بازدید 3750

ناکامی‌؛ لیدر تیم‌ملی‌

کد خبر: ۲۹۱۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۱ 17 December 2012
عضو کمیسیون کشاورزی و آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه ناکامی های تیم ملی فوتبال به تیم ب هم رسید، افزود: حذف تیم ملی در بازیهای غرب آسیا نتیجه نبود برنامه ریزی جامع در تیم های پایه است.

علی ایرانپور در گفت‌و گو با خانه ملت، افزود: نبود برنامه‌ریزی جامع در فدراسیون فوتبال موجب شده است که تیم های درجه سوم آسیا در مقابل تیم فوتبال کشورمان قد علم کنند.

نماینده مردم مبارکه درمجلس شورای اسلامی، تصریح کرد : توسعه فوتبال  به معنای استفاده حداکثری ازاستعداد ورزشی در تیم پایه این ورزش پرطرفدار و اقتصادی  است که باید بر طبق اصول  دنیای پیچیده ورزش اجرا شود، زیرا ورزش در دنیایی کنونی علمی مستقل به شمارمی آید.

 وی ادامه داد : درصورتی می‌توانیم کشور را به سمت توسعه  فوتبال در تمام سطوح نونهالان و نوجوانان وجوانان  وبزرگسالان  سوق دهیم که  برنامه‌ریزی  جامعی برای آن تعریف کنیم و این امر به این معنا است که افراد بر طبق تخصصی که دارند باید مورد استفاده قرارگیرند.

ایرانپورعوامل موثری که می تواند ورزش فوتبال را در میادین جهانی به موفقیت برساند، در پنج بخش تقسیم کرد:  توسعه امکانات ورزشی در مناطق محروم ، مدیریت علمی- ورزشی،استفاده از نظرات پیشکسوتان ورزش ، تقویت  اخلاق گرایی و حضور رسانه ها به عنوان یار دوازدهم  که تمام این موارد می تواند تیم ملی فوتبال  کشورمان را در میادین جهانی به موفقیت برساند.

 

تیم ملی فوتبال ایران برابر یمن به برتری رسید ولی این برد فایده‌ای برای پرافتخارترین تیم غرب آسیا نداشت و از این رقابت‌ها حذف شدیم.

تیم ملی ایران در سومین مسابقه‌اش در بازی‌های غرب آسیا در ورزشگاه سلام کویت از ساعت ۱۷:۵۵ به مصاف تیم یمن رفت که ۲ بر یک به پیروزی رسید. اما این پیروزی هم هیچ فایده‌ای برای تیم ملی ایران نداشت و باعث شد  تیم مطرح غرب آسیا وداعی زودهنگام با این مسابقات داشته باشد.

تیم ملی ایران برای صعود به مرحله نیمه نهایی باید یمن را با اختلاف ۲ گل شکست می‌داد و عربستان و بحرین در دیداری که همزمان با این مسابقه آغاز شده بود به نتیجه مساوی می‌رسیدند تا ایران به عنوان صدرنشین صعود کند که این اتفاق رخ نداد و بحرین یک بر صفر برابر عربستان به پیروزی رسید تا به عنوان صدرنشین به نیمه نهایی صعود کند و عربستان و ایران از صعود باز بمانند.

در جام جهانی ۲۰۰۲ هم بحرین با شکست ایران مانع از صعود ایران به جام جهانی شد و این بار بحرین عاملی شد تا ما حتی به جمع ۴ تیم برتر غرب آسیا هم نرسیم. البته در این گروه پس از بحرین در رده دوم قرار گرفتیم و عربستان سوم شد.

تاکنون صعود کویت، عمان و بحرین به نیمه‌نهایی قطعی شده است. از گروه سوم بازی‌ها نیز عراق و سوریه شانس صعود دارند.

کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران که در دو بازی قبلی روی نیمکت ایران حضور نداشت در این بازی خودش بر روی نیمکت مربیگری نشست.

ایران در دو دیدار اول خود برابر عربستان و بحرین نیز به تساوی بدون گل رسیده بود. یمن نیز بدون امتیاز در انتهای جدول قرار گرفت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی