بازدید 10323
والیبال نوجوانان آسیا ـ تهران

نوجوانان برای ششمین بار قهرمان آسیا شدند

تیم والیبال نوجوانان ایران که توانسته بود با غلبه بر ژاپن در مرحله نیمه نهایی به فینال رقابت‌های قهرمانی آسیا راه پیدا کند، در دیدار فینال این رقابت‌ها برابر چین به یک پیروزی شیرین دست یافت تا عنوان قهرمانی آسیا را از آن خود کند. تیم والیبال نوجوانان ایران در دیدار ‌نهایی مسابقات قهرمانی آسیا، عصر امروز به مصاف چین رفت و با نتیجه سه بر دو از سد حریف خود گذشت.
کد خبر: ۲۸۲۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۱ - ۰۰:۳۲ 02 November 2012
 تیم ملی والیبال نوجوانان کشورمان در فینال نهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا، از سد چین گذشت و برای ششمین بار قهرمان آسیا شد.

به گزارش «تابناک»، عصر امروز، تیم والیبال نوجوانان ایران در دیدار ‌نهایی مسابقات قهرمانی آسیا به مصاف چین رفت و با نتیجه سه بر دو از سد حریف خود گذشت.

بنا بر این گزارش، در این دیدار، ملی پوشان نوجوان کشورمان، گیم نخست را با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به حریف خود واگذار کردند؛ اما در گیم دوم با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ به پیروزی رسیدند. در گیم سوم این چینی‌ها بودند که در رقابتی سخت و نفسگیر ۲۵ بر ۲۳ ایران را شکست دادند تا گیم چهارم از اهمیت بالایی برخوردار شود.

در گیم چهارم باز هم شاهد رقابتی نزدیک و فشرده بین هر دو تیم بودیم که در پایان، ملی پوشان نوجوان ایران موفق شدند با نتیجه ۲۸ بر ۲۶ چین را شکست دهند تا کار برای تعیین قهرمان آسیا به گیم پنجم کشیده شود. در این گیم سرنوشت ساز، ملی پوشان نوجوان ایران کارکرد بسیار خوبی داشتند و با فاصله قابل قبولی از حریف پیش افتادند و در پایان پانزده بر هشت به پیروزی رسیدند و عنوان قهرمانی آسیا را از آن خود کردند.

شاگردان ایرج مظفری، ست‌های دوم، چهارم و پنجم این دیدار را به ترتیب با نتایج ۲۵ بر ۲۱، ۲۸ بر ۲۶ و ۱۵بر ۸ به سود خود پایان دادند و تنها ست‌های نخست و سوم را با نتایج ۲۵ بر ۲۱ و ۲۵ بر ۲۳ به حریف خود واگذار کردند تا در مجموع سه بر دو، پیروز این دیدار شوند و به عنوان قهرمانی این دوره از رقابت‌ها دست یابند.

تیم ایران، تاکنون هفت دوره پیاپی در فینال رقابت‌های والیبال نوجوانان آسیا حضور پیدا کرده و در آن توانسته است به شش عنوان قهرمانی و یک عنوان نایب قهرمانی دست یابد.

نوجوانان ایران پیش از این و با حضور در جمع چهار تیم بر‌تر این دوره از رقابت‌ها، جواز راهیابی به مسابقات جهانی ۲۰۱۳ مکزیک را به دست آورده بودند.

پیش از این دیدار نیز دو تیم ژاپن و کره‌جنوبی در دیدار رده‌بندی به مصاف هم رفتند که در پایان ژاپن موفق شد با نتیجه سه بر دو از سد حریف خود بگذرد و به عنوان سوم دست یابد.

سه ایرانی در جمع بهترین‌ها
کره و ژاپن کمترین سهم را داشتند

کمیته فنی نهمین دوره مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا بهتری بازیکنان را در بخش‌های گوناگون معرفی کرد که در این بین، سه بازیکن از ایران هستند.

بهتری بازیکنان این دوره از مسابقات به شرح زیر است:

ارزشمند‌ترین بازیکن: اکبر والایی از ایران

امتیازآور‌ترین بازیکن: یوکی ایشیکا از ژاپن

بهترین پاسور: یائو چن‌یو از چین

بهترین حمله: ژجیا ژانگ از چین

بهترین دفاع: سهند الله‌وردیان از ایران

بهترین سرویس‌زن: جواد حکمتی از ایران

بهترین لیبرو: سانگ لی از کره‌جنوبی
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی