مدیر کل راهآهن جنوب شرق با اشاره به واژگونی قطار سانحهدیده زاهدان ـ تهران در ایستگاه نظرآباد، گفت: در این حادثه قطار واژگون شده و اظهارنظر مبنی بر سقوط قطار به دره بیمعنی است زیرا در آن حوالی درهای نبوده است.
سید مصطفی داودی در گفتوگو با فارس درباره سانحه واژگونی قطار زاهدان ـ تهران در حوالی ایستگاه نظرآباد یزد، اظهار داشت: کمیسیون عالی بررسی سوانح راهآهن جمهوری اسلامی ایران به سرعت به محل حادثه اعزام شده و هماکنون در حال بررسی علت این واقعه هستند.
وی با بیان اینکه این سانحه در محدوده استان یزد رخ داده است درباره اظهارات برخی مسئولان مبنی بر سقوط قطار به دره، گفت: با شناخت توپوگرافی منطقه یزد، در آن محدوده درهای در کنار خطوط ریلی وجود ندارد که قطار به داخل آن سقوط کرده باشد.
وی با طرح این موضوع که اگر به فرض هم سقوط قطار و لکوموتیو به داخل دره رخ داده بود، آیا تنها یک نفر مسافر جان میباخت، گفت: اگر سقوط قطاری به دره رخ دهد، قطعاً میزان تلفات حادثه زیاد است در حالی که در این حادثه ۴ نفر جان باختند و ۳۲۳ مسافر دیگر به تهران اعزام شدند.
به گزارش فارس شب گذشته یک رام قطار مسافری مسیر زاهدان ـ تهران در محل ورودی ایستگاه نظرآباد یزد دچار سانحه شد؛ این قطار روز گذشته رأس ساعت ۲۳:۵۰ با خارج شدن لکوموتیو، یک واگن مولد برق و دو واگن مسافری از ریل، با سانحه مواجه شد.
در این سانحه چهار نفر شامل؛ یک لکوموتیوران و دو نفر از عوامل فنی و یک مسافر کشته و ۲۵ نفر نیز زخمی شدهاند که به سرعت به بیمارستان اعزام شدند.
این قطار ۳۲۴ نفر مسافر داشته است، دیگر مسافران این قطار سانحه دیده، بلافاصله با ترانست به تهران اعزام شدند.
طبق اعلام راهآهن جمهوری اسلامی ایران جایگزینی این مسیر برای تردد قطارها، مسیر ریلی اردکان ـ جندق ـ بافق پیشبینی شده و تردد قطارها مطابق برنامه هماکنون در حال انجام است.
بنا بر این گزارش، معاون امور مسافری شرکت راهآهن نیز در این باره گفته است: قطار تهران - زاهدان به دلیل ساخت یک دستگاه پل در خط اصلی، در مسیر فرعی و موقتی شده در ۲۵ کیلومتری استان یزد از ریل خارج شد.
بنا به گفته غضنفر فولادی به دلیل اینکه مسیر موقتی است، قطار باید با تقلیل سرعت از آن عبور کند، زیرا در مقایسه با مسیر اصلی شرایط متفاوتی دارد.