بازدید 32340
ابتکار جالب یک جوان برای مبارزه با مواد مخدر

جوانی که پس از بیست سال اعتیاد را کشت

روز گذشته، این خبر به دستمان رسید که بسیار جالب و شگفت‌انگیز بود که یک فرد پس از بیست سال درگیر بودن با انواع مواد مخدر، توانسته یک شبه آن را بوسیده و کار بگذارد. محمدآقا میربابایی با شعار مبارزه با مواد مخدر و زنده نگه داشتن یاد شهدا، بیشتر استان‌های کشور را رکاب زد و پس از گذراندن استان‌های مازندران، تهران، قم، مرکزی، خوزستان، بوشهر، هرمزگان، کیش، قشم، کرمان، فارس، وارد کهگیلویه و بویراحمد شد.
کد خبر: ۲۸۷۰۲۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۱ - ۰۲:۰۸ 24 November 2012
 این جوان ایرانی که نزدیک بیست سال مصرف کننده مواد مخدر بوده، در اقدامی شایسته عزم خود را جزم کرده و با خرید یک دستگاه دوچرخه ساده به منظور مبارزه با مواد مخدر و نشان‌ دادن عزم و اراده جوانان، این کار را کرده است.
به گزارش «تابناک»، محمدآقا میربابایی می‌گوید: ۳۸ ساله از خطه مازندران و بابلسر هستم، بیست سال درگیر ماده افیونی و خانه خراب‌کن مواد مخدر بوده و از وضعیت خودم بسیار ناراحت و بی‌حوصله بودم که تصمیم به گام گذاشتن در این راهی که امروز می‌بینید گرفتم؛ تصمیم گرفتم با دوچرخه‌ای بسیار کهنه و فرسوده، با لاستیک‌های پوسیده و بر دوش کشیدن یک گونی به عنوان کوله ‌پشتی، مسیر ترک و تولد دوباره زندگی خودم را آغاز کنم.

وی درباره انگیزه خود برای این کار گفت: من هر بار که لب به مواد می‌زدم و آن را مصرف می‌کردم، عذاب وجدان می‌گرفتم و از این وضعیت بسیار ناراحت بودم. یک شب آهنگ درد دل با امام رضا را که نمی‌دانم خواننده آن چه کسی است، شنیدم که در آن اشاره به فردی می‌شود که قصد زیارت امام حسین (ع) را دارد؛ این فرد به حرم امام رضا متوسل می‌شود و از او می‌خواهد برای این امر واسطه شود؛ ضامن آهو شب به خواب این شخص آمده و او را سرزنش می‌کند که با این همه گناه، چگونه می‌توانی این انتظار را از من داشته باشی؟ پس آن شخص توبه می‌کند و... شنیدن این جملات برایم چون معجزه بود و به من تکانی داد که تا آخر عمر مدیون آن هستم. من علاقه زیادی به زیارت حرم آقا امام حسین (ع) را دارم.

این دوچرخه سوار پس از وارد شدن به مرکز استان چهارفصل و مهمان‌نواز کهگیلویه و بویراحمد، نزد مدیرکل ورزش و جوانان رفت، تا او را برای ادامه سفر همکاری کنند.

این گزارش می‌افزاید، شهردار جوان و شایسته یاسوج علاوه بر کمک مالی تجهیزات لازم این دوچرخه‌ سوار را فراهم کرد و قرار است که از طریق روابط عمومی شهرداری یاسوج بسته‌های فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد تقدیم وی شود.

استقبال مدیر کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه وبویراحمد از رکابزن بابلسری

محمد آقا میربابایی دوچرخه‌سوار و رکابزن بابلسری که با هدف مبارزه با مواد مخدر و شعار سلام بر شهیدان و احیای یاد و خاطره شهیدان سفر خود را از بابلسر در استان مازندان از روز پانزدهم مرداد ماه امسال آغاز کرده و با عبور از استانهای تهران، قم، لرستان، خوزستان، بوشهر، هرمزگان، کرمان، فارس وارد شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد شد در آغاز ورود به شهر در محل اداره کل ورزش و جوانان استان مورد استقبال حاج خاضع مدیر کل ورزش و جوانان، معاونین و جمعی از کارکنان قرار گرفت.

در مراسم استقبال از این ورزشکار عزیز کشورمان که در محل دفتر مدیر کل ورزش و جوانان استان برگزار گردید، خاضع مدیر کل ورزش و جوانان استان با اهدا گل و شیرینی از این رکابزن ودوچرخه سوار کشورمان تقدیر نمود.

این ورزشکار عزیزشمالی کشورمان از استقبال و پذیرایی و مهمان نوازی هموطنان استان‌های طی شده در طول مسیر، به ویژه مردم شهر یاسوج و کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد تقدیر کرد و هدف از این برنامه را کمک به شناخت صنعت توریست و شناساندن استان‌های کشور به سایر مردم ایران ذکر نمود. این دوچرخه سوار روز پنجشنبه دوم آذر ماه با بدرقه مدیر کل ورزش و جوانان استان و شماری از دوچرخه سواران، شهر یاسوج را به مقصد شهر سی سخت ترک خواهد کرد.

دوچرخه سوار بابلسری با شعار سلام به شهیدان و زنده کردن یاد و خاطرشان و با هدف مبارزه با موادمخدر به کرمان رسید.
 
آقای محمد آقا میربابایی معتاد بهبود یافته شهر بابلسری، با شعار سلام به شهیدان و زنده کردن یاد و خاطرشان و با هدف مبارزه با مواد مخدر، رکاب زنی خود را از شهر بابلسر آغاز کرده و پس از استان‌های تهران، قم، مرکزی، لرستان؛ خوزستان، بهشهر هرمزگان به کرمان رسیده است.

او در آغاز ورود به دبیرخانه شورای هماهنگی استان کرمان آمد و با مهندس هاشمی رییس دبیرخانه گفت‌وگو کردند.

وی اعتیاد بیست ساله‌اش را تنها فرار از مشکلات اعلام کرد و افزود: ساده‌ترین راه فرار از مشکلات را در مصرف مواد مخدر و روانگردان دیدم که متأسفانه اشتباه‌ترین راه بود و اکنون فکر جبران را دارم.

وی خیال دارد کتابی در راستای این هدف با نام اشرف مخلوقات نوشته و به چاپ برساند.
محمد گفت: پس از پایان دوچرخه سواری موزه شهر‌شناسی برای ترویج فرهنگ توریستی در پاسخ فیلم اهانت به ساحت مقدس پیامبر اعظم (ع) بدون اهانت و تهمت به مقدسات شخصی یا کشوری ایجاد خواهم نمود.


ورزشكار محترم جناب آقاي محمد آقا مير بابايي
 
با سلام
همانا داشتن جامعه‌ای سلامت و پویا، مستلزم افرادی سالم و با نشاط است که وجود ورزش برای ایجاد روحیه نشاط و سلامت مردم آن جامعه ضروری است و این خود می‌تواند گامی موثر برای جلوگیری از ایجاد انحرافات و مشکلاتی که یک جامعه را به سوی نابودی به پیش می‌برد باشد.

لذا حرکت ارزشمند و درخور تحسین جناب‌عالی که با رکابزنی دوچرخه و سفر به شهرهای مختلف کشور عزیزمان و با هدف مبارزه با مسأله چالش برانگیز مواد مخدر می‌تواند شروعی خوبی درجهت تشویق جوانان این مرز و بوم به امر مهم ورزش باشد.

امیدوارم خاطره خوشی از سفر به شهر میناب داشته و نماینده شایسته مردم میناب در راستای شناساندن فرهنگ غنی این شهر به سایر هموطنان باشید.

محسن حسین‌پور
شهردار میناب۹/۷/۱۳۹۱

گفتنی است، این جوان در کودکی پدر خود را در حادثه رانندگی از دست داده و با تشویق مادرش، این کار شایسته را انجام داده است.                          
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۱
انتشار یافته: ۶۷
طوری نوشتی هر کی بخونه فکر می کنه با تشویق مادرش اقدام به معتاد شدن گرفت
پاسخ ها
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
به اشتباه منفی دادم. کازی راست میگه. جمله کژتابه
آفرین به همّتش ، ما باید همه تلاش کردن و غیرت به خرج دادن از این جوان شایسته یاد بگیریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
اگه همت داشت که معتاد نمی شد
آفرین به این جوان با همت
sad afarin
دل های پاک خطا نمی کنند ،فقط سادگی می کنند و امروز سادگی پاکترین خطای دنیاست.
پایدار بمانی..
واقعا مرحبا به به همتش.

من هم حدود ۱۲ سال گرفتار بودم و الان درست ۱۲ سال است که اعتیاد را ترک کرده ام.

این را برای آنان که هنوز گرفترند میگویم، به نظر سخت میاید و گاهی‌ ما خود را فریب میدهیم که مثلا ما استعمال مواد را دوست داریم و یا تفریح دیگری نداریم و غیره. ولی‌ باور کنید بعد از یکی‌ دو ماه پس از ترک تازه می‌فهمیم که در چه بدبختی بودیم.

من ابتدا با داروهای جایگزین شروع و از تمام دوستانی که می‌توانستند یادآور مصرف باشند دوری کردم و ورزش را شروع کردم، و پس از چند ماه به ورزش معتاد شدم!

اراده کنید و به زندگی‌ برگردید و ببینید زندگی چقدر زیبا میشود.
به نوبه خود علاوه بر جوان عزیز بابلسری (که ساده ترین راه فراراز مشکلات را در مصرف مواد مخدر و روانگردان دیده اند. )از دیگر کسانیکه در این هیرو ویر برای مدیرکل ورزش و جوانان استان وشهردار جوان و شایسته یاسوج!" پپسی باز کرده اند متشکرم.
یک کم دقت بیشتری برای تایپ این خبر داشته باشید دو خط بالاتر از اولین عکس دوچرخه شوار تایپ شده یا خط اخر راننگی
پاسخ ها
کورش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
ایول دلره
اراده.........
دورود بر شما. تولدت مبارک
خدا رو شکر . یهجوون از دام اعتیاد رها شد خدا کند روزی برسد که این بلا در ایران و همه دنیا ریشه کن شود. نکته ای که در این گزارش جالب نیست استفاده تبلیغاتی چند منظوره از این حرکت ورزشی است از زیارت حضرت رضا تا انتقاد از توهین به مقدسات و بعد ترویج توریسم و موزه داری و پیام مبارزه با مواد مخدر و .... . لازم نیست این همه پیام تبلیغی را یکجا صرف این اقدام بشه هر چی جای خودش برادر
سلام محمد آقا
خوشحال شدم دوباره تصویرت دیدم انشاالله موفق باشی.
آفرین به ارده آقا محمد، امیدوارم ایشان الگویی باشد برای افرادی که گرفتار بیماری اعتیاد شده اند.
((این گزارش اصافه می‌کند، که شهردار جوان و شایسته یاسوج علاوه بر کمک مالی تجهیزات لازم این دوچرخه‌ شوار را فراهم نمود ))
والا اين جوون كه اعتيار رو ترك كرد ولي ما با خوندن اين خبر ظاهرا" معتاد شديم و سين رو شين تلفظ مي كنيم
باید الگوی سایر جوانان معتاد باشد و مشوق انان برای خلاصی از دام اعتیاد برای سایر جوانان معتاد باشد افرین بر اراده تحسین بر انگیز شما
آفرین
درود بر همت بلندش...
خیلی جالب بود.
آفرین به مسئولین و مردم اون استانها.
ماشاالله
آفرین
دمش گرم
آفرین بر این اراده.
درود بر معتادان یا اعتماد به نفس که کار فرهنگی می کنند
انشاالله موفق باشد و درسی باشد برای جوانانی که در این گرداب هولناک دچار شده اند . انشاالله
دوچرخه شوار ...........D)))))
اووهههههه تو حالا ترک کن بعد به فکر کتاب نوشتنو احداث موزه بیفت!!!!!!!!
دمش گرم
من هم به نوبت خودم به این جوان تبریک میگویم یافتن زندگی دوباره را
انشاالله امام حسین یاورت باشه
امید است الگویی برای سایر جوانان این کشور باشد
احسنت به همتش

من از سال 1360 اعتیاد دارم و از زمانی که یادمه میخام ترک کنم
حتی یک بار 23 روز موفق شدم کنار گذاشتم و لی باز شروع کردم
به خدا گناه نکردن آسانتر از توبه کردنه
تو رو خدا اصلا طرف هیچ اعتیادی نروید که دیگه رهاتون نمیکنه
و من 31 ساله
با کلی امکانات درمانی نتونستم
پاسخ ها
آرش
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
یعنی بدنیا آمدی معتادت کردن ؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
شما 31 سالتونه و از سال 1360 اعتياد داريد يعني از بدو تولد معتاد بوديد .....؟؟!!
اعتیاد یه بیماریه که فراتر از مصرف مواد مخدر هست.دلیلش هم اینه که عوارضش پس از قطع مصرف هم وجود داره.وسوسه اجبار و عادات خودمحورانه از علائم بیماری اعتیاده.اعتیاد رو نمیشه کشت! فقط میشه به مرور اونو درمان کرد.لطفاً این باور اشتباه رو به عموم اطلاع رسانی کنید که اعتیاد ترک نمیشه.
اعتیاد یه بیماریه که ترک نمیشه مثل بقیه بیماریها از جمله دیابت و غیره رو که نمیشه ترک کرد و کشت بلکه باید درمانشون کرد.
behtarin rah baraye tarke etiad yaftane jaygozineh, varzesh ye jaygozineh khaili khubeh
جوان ايرانى شايسته بهترينها است افرين بر اين جوان با اراده كه توانست جايگاه واقعى خود را بيابد اميدوارم در تمام مراحل زندگى پيروز شود
کمی هم از بصیرت پیدا کردن این جوان بنویسید .
آفرین
آفرین بابلسری ریکا یا بابلسری مردی
احسنت واقعا برادر
پاسخ ها
ماهره
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۵
عشقه پرچمش بالاس داداشم
saeed dooset daram hezartaaaa
اوصيكم.......
بعضی ها خجالت نمیکشن به جای اینکه به این جوان خداقوت بگن .مزه پراکنی میکنن وسیاسی صحبت میکن.خجالت بکشید .اینقدر نمک نریزید بقیه فکر میکنند شما نمکدونیدا
متاسفانه اعتیاد درمان قطعی نداره.فقط باید از ابتلا به اون پیشگیری کرد.
توبا خداباش خداباشماست
ترک مواد مخدر امکان نداره-محال است محال
محمد از همه گفت غیر خدا
اقدام میمون و مبارکی است باید بیشتر حمایت بشه. انشالله که بساط احتیاط از این مملکت و جوونا برچیده بشه
آفرین و احسنت باید در صدا و سیما به مردم معرفی شود.
افرین بر این اراده
دمت گرم
تمام امکانات و جوایز را میگیره بعدش یک شکم سیر مواد میکشه.......
سلام پسر تو نه تنها خودت بلكه خانوادهات را راحت كردي انشا ال...به اميد روزي بدون مخدر براي كليه جوانان ايران زمين
سعي ميكنيم جواب اين همه لطف را با انرژي پاسخ دهيم انشالله
ترك كردن آسونه. برنگشتن به اعتياد شرطه.
لطفا برای بقیه هم دعا کنید
افرین
دست راستت بر سر كليه انسانهايي كه گرفتارند اميدوارم روزي برسد كه هيچ فردي گرفتار اين ماده خانمانسوز نباشد . موفق باشيد
امیدوارم خدا دسته محمدرو ول نکنه و ای کاش مسئولین باحمایت و ایجاد زمینه شغل مناسب برای این جوون این انگیزه ترک رو برای بقیه جوونهای به دام افتاده ایجاد کنند.مرسی محمد
به عنوان یه همشهری بهت افتخار میکنیم محمد
وقتی برگشت شهرشون باز هم هواشو داشته باشید. تا وقتی توی مسیره سرگرمه. نذارید تنها بشه
درود بر تو جوان بابلسری که اول به خودت و بعد به این همه ایرانی نشان دادی به جای این که به تاریکی دشنام بدهیم بهتر است شمعی بیفروزیم.
دوباره برگشت سراغ اعتیاد چون حمایتی نشد
الان ک این نظرو مینویسم صبح باهاش برخورد داشتم نمیشناختمش وضعش اصلا خوب نیس برگشته سمت اعتیاد
وقتی گفت اسممو گوگل سرچ کن میفهمی کی بودم روزم کلا خراب شد!! چرا باید الان وضعش این باشه!!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار