بازدید 5421
۵

اوباما وارد میانمار شد

کد خبر: ۲۸۶۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۳ 19 November 2012
رئیس‌جمهور آمریکا در یک دیدار تاریخی از میانمار با هدف تشویق و ترغیب این کشور به انجام یکسری اصلاحات سیاسی امروز (دوشنبه) وارد این کشور شد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، باراک اوباما، اولین رئیس‌جمهوری آمریکاست که در تاریخ روابط آمریکا- میانمار وارد این کشور شده است.

قرار است اوباما امروز در دانشگاه یانگون سخنرانی کند، بر اساس بخش‌هایی از سخنرانی اوباما که منتشر شده وی خواهد گفت: امروز به اینجا آمده‌ام تا به قول‌های خود عمل کنم و دست دوستی به سوی شما دراز می‌کنم، اما این سفر تاریخی تنها یک آغاز است و راه زیادی باقی مانده است.

این دانشگاه در دوره‌های گذشته شاهد درگیری‌های خونین دانشجویان و همچنین تظاهرات بسیار گسترده‌ آنها در سال 1988 که با سرکوب خونین ارتش همراه شد، بوده است.

اوباما خواهد گفت: به جای سرکوب باید حق مردم به آنها داده شود و این حق به طور کامل مورد احترام قرار گیرد. به جای سانسور و سکوت باید لغو سانسورها به طور جدی ادامه یابد.

رئیس‌جمهور آمریکا قرار است در کنار آنگ سان سوچی، نماد دموکراسی در میانمار و برنده جایزه صلح نوبل که سال‌ها در حبس خانگی به سر برده از این کشور دیدن کند.

به گفته مقام‌های آمریکایی اوباما قرار است کمک 170 میلیون دلاری واشنگتن به میانمار را همزمان با آغاز رسمی برنامه توسعه بین‌المللی آمریکا در میانمار اعلام کند.

این برنامه به دلیل سرکوب دموکراسی در این کشور سال‌ها به حالت تعلیق در آمده بود.

تین سین، رئیس‌جمهور میانمار و آنگ سان سوچی نیز در ماه‌های سپتامبر و اکتبر سفرهای تاریخی به آمریکا داشته‌اند و فصل جدیدی از روابط دو جانبه را گشودند. روابط آمریکا و میانمار پس از یکسری اصلاحاتی که تین سین به اجرا گذاشت رو به بهبود رفته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۵
جناب اوباما برای تقدیر وتشکر بابت مسلمان کشی میروند.نماد انسانی ابلیس چهره خود را نمایان کرده است.هشدار به دوستان داخلی وخارجی شیطان بزرگ.بدانید روزی با نعش شما جنابش عکس یادگاری خواهد گرفت
خوب اگر ایشون دنبال دموکراسی و احقاق حقوق بشره چرا در مورد کشتار 50 هزار مسلمان توسط بودائیهای افراطی چیزی نگفت اگه اونور دنیا یک مسیحی یا یهودی به هلاکت برسه تمام اروپا و امریکا صداشون در میاد
این در ادامه جایزه دادنهای غرب برای قتل عام مسلمانان میانمار توسط دولت آن است! کمکهای مالی هم در راه است!
به مسلمان کشی دولت میانمار جایزه میدهند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مسلمونایی که کشته میشن چی؟؟؟؟؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار