بازدید 18108
بر اثر انفجار اتوبوس در عراق رخ داد:

۵ شهید و ۱۲ مجروح بر اثر انفجار اتوبوس زائران ایرانی

بر اثر انفجار یک دستگاه اتوبوس حامل زائران ایرانی در بغداد، پنج تن از ایشان شهید و شماری دیگر مجروح شدند؛ این انفجار در اثر چسباندن یک بمب به اتوبوس حامل هم‌وطنانمان به وقوع پیوسته است.
کد خبر: ۲۸۱۳۲۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۹ 27 October 2012
نوع انفجار به وقوع پیوسته، شباهت بسیاری با اقدامات مشابه پیشین دارد. تروریست‌های تکفیری بارها زائران عتبات عالیات از جمله زائران ایرانی را هدف حملات تروریستی و کینه توزانه خود قرار داده‌اند که مدعیان مبارزه با تروریسم، هرگز آن را محکوم نکرده‌اند.

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری‌ها، حوالی ظهر امروز بر اثر انفجار یک اتوبوس حامل زائران کشورمان در منطقه التاجی در شمال بغداد، پنج تن از ایشان به شهادت رسیده و دوازده تن دیگر زخمی شدند.

بنا بر این گزارش، این حادثه که بر اثر چسباندن بمبی به تنه اتوبوس رخ داده، در حالی به وقوع پیوسته که به گزارش شبکه الفرات عراق، اتوبوس حامل هم‌وطنانمان راهی مرقد امامین عسکریین (ع) در سامرا بوده است.

مسعود اخوان، مدیر کل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت در این باره به فارس گفت: این رویداد، مربوط به گروهی از زائرانی بود که به صورت شخصی به عراق سفر کرده بودند و طی آن از مجموع نوزده زائر، سه نفر شهید و مابقی مجروح شدند.

وی با بیان این که از مجموع مجروح‌شدگان، پنج نفر سرپایی مداوا و یازده نفر در بیمارستانی در کاظمین بستری شده‌اند، افزود: این گروه بدون مجوز سازمان حج و زیارت و به صورت هوایی به عتبات سفر کرده بودند؛ ما از زائران و علاقه‌مندان سفر به عتبات عالیات درخواست می‌کنیم، توصیه‌های این سازمان را برای سفر با کاروان‌های تحت پوشش سازمان حج و زیارت جدی بگیرند.

اخوان در ادامه «سید محمد پازه‌بان»، «معصومه دانشوری نصرآبادی» و «مسعود علیزاده حلاجی» را از شهدای این حادثه ذکر کرده و با بر شمردن نام ده تن (!) از مجروحان، گفت: خوشبختانه حال مجروحان خوب هست و کسی در شرایط وخیم نیست.

علی حیدری، معاون عتبات مرکز پزشکی حج و زیارت در گفت‌وگو با مهر، ضمن تأکید بر بدون مجوز بودن این کاروان از طرف سازمان متبوعش، مبدأ حرکت کاروان را کاشان ذکر کرد.

این اخبار ضد و نقیض در حالی مطرح می‌شود که خبرگزاری «رویترز» به نقل از پلیس عراق و برخی منابع آگاه بیمارستانی، شمار جان باختگان انفجار اتوبوس حامل زائران ایرانی را شش تن اعلام کرد و افزون بر آن، از انفجار دیگری در نزدیکی بازاری در بغداد خبر داد که هفت کشته بر جای گذاشته که در این میان، سه کودک نیز به چشم می‌خورد.

اخبار تکمیلی اعلام خواهد شد... .
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۴
انتشار یافته: ۲۶
خدا رحمتشان کند
کلا دیگه هر کس کشته میشه میگید شهید ، نه؟ جالبه.
پاسخ ها
حمیدرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
هموطن آنسوی آبی درجوابت بایددونکته رامعروض بدارم.1-هدف آنهابرای رفتن به این مسافرت چه بوده است 2-هدف تروریستها ازاین اقدام چه بوده اولا اینهابرای زیارت ولی خداوامام معصوم دست به این اقدام زدندکه جزءشعائر دینی است وبه عشق سیدالشهدا بوده ودقیقا پاسداشت شهیدوزیارت شهیدکه فکر می کنم بدانیدثوابش ازصدهاحج بیشتراست وثانیاهدف تروریستهادراین قضیه نیزتضعیف دین وتشیع است بامهندسی معکوس می توان نتیجه گرفت هدف زیارت استحکام دین نیزمی تواندباشدخوب سوال اینجاست پس به نظرشماآیاشهیدفقط کسی است که اسلحه وشمشیربه دست بگیرد؟؟؟
خواهش می کنم این نوشته رو ثبت کنید

انفجار چه ربطی به سفر آزاد و یا سفر با زیر نظر حج و زیارت داره؟
همین چند وقت پیش بود که کاروان حج و زیارتی هم به همین سرنوشت دچار شد. اتفاقا به یکی گفتم اگه حالا بدون مجوز حج و زیارتی بود تلویزیون و رادیو و مطبوعات و سایت ها می گفتند چون مجوز نداشتند برای همین منفجر شدند!
حالا همین هم شد.
امیدوارم حقیقت معلوم بشه.
ممنون خدانگهدار
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
عزیزم اگر تا بحال به سفر عراق رفته باشید متوجه مشکلات آنجا هم شده اید... کاروان هایی که تحت پوشش می روند اتوبوس ها و راننده ها همه مطمئن هستند و بیشتر از اتوبوس های حرم حضرت عباس برای سفر به بغداد استفاده می شود که امنیت آن ها از طرف پولیس عراق تظمین می شود
خوب آدم عاقل در این اوضاع نابسامان عراق میره زیارت؟
رو چه حسابي اين افراد شهيد محسوب ميشوند؟؟!!
پاسخ ها
ایرانی شیعه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
آدم حسابی روی این حساب که آنهاجهت پاسداشت وگرامی داشت مقام سیدالشهدا(ع)به این راه پرخطرقدم گذاشته اندکه متاسفانه شماهاازدرک این قضیه عاجزی....!!
مگه زائران هم شهید محسوب می شوند؟!
یا زائر نبودن و در حال مأموریت بودن و یا زائر بودن و شهید محسوب نمی شوند. اعتقادات دینی ما حکم می کند درستکاری را شرط عمل دنیا و آخرت خود قرار دهیم.
خب عزیزه من کسی که بخواد شهید بشه یا براش اتفاقی بیفته, چه فرقی میکنه که توی اتوبوس سازمان حج و زیارت باشه یا اتوبوس خودش ؟
این حرفای خنده دارو نزنید
مگه اتوبوس های سازمان حج جنگیه ؟ یا اسکورت میکننش ؟
خواهشا جو سازی برای استفاده نکنید
رحمه الله علیهم و زهی سعادت
خوب که چی
آقا نباید بذارن این بندگان خدا برن اونجا
زیارت از هر جایی قبوله
السلام علیک یا ابا عبدالله
حالا گیریم که با مجوز رفته باشن یعنی آن تکفیری ها
به افرادی که مجوز دارن حمله نمیکنن
به نظر من باید تعطیلش کنن
کسانیکه با سازمان حج و زیارت میرن اسکورت دارند و مامور امنیتی هم داخل اتوبوس مستقر هستش و هر حرکت مشکوکی و بررسی میکنه این ها رومیگم چون هم دیدم هم اینکه خودم تو شرکت زیارتی که زیر نظر حج و زیارت کار میکنم تبلیغ هم نیست واقعیت هستش مشکلم پیش میاد ولی خیلی خیلی کمتر از سفرهای زمینی هستش قبول هم دارم هزینه هایی که سازمان حج میگیره با خدماتی که به زائر میده مخصوصا با افزایش قیمتی که تازگی انجام شده اصلا مناسب نیست و همین باعث شده که شرکتهایی مثله ما در معرض ورشکستگی قرار بگیره
کسی که در راه زیارت امام حسین کشته شود شهید است بخصوص آنهایی که بدست دشمنان اهل بیت شهید می شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
خداوند متعال به انسان عقل هم داده قرارنیست که هرکه بدنیا میاد فقط ازراه شهادت به بهشت بره
یک عده ایرانی کشته شدن اونوقت ما بفکر این هستیم که این نگون بختها شهید حساب میشن یا نه.چقدر ایرانیها اینروزها راحت میمیرند.
پاسخ ها
درنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۸
کاش می شد هزارتا لایک برای نظر شما داشته باشم. به راستی چه قدر این روزها ایرانی ها راحت می میرند و چه قدر راحت از آمار کشته شدگان صحبت می کنیم.
«مربوط به گروهی از زائرانی بود که به صورت شخصی به عراق سفر کرده بودن»
واقعا مسولين ما شورش را در آوردندآخه اين حرف بعد از فوت عزيزانمان چه دردي را دوا مي كند به غير از نمك پاشي بر زخم.اگر مجوز نداشتند چرا توانستند از كشور خارج شوند پس اجازه بديد يك جمله بگم اگر اين طور است خيلي بي عرضه تشريف دارند كه تعدادزياذي بدون مجوز مي روند و نمي توانند كنترل كنند. يعني اگر مرزها اينقدر بي در و پيكز است بپذيريم منافقين هم آزاد خروج و ورود مي كنند
همه جا گفتن 3 شهید.اما اینجا نوشته 5 شهید !!!!!!!
نباید به انجا رفت
آخه چرا ميرند؟ الان 5 تا خانواده بي سرپرست شدند 12 خانواده هم درگير هزينه هاي سرسام اور بيمارستان ها شدند. به نظر شما درسته؟
مگر اتویوس زائران عتبات در عراق از بغداد میگذرد که این اتوبوس به آنجا رفته است . من که تابحال از دیگران زائران شینده بودم اجازه تردد ره بغداد به زائران نمیدهند چرا این اتوبوس به بغداد رفته است و موجبات خسارت و صدمات به دیگ ایرانیان بوجود بیایید و فردا بگویند اینان جانباز و یا شهید هستند. همانطور که میدانید طبق قانون مصادیق شهید تعریف خاصی دارد و به اینان که برای سفر رفته اند نباید ذکر جانباز و یا شهید داده شود . چرا منطقه ای که به منطقه نا امن معروف است اینان باید تردد کنند.
پاسخ ها
نیلو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۵
بس کنید تو رو خدا این چه حرفیه اینا شهیدن...اینا به خاطر امام حسین رفتن وتوسط کفار به شهدت رسیدن
با سلام به همه ی شما در جواب همه من باید عرض کنم یکی از این شهیدان به نام مسعود علیزاده بستگان بنده مبیاشد....این کاروان به علت پنچرشدن لاستیک اتوبوسشان 5الی 10دقیقه ای توقف کرده بودند که متاسفانه همون طور که خوندید میان و بمب به اتوبوسشون میچسبانند حالا ای چه ربطی داره که میگن زیر نظر حج و زیارت نبودن؟؟؟؟؟نکنه ماشین های حج وزیارت پنچرنمیشن و ضد بمب اند؟؟!!!!!!درضمن این حادثه 3شهید داشته
با سلام به همه ی شما در جواب همه من باید عرض کنم یکی از این شهیدان به نام مسعود علیزاده بستگان بنده مبیاشد....این کاروان به علت پنچرشدن لاستیک اتوبوسشان 5الی 10دقیقه ای توقف کرده بودند که متاسفانه همون طور که خوندید میان و بمب به اتوبوسشون میچسبانند حالا ای چه ربطی داره که میگن زیر نظر حج و زیارت نبودن؟؟؟؟؟نکنه ماشین های حج وزیارت پنچرنمیشن و ضد بمب اند؟؟!!!!!!درضمن این حادثه 3شهید داشته
شهادت در راه امام حسین بزرگترین افتخار هر ایرانی است
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار