بازدید 2455

برای حل مشکلات اقتصادی مردم، مصوبه‌های اجرانشده عملی شوند

بهای مواد خوراکی و مصالح ساختمانی در مدتی کوتاه افزایش چشمگیری داشته است. در بخش مصالح ساختمانی، به جرأت می‌توان گفت که بهای برخی محصولات در طول مدت نزدیک یک ماه، افزایش ۱۰۰ درصدی داشته است؛ در کل بازار شرایط خوبی را تجربه نمی‌کند.
کد خبر: ۲۸۲۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۱ - ۲۱:۳۷ 04 November 2012
 
من وضع بازار و اقتصاد كشور را خوب ارزيابي نمي‌كنم. متأسفانه آشفتگي و افزايش بي‌رويه قيمت‌ها همچنان در بازار حاكم است.

به گزارش «تابناک»، سيد شكرخدا موسوي ضمن بیان این مطلب گفت: بهای مواد خوراکی و مصالح ساختمانی در مدتی کوتاه افزایش چشمگیری داشته است. در بخش مصالح ساختمانی، به جرأت می‌توان گفت که بهای برخی محصولات در طول مدت نزدیک یک ماه، افزایش ۱۰۰ درصدی داشته است؛ در کل بازار شرایط خوبی را تجربه نمی‌کند.

نماینده مردم اهواز در ادامه به انتقاد از اقدامات دولت در سامان بخشیدن به اوضاع بازار پرداخت و افزود: در بازار ارز تدبیر‌هایی مانند تشکیل ستاد مبادلات ارزی، تنها جلوی افزایش بهای ارز را گرفته و راهکاری برای بازگشت وضع گذشته نیافته است؛ هنوز بهای ارز در کشور، بالا‌تر از آن چیزی است که باید باشد.

این عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در ادامه گفت: از سوی دیگر، معلوم نیست که ثابت ماندن بهای ارز در مدت چند هفته گذشته، به‌ دلیل برنامه‌های دولت باشد! فشار‌ها و برنامه‌های مجلس و افزایش بانک‌های عامل نیز از عوامل کارآمد در ثبات کنونی قیمت‌ها هستند. مسئولان باید تلاش کنند تا ارزش پول ملی به میزان گذشته بازگردد و بهای ارز کاهش یابد.

حبیب آقاجری، دیگر نماینده خوزستانی مجلس با بیان اینکه اوضاع بازار خوب نیست، گفت: مسئولان باید مشکلات و مسائلی را که مردم با آنها دست و پنجه نرم می‌کنند، به خوبی بشناسند و برای حل آن‌ها راهکار بیابند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه درباره وضعیت اقتصاد و بازار کشور اظهار داشت: برای این‌ که اقتصاد کشور به وضعیت عادی بازگردد، به کار و تلاش و فعالیت بیشتر نیاز داریم. متأسفانه، هم‌اکنون هنوز شرایط خوبی بر بازار کشور حاکم نشده است و بنابراین، مسئولان باید برای آرام کردن جو بازار و کنترل قیمت‌ها، تلاش بیشتری از خود نشان دهند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: برخی راهکار‌ها در حد تئوری و یا به صورت یک مصوبه غیراجرایی است، ولی برای حل مشکلات این راهکار‌ها باید عملی شوند تا مردم آثار آن را بر زندگی خود ببینند. مسئولان باید تلاش کنند تا ملت شاهد کنترل تورم در بازار باشند.

نماینده مردم بندر ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی درباره علت مشکلاتی که در بازار کشور پدید آمده است، گفت: تورم و گرانی که هر روزه در بازار می‌بینیم، از برخی ضعف مدیریت‌ها و سوءتدبیرهای برخی مسئولان و متأسفانه سودجویی و دلال بازی برخی افراد سودجو نشأت می‌گیرد.

وی ادامه داد: می‌توان با فعالیت بر پایه یک برنامه‌ریزی عملی و نتیجه بخش، به بهتر شدن اوضاع امیدوار بود. متأسفانه کارهایی که تا‌کنون برای کنترل بازار، به‌ ویژه بازار ارز انجام شده، چندان موفق نبوده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی