بازدید 10930
۲

رهبران جدید چین برگزیده شدند

با پایان یافتن کنگره ملی حزب کمونیست چین، رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر و دیگر اعضای تیم رهبری این کشور برای یک دوره ده ساله برگزیده شدند. «شی جین پینگ»، رئیس جمهور جدید این کشور در نخستین سخنرانی خود پس از انتخاب به این سمت، اولویت خود را بهبود بخشیدن به اوضاع اقتصادی چین دانسته است.
کد خبر: ۲۸۵۳۴۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۲ 15 November 2012
با پایان یافتن کنگره ملی حزب کمونیست چین، رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر و دیگر اعضای تیم رهبری این کشور برای یک دوره ده ساله برگزیده شدند. «شی جین پینگ»، رئیس جمهور جدید این کشور در نخستین سخنرانی خود پس از انتخاب به این سمت، اولویت خود را بهبود بخشیدن به اوضاع اقتصادی چین دانسته است.

به گزارش «تابناک»، حزب کمونیست چین، امروز با پایان یافتن گنگره ملی این حزب، هفت نفر را برای عضویت در «پولیت بورو» (دفتر سیاسی) این حزب برگزید.

شبکه خبری «سی‌ان‌ان» در این باره گزارش داد، «شی جین پینگ» که یک مهندس شیمی از خانواده‌ای سر‌شناس است، به عنوان رهبر جدید حزب کمونیست چین برگزیده شده و سمت ریاست جمهوری این کشور را در دوره ده ساله آتی به عهده خواهد داشت؛ افزون بر این، فرماندهی ارتش چین نیز به عهده وی خواهد بود.

اما به جز رئیس جمهور، دیگر سمت‌های عالی حزبی و دولتی نیز در این کنگره برگزیده شده‌اند که بنا بر آن، «لی ککیانگ» ۵۷ ساله به عنوان معاون ارشد شی انتخاب شده و در مارس ۲۰۱۳ جانشین «ون جیابائو»، نخست وزیر کنونی خواهد شد.

همچنین «ژانگ دژانگ»، «یو ژنگ شنگ»، «لیو یونشان»، «وانگ کیشان» و «ژانگ گائولی» دیگر اعضای جدید دفتر مرکزی حزب کمونیست را تشکیل می‌دهند که اداره سیاست این کشور را بر عهده خواهند داشت.

سی‌ان‌ان می‌نویسد، با انتخاب‌های جدید، شماری از افراد که خواهان اصلاحات سریع‌تر اقتصادی بودند، کمیته مرکزی حزب را ترک می‌کنند. متحدان «هو جین تائو»، رئیس جمهور کنونی نیز از ساختار قدرت بیرون رفته و جای خود را به گروه‌های سیاسی جدید می‌دهند.

شی پس از انتخاب به عنوان رئیس جمهور جدید، در یک سخنرانی مطبوعاتی گفت که کمیته جدید، به منظور بهبود شرایط زندگی شهروندان متوسط چینی تلاش خواهد کرد.
 
تحلیلگران بر این باورند که مهمترین چالش تیم رهبری جدید چین، مجموعه‌ای مسائل ساختاری اقتصادی است که نیازمند اصلاحات بوده و رهبری سابق به واسطه اختلاف نظر در زمینه خط مشی‌ها، نتوانسته‌اند در این زمینه کار لازم را انجام دهند.

هفته گذشته، هوجین تائو با اشاره به همین موضوع گفته بود: «توسعه نامتوازن، ناهماهنگ و ناپایدار، مسأله‌ای بزرگ است. وظیفه تعمیق اصلاحات، گشایش فضای اقتصادی و تغییر مدل رشد، همچنان وظیفه‌ای دشوار است».
 
در همین راستا، شی جین پینگ در سخنرانی خود خواهان مبارزه با فساد، افزایش انضباط در حزب کمونیست و بهتر شدن وضع زندگی مردم شد. او گفت: «خواسته مردم برای زندگی، موضوعی است که باید برای آن تلاش کنیم».

گفتنی است، پیش از این، شی جین پینگ با ۵۹ سال سن، معاون رئیس جمهوری بوده است؛ وی در سال ۲۰۰۷ به عضویت کمیته دایمی دفتر سیاسی حزب کمونیست چین برگزیده شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۲
فکر کنید از موقعی که ما این متن شروع کردیم به خواندن تا تمومش کردیم چین چند تا چیز به ایران وارد کرده
چین استعمار گر
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
آخرین اخبار
وب گردی