بازدید 25203
کیوسک بین‌المللی «تابناک»

محاکمه فردی که اطلاعات پایگاه‌های نظامی آمریکا را به ایران داده است

تهیه دستور کاری برای مذاکرات ایران و آرژانتین بر سر رخدادهای سال ۱۹۹۴، ادعای حضور نیروهای نظامی ایران در کره شمالی و بازتاب موضع‌گیری احمدی‌نژاد در قبال تصویب قانون اصلاح انتخابات ریاست جمهوری، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۲۸۸۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۵ 03 December 2012
تهیه دستور کاری برای مذاکرات ایران و آرژانتین بر سر رخدادهای سال۱۹۹۴، ادعای حضور نیروهای نظامی ایران در کره شمالی، طرح اتهام دادگاه عالی بحرین علیه فردی به اتهام جاسوسی برای ایران، تلاش ترکیه برای جایگزین کردن نفت ایران از روسیه و بازتاب موضع‌گیری احمدی نژاد در قبال تصویب قانون اصلاح انتخابات ریاست جمهوری، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.


به گزارش «تابناک»، یکی از اخباری که از روز گذشته تاکنون مورد توجه برخی مطبوعات و به ویژه، روزنامه‌های اسرائیلی قرار گرفته، موضوع ادامه مذاکرات ایران و آرژانتین بر سر انفجار یک مرکز یهودیان در شهر بوینس آیرس است.

به نوشته «تایمز اسرائیل»، دولت آرژانتین اعلام کرده، به زودی دستور کاری برای این مذاکرات به ایران ارائه خواهد کرد. تایمز اسرائیل اشاره کرده که مقامات دو کشور در ماه اکتبر گفت‌و‌گوهای مقدماتی را در این زمینه در ژنو انجام داده بودند. با این حال، در مطلب این روزنامه تلاش شده است تا بار اتهامات موجود علیه ایران درباره این بمب‌گذاری، تکرار شود. گفتنی است، از زمان آغاز مذاکرات مقدماتی، مقامات اسرائیلی به شدت نسبت به چشم‌انداز رسیدن ایران و آرژانتین به توافقی در این زمینه ابراز نگرانی کرده‌اند.


«جروزالم پست»، دیگر روزنامه اسرائیلی نیز امروز اقدام به بازنشر ادعای یک خبرگزاری ژاپنی درباره حضور پرسنل نظامی ایران در کره شمالی کرده است. این خبرگزاری مدعی شده بود از اواخر ماه اکتبر سال جاری، ایران شماری از پرسنل دفاعی خود را در کره شمالی مستقر کرده و می‌خواهد از این راه، همکاری‌های موشکی و هسته‌ای میان دو کشور را تقویت کند. بنا بر این ادعا، هیأت ایرانی از چهار کار‌شناس وزارت دفاع ایران و شرکت‌های وابسته به آن تشکیل شده است. جروزالم پست با اشاره به برنامه کره شمالی برای انجام یک آزمایش موشکی در اواسط ماه جاری میلادی، این دو رویداد را به گونه‌ای به هم مرتبط کرده است.


اما روزنامه «گالف دیلی نیوز» بحرین، در راستای خط خبری همیشگی خود در انتشار اخبار ضدایرانی و مطرح کردن ادعاهای گوناگون علیه ایران از برگزاری دادگاه مردی خبر داده که متهم به جاسوسی برای ایران است.

بنا بر ادعای این روزنامه، این فرد اطلاعات بسیار حساسی از ارتش و وزارت کشور بحرین و پایگاه نظامی آمریکا در این کشور را در اختیار ایران گذاشته و در مقابل، مبلغ چشمگیری را از دو ایرانی حاضر در کویت دریافت کرده که به نیابت از دستگاه‌های نظامی ایران کار می‌کرده‌اند.
این فرد پیشتر محاکمه و به ده سال زندان و پرداخت جریمه نقدی متهم شده، اما با درخواست بررسی دوباره پرونده، اینک قرار است شاهدان جدیدی در دادگاه حاضر شده و علیه وی شهادت دهند.


در پایان، روزنامه «واشنگتن پست» در مطلبی واکنش محمود احمدی نژاد، رئیس‌جمهوری ایران به تصویب طرح اصلاح قانون انتخابات در مجلس شورای اسلامی را مورد توجه قرار داده است. این روزنامه به نقل از خبرگزاری‌های ایرانی می‌نویسد: احمدی‌نژاد از مجلس خواسته بازنگری در قوانین حاکم بر انتخابات ریاست جمهوری را متوقف کند. واشنگتن پست مدعی است، این درخواست احمدی‌نژاد، نشانه‌ای از تشدید رقابت‌های سیاسی در آستانه انتخابات ماه ژوئن است که برای انتخاب جانشین احمدی‌نژاد، برگزار خواهد شد. این روزنامه در این زمینه به موارد انتقاد از احمدی‌نژاد در ماه‌های اخیر و تحولات یکی دو روز گذشته، از جمله تغییر سمت اسفندیار رحیم مشایی نیز اشاره کرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار