بازدید 2237

مستندهای مذهبی می توانند جهان را تسخیر کنند

کد خبر: ۲۸۷۹۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۷ 28 November 2012
عضو فراکسیون روحانیون مجلس با بیان اینکه فرهنگ عاشورا نه فقط در فیلم‌های مذهبی و دینی، بلکه باید در همه فیلم‌های سینمای ایران وجود داشته باشد، افزود : مستندهای مذهبی می توانند سینمای جهان را تسخیر کنند.

سید میرقسمت موسوی اصل در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری خانه ملت، افزود: برجسته‌سازی نقش عاشورا در تحکیم و ارتقای امر به معروف و نهی از منکر، تاکید بر نماز به عنوان یکی از اهداف اصلی قیام امام حسین (ع)، معرفی جایگاه جوان در قیام عاشورا، معرفی ابعاد بیدارگرایانه قیام حسینی به عنوان الهام بخش قیام های مردمی منطقه، درس گرفتن از قیام امام حسین(ع) در شرایط دشوار مانند تحریم‌های دشمنان می توانند با زبان هنری به تصویر کشیده شوند.

نماینده مردم گرمی درمجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: وحدت و همگرایی در جریان اسلام، در صورتی پایدار است که بر بستر مناسبی استوار شود،زیرا دین  مبین اسلام  جامع‌ترین و کامل‌ترین دین الهی است و حرکت در مسیر دستورات انسان‌سازآن  انسان را در دنیا و آخرت سعادتمند خواهد کرد.

وی ادامه داد : توسعه فرهنگ دینی در جامعه، موجب کاهش آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شود، به همین دلیل باید رسانه‌های دیجیتالی و هنرمندان، آثار مذهبی  در خور فرهنگ غنی اسلامی را تولید و به جهان اسلام صادر کنند تا تمام انسانها از زیبایی دین مبین اسلام آگاه شوند.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس با بیان اینکه فرهنگ عاشورا نه فقط در فیلم‌های مذهبی و دینی، بلکه باید در همه فیلم‌های سینمای ایران وجود داشته باشد، افزود : مستندهای مذهبی می توانند سینمای جهان را تسخیر کنند.

میرقسمت موسوی اصل تصریح کرد : فلسفه عاشورا باید در فیلم ها مطرح شود، این که چرا امام حسین (ع) به مبارزه با ظلم پرداخت و چرا به خاطر دفاع از حق جان خود را از دست داد و شهید شد.

 عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، یادآورشد: به منظور تعمیق ارزشهای اسلامی، باورهای دینی و اعتلای معرفت دینی و تقویت هنجارهای فرهنگی و اجتماعی و روحیه کار جمعی، ابتکار، ترویج فرهنگ مقاومت و ایثار، تبلیغ ارزشهای اسلامی و انقلاب اسلامی باید رسانه ها به ویژه  رسانه های تصویری  با ساخت مستندهای مذهبی فرهنگ غنی اسلامی و رهنمودهای فلسفه عاشورا را با زبان فیلم برای تمام مردم جهان به تصویر بکشند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی