بازدید 46363

جنگ نبود؛ علیه ایران کودتا کردیم!

یک هفته پس از برقراری آتش‌بس میان گروه‌های فلسطینی و اسرائیل، رسانه وابسته به محافل اطلاعاتی این رژیم، آرزوهای خود درباره فلسطین را در قالبی آمیخته از راست و دروغ، سناریوی واقعی معرفی کرده است.
کد خبر: ۲۸۷۹۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۱ - ۲۰:۳۶ 28 November 2012

وب‌سایت دبکا که به وابستگی به محافل اطلاعاتی اسرائیل مشهور است، تفسیر جدید خود از رویدادهای هفته‌های پیش غزه را منتشر کرده است.

به گزارش «تابناک»، دبکا مدعی شده است که دوئل هشت روزه میان اسرائیل و حماس، صحنه‌سازی بوده که در پشت آن، مغز متفکری متشکل از دست‌کم سه مقام ارشد اطلاعاتی بوده‌اند؛ یعنی تامیر پاردو رئیس موساد، هاکان فیدان، رئیس میت سازمان اطلاعاتی ترکیه و شیخ جاسم آل ثانی، نخست‌وزیر قطر که رئیس سازمان اطلاعاتی این کشور هم هست و البته سازمان سیا هم با این مجموعه در ارتباط بوده است.

بنا بر این گزارش، هدف آنها، این بوده که پیش از اینکه غزه به محل نفوذ کامل و سکوی پرش ایران به سوی مصر تبدیل شود، ارتباطات ایران را با حماس قطع سازند؛ بنابراین، برای رسیدن به این هدف، فلسطینی‌ها تحریک شدند که چند موج حمله راکتی به سرزمین‌های اشغالی انجام دهند. در این باره، عملیات کودتا، گام نخست از طرح کلی باراک اوباما برای مهار بهار عربی است. متحدین اوباما در این طرح، مرسی، اردوغان و نتانیاهو هستند. گام بعدی این طرح، سوریه است که امور آن در چند جبهه در حال پیشرفت است.

اسرائیلی‌ها با این فرض که نقشه این بود که اگر عملیات اسرائیل در غزه با موفقیت پیش رفت، آینده جدیدی برای گروه تروریستی رادیکال حماس تعیین و به صدای بحق مردم فلسطین تبدیل شود، مدعی شده‌اند که کسب پرستیژ برای حماس در این راه از طریق درگیری آن با اسرائیل ضروری بوده است.

بر پایه این ادعا، حماس محبوب‌ترین گروه در میان فلسطینی‌هاست و به همین دلیل، محمود عباس مدت‌هاست از برگزاری انتخابات در فلسطین جلوگیری کرده است. به این ترتیب، اسرائیل در حال تغییر سرنوشت متحدان ایران در منطقه است و ایران باید از این رخدادها ترسیده باشد.

دبکا پس از طرح این سناریوی پر از ایراد، خود به قضاوت درباره احتمال موفقیت آن پرداخته و پاسخ را به گذر زمان موکول کرده است. در این چهارچوب، ترکیه و قطر متعهد شده‌اند که سرمایه‌گذاری‌های فراوانی را در غزه انجام دهند تا آن را بسیار مرفه‌تر از کرانه باختری کنند؛ البته مصر و آمریکا نیز تلاش‌های مشترکی را آغاز کرده‌اند تا جلوی رسیدن سلاح‌های ایرانی از راه مصر به غزه را بگیرند.

ناگفته نماند که دبکا خود می‌پذیرد، میلیون‌ها رخداد می‌تواند چنین سناریویی را به شکست برساند، ولی مدعی است که گروه طراح سناریو در حال اجرای برنامه خود است.

اما به نظر می‌رسد، روش کلی و منافقانه غربی‌ها برای اینکه تلاش گروه‌های فعال در مقاومت در برابر اسرائیل را تلاش ایران برای غلبه بر منطقه نشان بدهند، در این سناریوسازی تکرار شده است.

دبکا خود را به فراموشی زده که محبوبیت در خاورمیانه با مقاومت در برابر اسرائیل رابطه جدی دارد و جالب این است، در سناریویی که در آن کشورهای سنی منطقه در برابر ایران قرار داده شده‌اند، نامی از عربستان سعودی به میان نیامده است.

از سوی دیگر، تجربه نشان داده است، هر گروه فلسطینی که مبارزه با اسرائیل را کنار بگذارد، به مرور در صحنه فلسطین تضعیف می‌شود و گروه‌های دیگر جای آن را می‌گیرند؛ سرنوشت فتح و یاسر عرفات، شاهدی بر این مدعاست و هیچ تضمینی نیست که بهتر شدن وضع اقتصادی فلسطینی‌ها، باعث شود از حقوق خود بگذرند.

افزون بر این، تلاش‌های مشترک حامیان اسرائیل برای جلوگیری از مسلح شدن جبهه مقاومت، همواره با شدت فراوان جریان داشته و گروه‌های فلسطینی هم در روزهای اخیر بر ادامه این راه تأکید کرده‌اند. روشن نیست در سناریوی ادعایی اسرائیلی‌ها، مرسی چه کمکی می‌تواند به اسرائیل بکند که حسنی مبارک پیش از این نمی‌توانست انجام دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹۶
انتشار یافته: ۳۴
از همون اول قصدشون همین بود
ولی موفق نشدند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
شاید بهتره عمیق تر فکر کنیم و دستاوردهای آمریکا و اسراییلم ببینیم :

آزمایش سپر موشکی معروف در یک جنگ واقعی

توجه ایران به فلسطین و عدم تمرکز و حمایت در سوریه که میبینیم اوضاع سوریه خیلی بد تر شده
تحریک مسوولان آمریکا برای حمایت بیشتر از اسراییل و ...
هه هه هه زهي خيال باطل
اینا با ایجاد یک تغییر ساختگی خواستند انقلاب رو برای ملت ها کار بی هوده و عبث شرح بدن تا انگیزه رو برای انقلاب واقعی از بین ببرن
فرار به جلو یعنی همین
از اینها هیجی بعید نیست. اینها در سناریوسازی فوق حرفه ای هستن.باید از این بیشتر ترسید تا سپر دفاع موشکی!
من از دشمن نادان خوشم میاد.
سلام
انصافا طرح خوبی ریختن!
اما...
و مکروا و مکر الله واالله خیرالماکرین
برای توجیه شکست اسرائیل قصه می بافند . اسرائیل می خواست ضربه ی فلج کننده ای به حماس بزند ، غافل گیر شد و مجبور شد از حمله ی زمینی منصرف شود و به آتش بس تن دهد .
اگر دروغ های خود را باور کنند ، ممکن است یورش دیگری را تدارک ببینند .
در هر حال حمله ی نیروهای بیگانه به سوریه ( ارتش اسارت سوریه ) و اتحاد و همسویی دشمنان سوریه بیکار ننشسته اند و دارند خود را برای تهاجم گسترده آماده می کنند .
شما یه بچه را هنگام شنیدن یه قصه تخیلی ندیدید
اسرائیل خبیث داره از مصر گل آلود ماهی میگیره...
اماايران بايداين سناريوروجدي بگيره وحتي احتمالات روهم جلوگيري كنه,هيچ بعيدنيست.برخي موضع گيري هاي حماس بعدازناآرامي هاي سوريه هم شك برانگيزه,ازاين موساد هيچي بعيدنيست,حالااين وظيفه وزارت اطلاعات ايران وسپاه هستش كه اين مسايل روبررسي وتحليل كنه
این داستانهای تخیلی دبکا هم فقط به درد فیلمنامه شدن واسه فیلمهای هندی می خورد...
32 سال است آنها نقشه میکشند و 32 سال است که ما نقشه هایشان را نقش بر آب میکینیم
این چطور نقشه ای هست که همش رو لو دادن ؟!!
و مکرو و مکرالله والله خیرالماکرین
من یکی که سناریوی ارائه شده "دبکا" رو نفهمیدم. خیلی جاهاش میلنگه!!.. پر از تناقضای مسخره اس!! از انگیزه هایی که میگه اهداف راه افتادن(انداختن) جنگ بوده بگیر، تا آخرش...
شتر تلاش میکنه که تو خواب پنبه دانه بچینه !!!
هرکاری کنند خون ما فدای ایران بزرگ و اسلام
من نمیدونم چه سیاستی بوده ولی میتونم بگم اینها نقشه ای دارن به نظر شما اسرائیل واقعا مغلوب چند تا موشک فجر شد؟بعد تمام شروط رو به راحتی قبول کرد؟
استراتژی های متفاوتی وجود داره که جای گفتن نداره
اینها برای ما و ... خواب هایی دیدن
در دورانی که حرف از جنگ میشود نترسید چون این اتفاق نمیافتد و در دورانی که میگویند جنگ نمیشود بترسید این رو زمان ثابت کرده
امیدوارم اتفاقی نیافته ولی با این حال اگر اتفاقی افتاد اماده باشیم
"مرسی چه کمکی می‌تواند به اسرائیل بکند که حسنی مبارک پیش از این نمی‌توانست بکند". جمله ی فوق العاده ای بود.
ما ایرانی ها از های و هوی غربی ها هیچ گونه هراسی نداریم
تا اخرین نفس با ظلم مبارزه میکنیم
به گفته سرورمان حسین ع : مرگ با عزت بهتر از زندگی با ذلت است
هیهات من الذله
الهم عجل ولیک الفرج
ببینید ضربه ای که صهیونیست ها از شکستشان در چنگ 8 روزه خورده اند چقدر سنگین بوده که سعی میکنند به هر صورتی که شده آن را توجیه کنند!
باید هوشیار بود شاید مطلب فوق نیز قسمتی از نقشه اسرائیل برای فریب ایران است
با سلام
*فراسوی بودونبود جنگ علیه ایران توسط
مثلث شوم ترکی.قطری واسرائیلی وسعودی باید توجه کامل به نقش دولت اردوغان داشت که بی محابا وبدون ملاجظه در حال به خطر انداختن امنیت همسایگان خط مقدم جبهه پایداری برعلیه آمریکاواسرائیل در منطقه هستند.
بعضی از این اقدامات جنون آمیز همانا :
1پذیرش مقامات تروریست پرورعراقی درخاک خود است.
2-اسقرارپایگاههای نظامی اطلاعاتی آمریکا در ترکیه جهت رصدودخالت در امور
کشورهای ایران.عراق وسوریه.
3-پذیرش دهها بمب اتم آمریکایی در خاک خود.
4-پذیرش وآموزش تروریسم های خارجی
ومسلح کردن و اعزام آنان جهت تخریب و
نابودی زیر ساخت های کشور سوریه و
سرنگونی حکومت آقای بشار اسد.
5-استقرارسپر موشکی آمریکا در ترکیه.
6-پذیرش سپرموشکی ناتو یاهمان موشکهای Patiete(پاتریوت)در مرز سوریه
وایران.
7-برسمیت شماردن حاکمیت حریم کردستان مشروط به دسترسی به منابع
نفتی استان کرکوک عراق.
8-همگامی و هم سوی ها با کشورهای
مرتجع عرب(عربستان .قطر)جهت تغییر
مسیر خیزش های مردمی درکشورهای
عربی_مصر.لیبی.تونس.یمن و...).
9-همصدای بابرنامه های استعمارگرایانه
غرب جهت تضعیف جنبش های ضد صهیونیستی در منطقه خاورمیانه.
10-و...
بر دولت مردان کشورمان واجب آمد تا به
صورت مدبرانه جلوی این یکه تازی دولت نئو عثمانی اردوغان را صد نموده وبا منطق تهدید در مقابل تهدید جلوی افزوده خواهی آنان رابگیرند.
*پیشنهادمیگردد:
در صورت اسقرار سیستم موشکهای پاتریوت اروپا(ناتو)در ترکیه ما هم بعنوان مقابله به مثل فراسوای اتکاء بتوان نظامی خود
با استقرار سیستم های دفاع ضد هوای
روسیه بله روسیه در نقاط استراتژیک استان های غربی و جنوبی کشور اقدام عاجل به عمل آوریم.
*شاید با این کار یک بارهم شده جلوی
این همه گستاخی دولتمردان ذوب شده
در نظام صهیون وآمریکای را بگیریم.
*به امید سر بلندی ایران همیشه پایدارو
سربلند در طول قرون واعصار.انشاءا...
میگن یک شب تاریکی یک نفر تنها در بیابون راه می رفت و هر چند دقیقه دست راستش رو از پشت سرش می برد و به پشت شانه چپ خودش میزد و بعد روبه عقب بر میگشت و میگفت کی بود. بابا کسی پشت سرت نیست خودتی که ترسیدی.
حالا اینا با اون همه طمطراق و خدم و حشم اطلاعاتی هنوز هم ازشوک این غافلگیری و شکست فضاحت بار جنگ 8 روزه بیرون نیومدندو باور ندارند که یدالله فوق ایدیهم.(دست خدا بالاتر از همه دست هاست)
واقعا تفسیر احمقانه ای بود .فقط تنها تفسیر در این زمان این است : اسرائیل شکست خورده و رو به نابودی است .ایران در حال به اوج رسیدن است است .آمریکا دارد دست و پا می زند تا ابهت از دست رفته خود را بدست آورد ولی آمریکا هر روز بیشتر منزوی و منفورتر می شود .در کل علی رغم تمام اسلام ستیزی ها اسلام در حال بالندگی و شکوفایی است و گروه های تروریست جنایتکاری نظیر القاعده ، وهابیت و سلفی و ... نمی توانند چهره اسلام عزیز را مخدوش نمایند . ضمنا نهایتا سوریه و مردمش به همراه دولتش پیروز خواهند شد و تو دهنی محکمی به دول عرب خواهد خورد و بخصوص به ترکیه .
این حرفهای اسراییل همه آن لاپوشانی شکستشان میباشد این همه کشتار زن وبچه های فلیسطینی وهزارها زخمی ونابودی زیربنای تاسیسات آنها صحنه سازی بوده سه مقام ارشد اطلاعاتی می توانستند بدون جنگ هم مطامع خودشان را به پیش ببرند لذا این حرفها توجیهی است برای کتمان شکست اسراییل از موشکهای دور برد حماس ترسید وبه رعب وحشت افتاد
آدم نماهای هستند بدون اینکه نظرات مردم را بخوانند مثال یک ماشین منفی میدهند معلوم است که اینطور ادمها از خود استقلالی ندارند اجیر شده بیگانگان هستند ونسبت به کشور مغرضانه فکر میکنند وبدانند کسی بکشورش خیانت کند اخر وعاقبت ندارد
اسراییل نهایتا کنترل کل کرانه باختری را در دست خواهد گرفت و فلسطین اگر هم روزی به شکل رسمی تشکیل شود فقط در همان محدوده غزه خواهد بود و البته تحت نفوذ و کنترل مصر . مانند موناکو در فرانسه.
در نقشه در نظر گرفته شده برای کشور اسراییل جایی بنام کرانه باختری نیست ولی غزه بعنوان سرزمین فلسطینی هست.
شما هم نهایتا 30 -40 سال دیگر خواهید دید.
همانطور که دشمنان ما به فکر حذف موانع سر راه رسیدن به ایران هستن ما هم باید به فکر ایجاد موانع بیشتری جهت رسیدن انها به منطقه شویم
اگر چنین نقشه ای واقعا داشته اند قبل از به اتمام رسیدن آن، لو نمی دادند. دارند آدرس غلط میدن
به نظر من این کار اونها فقط و فقط توان سنجی از ایران در مورد تسلیحات و توان نظامی بود
و اگر در این جنگ موفق میشدند حمله به ایران قطعی بود
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
آخرین اخبار
وب گردی