بازدید 4463

خالد مشعل وارد نوار غزه شد

در مراسم استقبال از مشعل، علاوه بر مردم غزه جمعی از مسئولان دیگر حماس نیز حضور داشتند
کد خبر: ۲۸۹۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۵ 07 December 2012
خالد مشعل پس از گذشت 45 سال از خروجش از فلسطین، در میان استقبال پر شور مردمی و با حضور مسئولان فلسطینی از جمله اسماعیل هنیه وارد نوار غزه شد و سجده شکر به جای آورد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیرة، خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی حماس امروز (جمعه) از طریق گذرگاه رفح وارد غزه شد و توسط اسماعیل هنیه، نخست وزیر دولت حماس مورد استقبال قرار گرفت.

در مراسم استقبال از مشعل، علاوه بر مردم غزه جمعی از مسئولان دیگر حماس نیز حضور داشتند.

خالد مشعل از سال 1967 تاکنون به غزه سفر نکرده بود و قرار است فردا در مراسم جشن تاسیس جنبش حماس در غزه حضور یابد.

اسماعیل هنیه پیش از استقبال از مشعل در سخنانی سفر وی به غزه را "پیروزی تاریخی" برای فلسطین برشمرد.

وی گفت: این حق رهبران فلسطینی است که به سرزمین پدری خود سفر کنند و ما از دیگر مقامات فلسطینی می‌خواهیم که به غزه سفر کنند.

هنیه در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال حمله رژیم صهیونیستی به خودرو مشعل و ترور وی گفت: ما انتظار هر حماقتی از سوی اسرائیلی‌ها را داریم اما در عین حال برای رویارویی با آنها آمادگی کامل داریم.

وی با تاکید بر اینکه گذرگاه رفح از امنیت کافی برخوردار است، افزود: پیروزی اخیر باعث شده که اوضاع در فلسطین تغییر کند و سفر مشعل به غزه نیز در سایه این پیروزی انجام شده و همین پیروزی نیز از او حمایت خواهد کرد.

مشعل زمانی که تنها 11 سال داشت فلسطین را به همراه خانواده به مقصد کویت ترک کرد و از آن زمان تاکنون به سرزمین پدری‌اش بازنگشته بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی