بازدید 43114
کیوسک بین‌المللی «تابناک»

جاسوسی پهپادهای دولت باکو از ایران

بازتاب کشف محموله یازده تنی مواد مخدر در ایران، گزارش کنگره آمریکا درباره امکان‌سنجی ساخت موشک‌های بین قاره‌ای در ایران، جاسوسی پهپادهای دولت باکو از مناطق مرزی با ایران، سفر دو کشتی جنگی ایرانی به سواحل سودان و سخنان سخنگوی وزارت خارجه ایران در پاکستان، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۲۹۰۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۰ 09 December 2012
بازتاب کشف محموله یازده تنی مواد مخدر در ایران، گزارش کنگره آمریکا درباره امکان‌سنجی ساخت موشک‌های بین قاره‌ای در ایران، جاسوسی پهپادهای دولت باکو از مناطق مرزی با ایران، سفر دو کشتی جنگی ایرانی به سواحل سودان و سخنان سخنگوی وزارت خارجه ایران در پاکستان، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.


به گزارش «تابناک»، در میان اخبار امروز مربوط به ایران در مطبوعات جهان، روزنامه «واشنگتن پست»، یکی از مطالب خود را به کشف و توقیف یازده تن مواد مخدر توسط نیروی انتظامی ایران اختصاص داده است.

این روزنامه به نقل از رسانه‌های داخلی ایران می‌نویسد: پلیس مرزی پس از درگیری شدید با قاچاقچیان در منطقه جنوب شرق ایران، توانسته بزرگترین محموله یکجای مواد مخدر را که تاکنون در ایران کشف شده، از دست آنها به در کرده و توقیف کند.

واشنگتن پست در ادامه به موقعیت جغرافیایی ایران اشاره کرده که بالقوه، راهی برای ترانزیت مواد مخدر به اروپا و همچنین کشورهای حاشیه خلیج‌فارس است و به همین جهت، کشف محموله‌های بزرگ مواد مخدر به کار عادی تبدیل شده است.

اما از روز گذشته تاکنون، برخی سایت‌ها و خبرگزاری‌ها، از جمله «رویترز»، گزارشی به نقل از کنگره آمریکا منتشر کرده‌اند که در آن ادعا شده، بر خلاف ارزیابی‌های پیشین، ایران نخواهد توانست تا سال ۲۰۱۵ اقدام به ساخت و آزمایش موشک بالستیک بین قاره‌ای کند.

رویترز می‌نویسد: این بر خلاف ارزیابی‌های پیشین دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکاست که بر این باور بودند، در صورت دریافت کمک خارجی کافی، ایران خواهد توانست تا سال ۲۰۱۵ نخستین موشک قاره‌پیمای خود را آزمایش کند.

در گزارش کنگره، دلیل این امر نرسیدن کمک‌های خارجی کافی از کشورهای چین و روسیه عنوان شده است؛ افزون بر این، اشاره شده که ایران تاکنون آزمایش کارهای لازم برای این گونه موشک‌ها را نیز انجام نداده است.

خبرگزاری «ریانووستی» روسیه در مطلبی که از رسانه‌های داخلی ایران نقل کرده، نوشته پهپادهای جمهوری آذربایجان در مرز این کشور با ایران عملیات جاسوسی انجام می‌دهند.

بنا بر این گزارش، پهپادهای دولت باکو افزون بر مرز ایران، عملیات جاسوسی و جمع آوری اطلاعات خود را در مرز منطقه خودمختار «قره باغ» نیز انجام می‌دهند. به گفته متخصصان نظامی ایرانی، این گونه عملیات‌ها به وسیله پهپادهای «اوربیتر» که دولت باکو با کمک رژیم صهیونیستی مونتاژ کرده و همچنین پهپادهای «هرمس ـ ۴۵۰» انجام می‌پذیرد. رژیم صهیونیستی بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲، ده عدد پهپاد از نوع اخیر را به دولت باکو فروخته و افزون بر این، ماهواره‌های اسرائیلی نیز به طور نزدیک با عملیات این پهپاد‌ها همکاری می‌کنند.


خبر پهلو گرفتن دو کشتی جنگی ایرانی در سواحل سودان نیز از جمله اخباری است که از روز گذشته تاکنون مورد توجه برخی مطبوعات قرار گرفته است. پایگاه خبری «میدل ایست آنلاین» از این جمله است که با انتشار این خبر، اشاره کرده این دومین بار در پنج هفته گذشته است که چنین کاری از سوی کشتی‌های جنگی ایران انجام می‌گیرد.

این سایت در گزارش خود می‌نویسد، دولت سودان این سفر را کار عادی دانسته که صرفاً برای سوخت‌گیری این کشتی‌ها انجام گرفته است؛ اما رژیم صهیونیستی مدعی شده ایران از این راه و از مسیر سودان، برای غزه سلاح می‌فرستد و نسبت به این موضوع ابراز نگرانی کرده است.

بر پایه این گزارش، پیش از این نیز وزیر خارجه سودان اعلام کرده بود، این کشور پذیرای کشتی‌ها از سراسر جهان خواهد بود، به جز اسرائیل.

در پایان، روزنامه «پاکستان آبزرور» سخنان روز گذشته رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران درباره روابط ایران و پاکستان را مورد توجه قرار داده است. مهمانپرست که هم اکنون به پاکستان سفر کرده، به مطبوعات این کشور گفته، ایران و پاکستان به واسطه تاریخ، فرهنگ و دین مشترک، از پیوندهای نزدیکی با یکدیگر برخوردارند. وی همچنین با اشاره به همکاری‌های تاکنون انجام گرفته میان دو کشور، بر ضرورت گسترش آنها تأکید کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۵۳
انتشار یافته: ۱۵
همینو کم داشتیم که آذربایجان واسه ما شاخ بشه !!!!

شیطونه میگه برم مرزامونو کنترات بردارم ، هرچی بهپاد رد میشه پودر کنمااااااا !!!!

به آمریکا بگید ما موشک قاره پیما هم که نداشته باشیم ،( تعاونی ایران پیما که داریم !!! ) کلی جوون داریم که هر کدوم یه موشک قاره پیما هستن

ولی خداییش اگه روزی بخوان به این مملکت تجاوز کنن من خودم حاضرم وسط خاکشون عملیات انتحاری کنم ، در حد موشک قاره پیما منفجر بشم و بدخواه ایران و ایرانیو به خاک و خون بکشم
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
خوب بسه دیگه ترسیدن... قول میدن دیگه از این کارای بدبد نکنن
پیروز
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
دانایی=توانایی
ممدجون حیفه انتحار کنی عوضش یه کمی تدبیر کن، با دانایی و سیاست منطقی خودتو به هرچی نامرده بقبولان. آخه هر چی و کی باشی این مملکت، واسه تو هزینه کرده.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
بابا با مرام ، لوطی ، ما مردم ایران در موقع سختی ها بیشتر به هم نزدیک میشیم ، حالا که تمام دنیا مخالف ما هستند بهتره تمام امیدمون به داخل کشور باشه
بايد يه گوشمالي درست و اساسي به اين دولت باكو داد ... نبايد دست رو دست گذاشت تا روشون زياد بشه
باید از طریق وزارت امور خارجه پیگیری بشه و یا حداقل وزیر دفاع این کارو محکوم کنه.
بايد افسار پهپاد دولت باكو را بگيريم و كنار اون چندتاي ديگه بزاريم تا كلكسيون پهپادامون كامل بشه......... انشاء الله
من بعنوان يك آذري ايراني اعلام ميدارم بايدبرخوردمناسبي بااين مملكت من درآوردي بشودودولت ايران بمانندچين بايدنسبت به مطالبه سرزمينهاي ازدست رفته خود برنامه داشته باشدمثلا بحرين وآذربايجان و...رادربرنامه خودداشته باشد
پاسخ ها
علي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
همين الان طبق قرارداد تركمنچاي و گلستان بعد از پنجاه سال هفده شهر متعلق به ايران شده.مثل هنگ كنگ كه به چين برگشت.ولي همت و اقتدار ميخواد. اهالي اونجا هم مايل به الحاق مجدد به ايران هستند.
ما آمریکا رو به زانو دراوردیم حالا آذربایجان کی باشه که بخواد از ما جاسوسی کنه...اصلا گیریم همه اطلاعات مارو داشته باشن وقتی توانایی و حتی فکر عملی کردن مقابله با ایران رو نداره پس همون بهتر که محلی بهش نذاریم.
پاسخ ها
علي
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
بدنيست يكم واقع بين تر باشي
حتما لازم نيست كه از اون ديتا آذربايجان استفاده كنه.
اطلاعات و تصاوير بدست اومده مستقيم مخابره مي شه به اسرائيل
حالا به نظرت اسرائيل هم از اطلاعات به دست آمده نمي تونه استفاده كنه ؟
توانایی پهپادهای اسراییلی به گونه ای است که تمام اطلاعات دریافتی خود را علاوه برکشور خریدار ان از طریق ارتباط ماهواره ای به مقر ستاد جنگ اسراییل به طور همزمان ارسال میکند و به همین خاطر انها به طور غیر مستقیم در حال جاسوسی از مرزهای ما هستند.
پاسخ ها
علي
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
با سلام
دقيقا حق با شماست
از انجائيكه اين سيستم ها به صورت ماهواره اي كار مي كنند. كليه اطلاعات مخابره شده در همه جاي دنيا قابل دريافت خواهد بود. و استفاده كردن از اون هم مشروط به داشتن الگوريتم دكد كردن ديتاست. از اونجائيكه اين پهپاد توسط اسرائيل ساخته شده لذا قطعه به يقين خودشون هم قابليت دكد اطلاعات رو دارند. بنابراين در ظاهر آذربايجان داره جاسوسي مي كنه در حاليكه اطلاعات به طور كامل و بدون واسطه به دست اسرائيل مي رسه
فک کنم حاتمی کیا یه فیلم دیگه در مورد پهبادها "مهاجر2" بسازه
با این تفاوت که پاسدارها یکی یدونه کنترل از راه دور دارن و دائما در حال نشوندن اونهان
محمد دمت گرم
خون فهمیده تو رگاته!
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی