بازدید 3009

احیای فرهنگ ایرانی و اسلامی در خانواده ها

کد خبر: ۲۸۳۹۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۶ 09 November 2012
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به ضرورت احیای فرهنگ ایرانی و اسلامی در خانواده ها گفت: در قانون اساسی به تشکیل خانواده به عنوان رکن اصلی ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی اشاره شده است.

قاسم احمدی لاشکی به مناسبت روزخانواده گفت: خانواده و فرهنگ اصیل ایرانی در کشور ما از جایگاه خاصی برخوردار است و در قانون اساسی در مورد تشکیل خانواده به عنوان رکن اصلی ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی تاکید شده است.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: متاسفانه در جامعه کنونی، برخی جوانها و خانواده های ایرانی به دلیل کم کاری بعضی از دستگاه های فرهنگی درداخل وهمچنین تبلیغات ماهواره ای به فرهنگ غربی تمایل یافته اند و با ممانعت ازتشکیل خانواده و یا داشتن تنها یک فرزند از فرهنگ کهن ایرانی دور شده اند.

احمدی لاشکی در مورد ضرورت حفظ فرهنگ و ارزش های ایرانی اسلامی درمیان خانواده هاعنوان کرد: باید الگو ها و فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی درخانواده ها نهادینه شود، چراکه کاهش آسیب های اجتماعی درگرو استفاده ازهنجارها و ارزش های بومی ایرانی و انطباق و تعامل مناسب با آرمان های انقلابی و ارزش های اسلامی است.

وی تصریح کرد: احیای فرهنگ اصیل ایرانی در خانواده ها و تشویق جوانان به مقوله تشکیل خانواده و همچنین فرهنگ سازی توسط سازمان ها و دستگاه های فرهنگی کشورموجب برقراری آرامش و احساس امنیت در جامعه شده  و افزایش علاقه مندی نسل جوان و اعضای خانواده ها را نسبت به خود و جامعه تضمین می کند . درهمین ارتباط مقام معظم رهبری در خصوص خانواده در سال جاری هشدار دادند که محدود بودن تعداد اعضای خانواده ها به جامعه آسییب می رساند، به همین دلیل در راستای فرمایش ایشان برای حفظ فرهنگ ایرانی باید خانواده ها فرزندان بیشتری داشته باشند تا درآینده نسبت های فامیلی حفظ شوند.

۲۰شنبه آبان ماه در تقویم جمهوری اسلامی ایران به عنوان روزخانواده وتکریم بازنشستگان نام گذاری شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی