بازدید 3446

باهنر: بودجه سال آینده افزایش نمی یابد

کد خبر: ۲۹۱۶۴۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۲ 15 December 2012
نایب رئیس مجلس با اشاره به اینکه حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی از مهم‌ترین اولویت‌های کشور است، گفت: برای نخستین بار در تاریخ جمهوری اسلامی ایران در سال آینده بودجه کشور افزایش پیدا نمی‌کند.
 
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان محمدرضا باهنر پیش از ظهر امروز در سومین همایش حمایت از کار و سرمایه ایرانی با رویکرد هویت بخشی به قطارهای پر سرعت اظهار کرد: راه‌اندازی قطارهای پر سرعت و توسعه حمل و نقل ریلی به نفع محیط زیست و به نفع مدیریت زمان است.

وی با بیان اینکه استفاده از تکنولوژی‌های نوین، توسعه حمل و نقل ریلی، توسعه فناوری‌های پر سرعت باید در سطح کشور انجام شود، اضافه کرد: راه‌اندازی قطارهای پرسرعت در سطح کشور، منافع و مزایایی را برای کشور دارد که کاهش حوادث جاده‌ای از مهم‌ترین مزایای اجرای این طرح خواهد بود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه توسعه این فناوری‌ها در زمینه حمل و نقل ریلی، فناوری‌های برتری را برای کشور دارد، تصریح کرد: طی سال‌های گذشته کار و همت بالایی در این زمینه انجام شده و مسئولان باید با یک برنامه‌ریزی قانونی در صدد توسعه حمل و نقل ریلی و استفاده از فناوری‌های برتر در راستای توسعه ناوگان حمل و نقل ریلی حرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه مدیریت هزینه در سطح کشور یک مدیریت نابسامانی است ادامه داد: در حال حاضر بهره‌وری مدیریت هزینه در کشور بسیار پایین است و طی هشت سال گذشته تاکنون هزینه‌های اصلی دو برابر افزایش یافته است.

باهنر با اشاره به اینکه نرخ عمده اقلام وارداتی به کشور طی سال‌های گذشته به دلیل افزایش هزینه‌های ارزی افزایش یافته است تصریح کرد: در حال حاضر یک اشکال اساسی در مدیریت کشور وجود دارد و مسئولان و نمایندگان مجلس باید با نظارت‌های خود در صدد اصلاح وضع موجود باشند.

وی با تأکید بر اینکه موضوع اصل 44 قانون اساسی پس از 25 سال درگیری و اختلاف نظر میان برخی از مسئولان در حال حاضر عملیاتی شده است افزود: سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده است و اجرایی شدن این اصل یکی از مهمترین مطالبات رهبر معظم انقلاب به شمار می‌رود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب پس از ابلاغ بندهای الف، ب و ج سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی مجلس و دولت باید  وظایف دولت را بازنویسی کنند، گفت: در طول فعالیت دولت نهم و دهم در کشور برنامه‌ریزیهای مسائل کشور از برنامه‌های کلان به برنامه‌های مسئله محور تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه البته مشکلات دیگری به وجود آمده است اظهار کرد: بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی یکی از مهم‌ترین این مسائل است و این مسئله به عنوان عامل اصلی افزایش تورم در سطح کشور به شمار می‌رود.

باهنر با اشاره به اینکه ساماندهی مشکلات موجود در سطح کشور نیازمند ارائه برنامه‌های جامع و همه جانبه از سوی دولت و مسئولان بالا دستی است، اضافه کرد: نمایندگان مجلس شاید با حمایت‌های خود نقشه راهی برای توسعه کشور در بخش‌های مختلف باشند.

وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی قطارهای پرسرعت یکی از مهم‌ترین نیازهای امروز کشور تلقی می‌شود تصریح کرد: مجلس باید با ارائه طرح‌های هادی، حامی و برنامه‌ریزی‌های استراتژیک در راستای دستیابی کشور به قطارهای پر سرعت حرکت کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چالش‌های کارآمدی از مسائل اساسی کشور است که دلایل مختلفی دارد و تحریم‌ها اگرچه از سویی در بعضی از مواقع برای کشور مضراتی را داشته اما این تحریم‌ها فرصتی برای رشد و توسعه کشور در بخش‌های مختلف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی از مهم‌ترین اولویت‌های کشور است، تأکید کرد: برای نخستین بار در تاریخ جمهوری اسلامی ایران در سال آینده بودجه کشور افزایش پیدا نمی‌کند.

باهنر افزود: مدیریت‌‌ها در سطح کشور باید اصلاح شود تا کشور به توسعه در بخش‌های مختلف دست پیدا کند و تولید و اقتصاد ملی برای کشور ارزان تمام شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست