بازدید 3090

درمان اجتماع محور، مناسب‌ترین راه ترک اعتیاد

کد خبر: ۲۸۷۵۴۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۷ 27 November 2012
عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس، درمان اجتماع محور را تأثیرگذار‌ترین راه درمان اعتیاد خواند وافزود: استفاده از تجربیات افرادی که از دام اعتیاد رهایی پیدا کردند بهترین راه برای درمان معتادانی است که در سیکل درمان قرار گرفته اند.

حمیدرضا عزیزی‌فارسانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر اینکه در درمان اجتماع محور، کمپ‌های ترک اعتیاد باید تقویت شوند، افزود: باید تسهیلاتی فراهم شود که  امکانات لازم برای توسعه کمپ‌های یاد شده در اختیار مسئولان ذی ربط قرار گیرد.

نماینده مردم اردل، فارسان، کیار وکوهرنگ در مجلس شورای اسلامی، درمورد فعالیت‌های مراکز تخصصی درمان اعتیاد(TCها) ادامه داد: این مراکز اغلب اوقات به درمان جسم و سم زدایی از بدن معتاد کمک می‌کنند، این در حالی است که در درصد بالایی از موارد اگر ما فقط به درمان فیزیکی اعتیاد با کمک دارو‌های موجود بپردازیم، این عارضه ۹۰ درصد احتمال بازگشت خواهد داشت و به همین خاطر می‌توان گفت که اکثر مراکز تخصصی ترک اعتیاد عملکرد مطلوبی ندارند.

وی با تاکید بر نقش کارآمد روش‌های درمان روحی و روانی در معتادان، یادآور شد: در برخی مراکز درمانی با وجود حضور مشاوران و روانشناسانی که می‌توانند بر مسائل روحی و روانی معتادان و در نتیجه روند مناسب درمانی آن‌ها تأثیرگذار باشند، شاهد آن هستیم که اولویت بر تجویز دارو و درمان فیزیکی قرار داده می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، پذیرش معتادان ترک کرده در جامعه و همچنین حل معضل اشتغال‌ آن‌ها پس از ترک اعتیاد را دو بازوی تأثیرگذار در بازگشت نداشتن فرد به دام اعتیاد خواند وتصریح کرد: اگر فرد پس از رهایی از دام اعتیاد در جامعه به عنوان یک فرد عادی مورد پذیرش قرار گرفته و زمینه‌ داشتن شغل مناسب نیز برایش فراهم شود، درصد کمتری احتمال خواهد داشت که وی به دوران اعتیاد بازگشت داشته باشد.

عزیزی‌فارسانی یادآور شد: در برخی موارد بعضی افراد را می‌بیینم که به عنوان یک بنگاه درآمدزا از مراکز ترک اعتیاد استفاده می‌کنند  و در این میان در برخی موارد شاهد تجویز داروهای تقلبی و دست ساز از سوی افراد غیرمتخصص هستیم که امید می‌رود  با افزایش نظارت‌ها این مشکلات مرتفع شود.

عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: فرهنگ‌سازی در حل  و ریشه کن کردن مسئله اعتیاد مهم‌ترین عاملی است که بی‌توجهی به آن می‌تواند مخاطرات جدی  را برای جامعه به همراه داشته باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار