بازدید 24096
۳

جزییات خروج قطار زاهدان تهران از ریل

کد خبر: ۲۸۴۰۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۷ 10 November 2012
مدیر کل راه‌آهن جنوب شرق با اشاره به واژگونی قطار سانحه‌دیده زاهدان ـ تهران در ایستگاه نظرآباد، گفت: در این حادثه قطار واژگون شده و اظهارنظر مبنی بر سقوط قطار به دره بی‌معنی است زیرا در آن حوالی دره‌ای نبوده است.
 
سید مصطفی داودی در گفت‌وگو با فارس درباره سانحه واژگونی قطار زاهدان ـ تهران در حوالی ایستگاه نظرآباد یزد، اظهار داشت: کمیسیون عالی بررسی سوانح راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به سرعت به محل حادثه اعزام شده و هم‌اکنون در حال بررسی علت این واقعه هستند.

وی با بیان اینکه این سانحه در محدوده استان یزد رخ داده است درباره اظهارات برخی مسئولان مبنی بر سقوط قطار به دره، گفت: با شناخت توپوگرافی منطقه یزد، در آن محدوده دره‌ای در کنار خطوط ریلی وجود ندارد که قطار به داخل آن سقوط کرده باشد.

وی با طرح این موضوع که اگر به فرض هم سقوط قطار و لکوموتیو به داخل دره رخ داده بود، آیا تنها یک نفر مسافر جان می‌باخت، گفت: اگر سقوط قطاری به دره رخ دهد، قطعاً میزان تلفات حادثه زیاد است در حالی که در این حادثه ۴ نفر جان باختند و ۳۲۳ مسافر دیگر به تهران اعزام شدند.

به گزارش فارس‌ شب گذشته یک رام قطار مسافری مسیر زاهدان ـ تهران در محل ورودی ایستگاه نظرآباد یزد دچار سانحه شد؛ این قطار روز گذشته رأس ساعت ۲۳:‌۵۰ با خارج شدن لکوموتیو، یک واگن مولد برق و دو واگن مسافری از ریل، با سانحه مواجه شد.

در این سانحه چهار نفر شامل؛ یک لکوموتیوران و دو نفر از عوامل فنی و یک مسافر کشته و ۲۵ نفر نیز زخمی شده‌اند که به سرعت به بیمارستان اعزام شدند.

‌این قطار ۳۲۴ نفر مسافر داشته است، دیگر مسافران این قطار سانحه دیده، بلافاصله با ترانست به تهران اعزام شدند.

طبق اعلام راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران جایگزینی این مسیر برای تردد قطار‌ها، مسیر ریلی اردکان ـ جندق ـ بافق پیش‌بینی شده و تردد قطار‌ها مطابق برنامه هم‌اکنون در حال انجام است.
 
بنا بر این گزارش، معاون امور مسافری شرکت راه‌آهن نیز در این‌ باره گفته است: قطار تهران - زاهدان به دلیل ساخت یک دستگاه پل در خط اصلی، در مسیر فرعی و موقتی ‌شده در ۲۵ کیلومتری استان یزد از ریل خارج شد.

بنا به گفته غضنفر فولادی به دلیل اینکه مسیر موقتی است، قطار باید با تقلیل سرعت از آن عبور کند، زیرا در مقایسه با مسیر اصلی شرایط متفاوتی دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷۳
انتشار یافته: ۳
سلام
خیلی متاسفم
قطار هم به صف هواپیما و اتومبیل تو حوادث پیوست
ولی میشه یکی یگه فرق بین حادثه دیده و مصدوم چیه؟
با سلام
اشکذر دره نداره که
بعدشم قطار در ایستگاه نظرآباد چرخاب از روستاهای اشکذر که 15 کیلومتر با اشکذر فاصله داره به خاطر ساخ پل جدید که داشتند مس ساختند و پل هنوز ایمن نبوده و راننده بون احتیاط از روی آن رد شده از ریل خارج شده و به داخل گلخانه کنار ریل رفته است
اصلاح نمایید.
هی وای من!!
یعنی تو سیستم حمل و نقل کشورمون فقط همین قطار ایمن بود که اینم فاتحه اش خونده شد و سقوط هاش (!) آغاز شد!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار