بازدید 5301

انتشار «کارنامه پنجاه ساله» در گرجستان

کد خبر: ۲۹۰۸۴۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۱ 12 December 2012
رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در تفلیس، كتاب " کارنامه پنجاه ساله" به زبان فارسی تالیف پروفسور " جمشید گیوناشویلی"  ایرانشناس برجسته گرجستان را با هدف حمایت از تالیفات ایرانشناسان گرجی و معرفی و نشر آثار ارزشمند چاپ و منتشر کرد.

به گزارش «تابناک» این کتاب شامل گزیده نوشته ها در زمینه ایرانشناسی و روابط تاریخی و فرهنگی ایران و گرجستان می باشد. جمشید گیوناشویلی که در حال حاضر ریاست انجمن روابط علمی –فرهنگی و همکاری گرجستان و ایران را بر عهده دارد بیش از 10 سال سمت سفیری گرجستان در تهران را عهده دار بوده و یکی از برجسته ترین ایرانشناسان گرجی به شمار می رود. 

وی تلاش های فراوانی را در جهت تعمیق روابط دو کشور به ویژه از منظر فرهنگی و علمی داشته است. از این پژوهشگر گرجی تاکنون بیش از دویست اثر علمی به زبان های گرجی ، فارسی ، انگلیسی و روسی منتشر شده است. گیوناشویلی در سال2010 موفق به دریافت جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران شده است.

"احسان خزاعی" رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در گرجستان در خصوص انتشار کتاب «کارنامه پنجاه ساله» گفت: یکی از برنامه های مهم رایزنی فرهنگی حمایت از فعالیت های پژوهشی ایرانشناسان گرجی و انتشار تالیفات، تحقیقات و ترجمه های آنان در زمینه مطالعات ایرانی می باشد. رایزن فرهنگی کشورمان انتشار کتاب مذکور را در همین راستا و نیز در جهت گردآوری و حفظ آثار ارزشمند این ایرانشناس برجسته که بالغ بر پنجاه سال از عمر خود را به فعالیتهای موثر و مستمر در جهت توسعه و گسترش روابط فرهنگی بین دو کشور گذرانده است عنوان نمود. وی همچنین آمادگی رایزنی فرهنگی را برای حمایت از چاپ آثار ادبی و فاخر سایر ایرانشناسان گرجی اعلام کرد.

خزاعی وجود آثار مختلف ادبی و همچنین پژوهشها و تحقیقات متعدد ایران شناسی را در گرجستان مرهون خدمات و حاصل زحمات محققانی من جمله دکتر گیوناشویلی دانست و اظهار امیدواری نمود تا انتشار این کتاب موجب تشویق ایرانشناسان جوان برای مطالعه ، پژوهش و تحقیق درباره فرهنگ ، تاریخ و تمدن ایران اسلامی گردد. 

پروفسور جمشید گیوناشویلی متولد سال 1931 میلادی دارای مدرک دکتری و فوق دکتری در رشته ایرانشناسی از دانشگاه دولتی تفلیس (ایوانه جاواخیشویلی) بوده و تالیفات ، مقالات وپژوهشهای متعددی را در حوزه ایرانشناسی در کارنامه علمی خود ثبت نموده است.



* اطلاعات و تصاویر این گزارش را رایزنی فرهنگی ایران در گرجستان در اختیار سرویس «نگاه شما» قرار داده است.


مخاطبان محترم می توانند مطالب دلخواه خود را در موضوعات مختلف، به آدرسnegaheshoma@tabnak.ir ارسال نمایند.

مخاطبان محترم برای ارسال مطالب خود باید چند نکته  را در نظر داشته باشند:

1. این قالب جدید برای ارائه و معرفی «نگاه بییندگان به تمام موضوعات» می باشد.

2.مطالب اختصاصی یا گردآوری شده می تواند در قالب: ایده ، فیلم، عکس، گزارش تحلیلی، گزارش خبری، کاریکاتور و... باشد.

3. مطالب ارسال شده حتی الامکان با ذکر نام و نام خانوادگی فرستنده باشد.

4. موارد ارسالی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین جاری نداشته باشد.

5. مطالب ارسالی به زبان و فونت فارسی باشد.

6.مطالب ارسال شده حتی الامکان حاوی اطلاعات دقیق باشد.

مشخصات فنی

1. از ارسال تصاویر در متن فایلهای word خودداری شود.

2. حجم فایل تصویری ارسالی (به صورت gif یا jpg) بیشتر از 5 مگابایت نباشد.

3. حداکثر حجم فایل صوتی یا ویدیو پنجاه مگابایت باشد. (نوع فایل: wmv,  flv, wav, mp3, wma)


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
آخرین اخبار
وب گردی