بازدید 3857
۱

تهران نیمی از سال با وارونگی دما رو به روست

کد خبر: ۲۸۹۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۲ 07 December 2012
روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در خصوص پدیده وارونگی هوا و اینکه چرا تهران نیمی از سال را با این پدیده می گذراند توضیح داد.
 
یه گزارش مهر، در این اطلاعیه در پاسخ به پرسش «اینورژن چیست؟»، آمده است: به بیان ساده ، هنگامی که هوای سرد سطح زمین سردتر از هوای بالای خود باشد ، به دلیل آن که هوای سرد سنگین‌تر است، عمل مخلوط شدن هوا انجام نمی‌شود و اصطلاحاً می‌گویند هوا پایدار شده یا عمل وارونگی دما یا همان اینورژن رخ داده است.

این اطلاعیه در توضیح بیشتر این مطلب آورده است: در چنین حالتی هوای گرم مانند یک لایه ضخیم بالای شهر را می‌پوشاند و چون هوای سرد و آلوده نمی‌تواند بالا رفته و جایش را به هوای گرم بدهد، آلودگی افزایش می‌یآبد و به مرز خطرناکی می‌رسد.

در ادامه این اطلاعیه تاکید شده است: شهر تهران به دلیل رشته کوه¬هایی که از سه طرف آن را احاطه کرده¬‌اند، در نیمی از روز‌های سال با پدیده وارونگی دما روبه‌روست که این حالت از اوایل آذر ماه که مصرف سوخت افزایش می¬یآبد، تشدید می-شود.
 
روابط عمومی معاونت ترافیک شهرداری تهران در پایان اطلاعیه خود از عموم شهروندان به ویژه بیماران، سالمندان، بانوان باردار و کودکان درخواست کرد تا هنگام بروز پدیده اینورژن فقط در صورت ضرورت از منازل خود خارج شوند و از دارندگان خودروهای شخصی نیز خواست تا به منظور تردد در سطح شهر به جای وسیله شخصی از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
وارونگی هوا یا وارونگی دما؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی