بازدید 4352
۱

آتش گرفتن بخاری نفتی این بار به خیر گذشت!

کد خبر: ۲۹۲۱۳۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۸ 17 December 2012
نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی از آتش گرفتن یک بخاری نفتی در یکی از مدارس روستای طبسین شهرستان نهبندان خبر داد و گفت که این حادثه هیچ خسارت جانی در پی نداشته است.

مراد هاشم‌زهی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: حدود ساعت 9 صبح امروز در یکی از مدارس روستای طبسین یک بخاری نفتی آتش گرفته که خوشبختانه با کپسول آتش‌نشانی مهار شده و با کمک به موقع مردم و نجات دانش‌آموزان از کلاس درس مصدومیتی اتفاق نیفتاده است.

وی افزود: بعد از وقوع این حادثه، همکاران پزشک مرکز و بهداشت درمانی روستا و تیم پزشکی خانواده به سرعت در محل حاضر شدند و پس از معاینه دانش‌آموزان، به این نتیجه رسیدند که مصدومیت منجر به بستری وجود ندارد.

هاشم‌زهی با بیان اینکه این حادثه تنها خسارت مالی در پی داشته، یادآور شد: با توجه به اینکه هوای سرد و فصل زمستان ایجاب می‌کند که از بخاری و وسایل گرمایشی استفاده شود، در مناطق محروم مثل خراسان جنوبی و بسیاری از مناطق کشور به روال قدیم از بخاری‌های قدیمی و نامناسب که درجه ایمنی بالایی ندارند، استفاده می‌شود.

نماینده مردم نهبندان در مجلس تصریح کرد: اگر دانش‌آموزان از این حادثه نجات پیدا نمی‌کردند، ممکن بود خدایی ناکرده شاهد سوختگی و مصدومیت شدید دانش‌آموزان باشیم، لذا به نظر می‌رسد در چنین مواقعی باید حتی‌الامکان از وقوع این اتفاقات پیشگیری کرد و بخاری‌های نفتی را از مدارس جمع‌آوری کرد.

وی با بیان اینکه سایر مدارس همجوار در این روستا هم برای گرمایش از بخاری نفتی استفاده می‌کنند، گفت: در مناطق محروم همین که روستایی مدرسه دارد، خودش نعمت است و امکانات بسیار محدود است اما ما به عنوان نماینده مردم از نبود وسایل ایمن در مدارس گله داریم و خواستار رسیدگی به این موضوع هستیم.

هاشم‌زهی تصریح کرد: مسوولان مدارس منطقه و آموزش و پرورش منطقه نهبندان و بقیه شهرستان‌هایی که چنین وضعیتی دارند، باید توجه لازم را برای جلوگیری از وقوع چنین حوادثی داشته باشند و اعتبارات کافی نیز به این دستگاه‌ها داده شود تا تجهیزات و امکانات از درجه ایمنی بالاتری برخوردار شود. 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
بعد از فاجعه ای که اتفاق افتاده مدیران مدارس این مناطق می توانستند یک بازدید از وضعیت بخاری کلاسها داشته باشند. اما متاسفانه یک فاجعه هم برای انجام وظیفه مسلم ما کافی نیست
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست