بازدید 2156
دواتگری:

تصویب قانون اساسی آغاز وحدت مصر باشد

کد خبر: ۲۸۹۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۷ 06 December 2012
رئیس کمیته مطالبات ملی مجلس با بیان اینکه تصویب پیش نویس قانون اساسی سرآغاز وحدت مردم مصر باشد، گفت: ملت مصر با اتحاد در داخل، خط مقدم مبارزه ضد رژیم صهیونیستی باشند.

مهدی دواتگری در واکنش به تحریم رفراندم از سوی قضات مصر و تغییر موضع دوباره قضات مبنی بر نظارت برهمه پرسی پیش نویس قانون اساسی، گفت: تصویب پیش نویس قانون اساسی باید سرآغاز وحدت مردم مصر باشد.

نماینده مردم عجب شیر و مراغه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مصر در ابتدای راه تجربه دموکراسی پس از دیکتاتور مخلوع این کشور حسنی مبارک است، تصریح کرد: اگرچه پیش از یک سال ازتصویب قانون اساسی مصر می گذرد اما باید پیش از بازنگری در آن نقاط قوت و ضعف آن سنجیده شود.

وی ادامه داد: با رفراندوم پیش نویس قانون اساسی مردم در مصر برای اولین بار پس از سقوط حسنی مبارک در تعیین حق سرنوشت خود و تعییین حدود اختیارات دستگاه های اجرایی به پای صندوق های رای خواهند رفت.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید براینکه بیانیه‌ای که مرسی در افزایش اختیارات خود صادر کرد تا حدودی به تنش در این کشور دامن زده است، افزود: مردم انقلابی مصر با کوچک ترین اقدامی‌که احساس کنند انقلاب آنها را از مسیر خود منحرف می‌کند به اعتراتض دست خواهند زد و مانع از تکرار دوره حسنی مبارک خواهند شد.

دواتگری با اشاره به بندی از پیش نویس قانون اساسی که در آن شریعت اسلامی به عنوان مبنای قانون اساسی در نظر گرفته شده است، گفت: از ابتدای آغاز انقلاب در مصر مردم خواهان بازگشت به شریعت اسلامی بوده اند که امروز پس از به ثمر نشستن انقلاب مردم هم چنان به دنبال آرمان‌های خود هستند

رئیس کمیته مطالبات با بیان اینکه تصویب پیش نویس قانون اساسی در مصر باید سرآغازی برای وحدت مردم مصر باشد، خاطرنشان کرد: ملت مصر با اتحاد در داخل، خط مقدم مبارزه ضد رژیم صهیونیستی دشمن مشترک مسلمانان باشد.

شورای عالی قضایی مصر موافقت خود را با انتخاب قضات و اعضای دادستانی کل برای نظارت بر همه پرسی درباره پیش نویس قانون اساسی اعلام کرده است؛ این در حالی است که قضات مصری پیشتر، این همه پرسی را تحریم کرده بودند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی