسی روز گذشته ضمن تأکید بر عدم تعلیق غنی‌سازی ۲۰ درصدی به درخواست غرب، گفته بود جمهوری اسلامی ایران این غنی‌سازی را به منظور برطرف کردن نیاز‌هایش انجام می‌دهد و تا هر زمان که نیاز باشد، به این کار ادامه خواهد داد.


محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری ایران نیز سخنان کم و بیش مشابهی را درباره برنامه هسته‌ای بیان کرده که مورد توجه روزنامه «واشنگتن پست» قرار گرفته است. این روزنامه به نقل از احمدی‌نژاد می‌نویسد، تحریم‌های نفتی و بانکی غرب موجب توقف برنامه هسته‌ای ایران نخواهد شد و ملت ایران به حرکت در این راه ادامه خواهد داد.

واشنگتن پست با اشاره به این سخنان می‌نویسد، مقامات ایرانی پیوسته لحن مبارزه جویانه‌ای را در مقابل تحریم‌های نفتی و بانکی وضع شده علیه ایران، در پیش گرفته‌اند. این روزنامه به بخش‌های دیگری از سخنان احمدی‌نژاد نیز اشاره کرده؛ از جمله تأکید وی بر اینکه غرب باید به حقوق هسته‌ای ایران احترام بگذارد. 


اما جدای از مباحث هسته‌ای، پایگاه خبری سازمان ملل متحد از تقدیر این سازمان از اقدامات مشترک ایران، افغانستان و پاکستان در مبارزه با مواد مخدر خبر داده است. به نوشته این پایگاه خبری، «یوری فدوتوف»، دبیر اجرایی دفتر مواد مخدر و جرایم سازمان ملل متحد، همکاری نزدیک میان سه کشور مذکور را موجب دستیابی به موفقیت‌های عملی دانسته است.

این مقام سازمان ملل ضمن اشاره به اینکه در هفده عملیات مشترک، این سه کشور موفق به توقیف بیش از هشت تن مواد مخدر شده‌اند، از اقدامات آن‌ها در این زمینه تقدیر کرده است. در ادامه این مطلب، جزییاتی از اقدامات مشترک ایران، افغانستان و پاکستان در مبارزه با مواد مخدر و به ویژه تأسیس دفتری بدین منظور در تهران، مورد اشاره قرار گرفته است.


موضوع روابط ایران و ترکیه نیز همچنان از جمله مباحث مورد توجه مطبوعات جهانی است. در این باره، خبرگزاری «ترند»، واکنش تند وزیر خارجه ترکیه به موضع‌گیری ایران علیه استقرار موشک‌های ناتو در این کشور را بازتاب داده است.

به نوشته این خبرگزاری، احمد داود اوغلو، وزیر خارجه ترکیه روز گذشته اظهار داشته، ایران باید به جای بیانیه دادن علیه سامانه‌ای که تنها اهداف دفاعی دارد، از نفوذ سیاسی خود در سوریه به منظور توقف خشونت‌ها در این کشور بهره گیرد.

وی همچنین گفته هم ترکیه و هم ناتو پیوسته تأکید دارند که سامانه موشکی «پاتریوت» تنها دارای اهداف دفاعی است. داود اوغلو ادامه داده، ترکیه این حق را دارد که به منظور پاسداری از قلمروی خود، هر گونه کار احتیاطی را انجام دهد.  


این در حالی است که به نوشته روزنامه «تودی زمان»، حزب جمهوری‌خواه خلق ترکیه نسبت به همکاری و نزدیکی ایران و ترکیه ابراز امیدواری کرده است.

به نوشته این روزنامه، نایب رئیس این حزب، روز گذشته گفته، حزبش خواهان آن است که ببیند ترکیه و ایران به منظور بازیابی اعتماد، کاستن از تنش‌ها و خودداری از تبدیل شدن به ابزار کشورهای خارج از منطقه، وارد فرایندی از گفت‌و‌گوهای سازنده و معتبر شوند.

وی همچنین تأکید کرده که دو کشور باید با لحن و زبان محتاطانه‌ای با یکدیگر تعامل کنند. تودی زمان در مطلب خود به پیشینه‌ای از تنش‌های اخیر میان ایران و ترکیه نیز اشاره کرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۶
انتشار یافته: ۱۶
آقای داود اغلو ترکیه کشور دوست و برادر ما ایرانیان است و البته بنا به گفته خودتان شما حق دارید در راستای منافع کشورتان به هر اقدامی (که معقول و بر اساس منافع ملیتان باشد) دست بزنید ولی کارها ی دولت اقای ادوغان قبل از همه در راستای منافع غرب و صهیونیست است تا منافع ملت مسلمان ترکیه .
به نظر من در برابر کشورهای آ؛مریکایی ها باید ایستاد.من خودم میبینم تمایل مردم رو به جنس داخلی از وقتی تحریم بیشتر شده.
پاسخ ها
محسن عابدینی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۹
اخه چرا این حرف رو می زنی کجا استقبال از کالای داخلی بیشتر شده بنده خودم کاسبم در فضای رقابتی که معلوم می شه استقبال از کدوم بیشتره مثل اینکه واردات خودرو ازاد بشه اونوقت همین جنابعالی اولین کسی هستی که استقبال می کنی چرا عادت کردیم که همش شعار بدیم باید با دنیا تعامل کرد وضعیت معیشتی مردم بغرنجه کاش با فکر حرف می زدیم.در ضمن کشور امریکا نه کشورهای امریکاییها.
پویا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۹
درستته تمایل مردم به خرید اجناس تولید داخل بیشتر شده اما جای پولش خالیه!!!
بنده خدا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۹
راست میگه بابا جای پولش خالیه!!! میگن طلا گرون شده طلافروشی پر میشه. میگن فلان جنس گرون شده بعد .....تجملات غوغا میکنه...تورو خدا شما هم شعار ندید. در ثانی حالا غلط املا میگیری که خیلی فاضلی . اخوی من یا هر کس دیگه که نظر میده سریع تایپ میکنه این وسط هم جاهایی اشتباه میشه تو خودت رو ناراحت نکن ... باشه بابایی.
سلام
حیف از ملت ترکیه که سرانی چون اردوغان و داوود اغلو دارند. ایران اهمیت و احترامی که برای ترکیه قایل شده بود برای هیچ کدام از کشورهای دیگر همسایه قایل نشده بود ولی ترکیه نشون داد که همون بدرد نوکری و پاچه خوری می خورد و جایگاهی در منطقه ندارد چه برسد به اینکه یک تاثیر گذار بین المللی باشد یا رهبری جهان اسلام . با تشکر
دو تا راکت تو فصلهای گرم به سمت ترکیه شلیک بشه و توریستها بی خیال ترکیه بشن کل ترکیه فلج اقتصادی میشه . گاز رو مفت داریم میدیم بهشون پر رو شدن
مهمترین درد ما جو گیری هستش مانه دوست مطلق داریم نه دشمن مطلق شاید روزی ترکیه به دردمان بخورد پس اینجوری قضاوت نکنید
من پیشنهاد می کنم ایران هم برای دفاع از خودش تو کشورهای دیگه مثل عراق، لبنان، سوریه، افغانستان سامانه دفاع موشکی نصب کنه
دولت اردوغان تمام کاشته های ایران رادرمنطقه درو کرده وادعای رهبری کشور های مسلمان را دارد
ودست نشانده CIA است
وماچقدرساده هستیم که مجیزگوی امثال
داود اغلو ها ورجب اردوغان هاهستیم
درحالی که اگر عاقلانه رفتارکنیم وجایگاه انقلاب وکشورمان را بدانیم
همه اینها محتاج ماهستند.
ترکیه نشون داد که بجز خودش به هیچ کشوری اهمیت نمیدده ونمونه اش سوریه است
باید بجای سوریه ترکیه ویران میشد قیافه حق بجانب اردوغان در مبارزه با مظالم در غزه دیدنیه
وحاضره کل فلسطینو با یک آب نبات عوض کنه
موشک پاتریوت عملا نمیتوانن کاربردی داشته باشن مسئله فقط حضور فیزیکیه ناتو(آمریکا-آلمان-هلندو....)در مرز سوریه میباشد/بهانه ای بهتر از سامانه موشکی پاتریوت برای حضور نیروهای خارجی ناتو در مرز سوریه نیست/روسیه در حال استقرار موشکهای اسکندر در سوریه میباشد که عملا سامانه پاتریوت را بیفایده میکند/
آقای اغلو مطمئن باش استقرار این موشک ها به جای حفظ امنیت آن را به خطر می اندازد ضمناایران انقدر قدرت دارد که قبل از هرچیز در مواقع ضروری رادارها وموشک های پاتریوت رو منهدم یا از کار بندازه
اگر فقط بحث منافع و مصلحت مردم شریف دوست و برادر ترکیه منظور است و یا نیاز مردم عزیز سوریه *این دو ملت علاوه بر اینکه همسایه هستند برادر دینی هم میباشند پس صلاح اروپاییان چرا باید در سرزمین ترکیه شاخ و شانه نشان بده *دوستی اردوغان مثل دزد خروسی میماند که دمش از لباسش بیرون امده ولی منکر دزدی میشود *اگر سوئ نیت نداری پس موشکها دیگران انجا چه میکند مزدور
ایران وترکیه دوکشوراسلامی وتاثیرگذاردرمنطقه هستند ونباید تنش داشته باشند زیرا دشمن مشترک یعنی استکبار جهانی سود میبرد .
باید گفت متاسفم برات ترکیه تو قدمتت از آمریکا و اروپا بیشتره حکومت عثمانی اروپا رو همیشه به زانو در میاورد اما الان ترکیه شده بازیچه این آقایون !
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی