بازدید 15809

اتهام‌زنی اپوزیسیون لبنان به ایران در ماجرای انفجار بیروت

با گذشت یک هفته از وقوع انفجار تروریستی در بیروت، پایتخت لبنان که به کشته شدن رئیس اداره اطلاعات سازمان امنیت این کشور منجر شد، گروه‌های اپوزیسیون دولت لبنان از این واقعه به عنوان دستاویزی برای حمله به دولت بهره می‌گیرند. در آخرین نمونه، «سمیر جعجع»، از نیروهای بدنام لبنانی، ادعاهایی را علیه ایران و حزب الله مطرح کرده است!
کد خبر: ۲۸۰۸۷۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۱ - ۲۳:۳۱ 25 October 2012
با گذشت یک هفته از وقوع انفجار تروریستی در بیروت، پایتخت لبنان که به کشته شدن رئیس اداره اطلاعات سازمان امنیت این کشور منجر شد، گروه‌های اپوزیسیون دولت لبنان از این واقعه به عنوان دستاویزی برای حمله به دولت بهره می‌گیرند. در آخرین نمونه، «سمیر جعجع»، از نیروهای بدنام لبنانی، ادعاهایی را علیه ایران و حزب الله مطرح کرده است!

به گزارش «تابناک»، «سمیر جعجع»، رئیس حزب «نیروهای لبنانی» با حمله‌ای شدید به نیروهای امنیتی لبنان، آنها را به پیروی از نقشه‌های طراحی شده از سوی ایران، سوریه و حزب‌الله متهم کرده است.

بنا بر این گزارش، جعجع که در مصاحبه با روزنامه سعودی «الوطن» سخن می‌گفته، در این باره اظهار داشته: «سرویس‌های امنیتی و مقامات امنیتی لبنان در مسیر دسیسه‌‌هایی حرکت می‌کنند که از سوی سوریه و ایران طراحی شده و توسط حزب‌الله به اجرا درآمده است».

وی مدعی شده، «وسام حسن»، رئیس اداره اطلاعات سازمان امنیت لبنان ـ‌ که هفته گذشته بر اثر انفجار کشته شد ـ در پی مقابله با کسانی بوده که می‌خواهند درگیری‌های سوریه را به لبنان بکشانند.

جعجع همچنین اتهام خود را مستقیم متوجه دولت لبنان کرده و گفته: «دولت حامی اسد، به همراه ایران، آشکارا و مستقیم در دسیسه از میان برداشتن ژنرال حسن که توسط حزب الله به اجرا درآمد، دخالت داشته است».

اظهارات جعجع را باید جدید‌ترین نمونه از ادعاهای مقامات اپوزیسیون لبنان دانست که در رابطه با مرگ وسام حسن گفته می‌شود.

این گزارش می‌افزاید: تنها چند ساعت پس از وقوع انفجار هفته گذشته در بیروت، رهبران جنبش اپوزیسیون «۱۴ مارس» و از جمله شخص سعد حریری، فعالیت‌های خود را آغاز کرده و از یک سو اقدام به طرح اتهام علیه دولت اسد و از سوی دیگر، زیر سؤال بردن دولت کنونی لبنان کردند.

این گروه با فراخواندن هواداران خود به خیابان‌ها، ایجاد درگیری و طرح ضرورت کناره‌گیری دولت، جرقه بحرانی را در لبنان زدند که به زعم بسیاری از تحلیلگران، حتی پتانسیل تبدیل شدن به یک جنگ داخلی دیگر در این کشور را داراست.

این در حالی است که پیشینه و ارتباطات وسام حسن و افراد وابسته به وی، بیش از هر چیز، موجب تقویت این گمانه می‌شود که ترور وی، کاری تعمدی برای اعمال فشار بر دولت لبنان و همچنین حزب الله بوده باشد.

از سوی دیگر، درباره سمیر جعجع که امروز راجع به این مسأله اظهارنظر کرده، آوردن این نکته ضروری است که وی در لبنان به عنوان مهره نشاندار آمریکا و عامل موساد معروف است و در دوران فعالیت سیاسی خود، همواره بر خلاف منافع ملی لبنان گام برداشته است.

کشتار مردم بی‌دفاع فلسطین در «تل زعتر» و همکاری با رژیم صهیونیستی در قتل عام فلسطینیان در اردوگاه‌های صبرا و شتیلا، قتل «دانی کمیل شمعون»، رئیس حزب آزاد ملی و خانواده‌اش، ترور «رشید کرامی» نخست وزیر سابق لبنان، قتل «تونی فرنجیه» فرزند سلیمان فرنجیه، رئیس جمهوری اسبق لبنان و انفجار کلیسای «سیدة النجاة» در منطقه کسروان، بخشی از جمله جنایات و کارهای ضد انسانی سمیر جعجع به شمار می‌رود.


وی در سال ۱۹۹۵ به دلیل قتل دانی شمعون و هجده نفر از اعضای خانواده و نزدیکان وی به اعدام محکوم،‌ ولی به دلیل فشار آمریکا و دیگر کشورهای غربی، حکم اعدام وی به حبس ابد تبدیل شد.

سمیر جعجع سرانجام در سال ۲۰۰۵ بر اثر دخالت سازمان عفو بین‌المللی از زندان آزاد شد و فعالیت سیاسی خود را از سر گرفت.

آزادی سمیر جعجع از زندان ـ که با فشار غربی‌ها به ویژه آمریکا انجام گرفت ـ به خوبی نشان می‌دهد که این شخصیت مسیحی مارونی لبنان، به شدت مورد توجه دستگاه‌های جاسوسی آمریکا، اروپا و اسرائیل است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۰
انتشار یافته: ۱۶
یعنی آدم باید چقدر ابله باشه که بیش از 60 سال همسایه اسرائیل باشه بعد این همه نسل کشی، تجاوز، بمب گذاری، ترور، آدم ربایی و تهدید اسرائیل رو بر علیه کشور خودش ببینه بعد که انفجاری در کشورش رخ میده بیاد حزب الله یا ایران رو متهم کنه. بخدا خیلی جهالت میخواد.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۵
اینها جاهل نیستند بلکه خوب می دانند چه می کنند اینها جویای قدرتند و نوکری.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۵
جاهل نیستند عزیزم .
داستان سمیر جعجع و دار و دسته اش ، دولت لبنان و رژیم اسرائیل دقیقا داستان مسعود رجوی ، دولت ایران و صدام هست .
سمیر جعجع و دار و دسته اش (فالانژهای لبنان) همون کسانی هستند که چهار دیپلمات معروف ایران رو در لبنان دزدیدند که هنوز هیچ خبری ازشون نیست .
اینها دقیقا میدونن دارن چیکار میکنن .
و من خیلی خیلی متاسفم که سعد حریری هم با اینا دست به یکی شده !
من کلا معنی ترور رو نمیفهمم
آدم بگیره مقام ارشد کشور ,رییس جمهوری چیزیرو ترور کنه یه چیزی
ولی رییس اطلاعات!!خوب فردا یه نفر بد ترشو میزارن
واللا
از اسراييليا پول گرفته بايدم همين حرفا رو بزنه ديگه
فشار لابی صهیونیستی چیکارها که نمیکنه در ضمن پول و ÷یشنهاد مقام نیز در اینجا نقش زیادی را بازی میکنه
کلا از این طرز فکر و اتهام شون متاسفم واقعا جای تاسف داره آخه طبق چه عقل و منطقی
ایران چرا میخواد نا امنی سوریه رو به لبنان بکشونه؟!
آهان حتما میخواد مقاومت رو از بین ببره تا یه تنه با اسراییل بجنگه! چون واسه ما افت داره با یه رژیم دیوانه چندتایی بجنگیم!
اگه ایران و حزب الله و سرویه میخواستن کسی رو در لبنان بکشند،بی شک اون شخص سمیر جعجع ملعون بود که در گروگانگیری حاج احمد هم نقش داشت
سلام.
پر واضحه که اپوزوسیون روش جدید دنیای رسانه ای غرب برای تحمیل تغییرات دلخواه شون به کشورهای حساس نظیر لبنان و ایران است.
پس این در واقع صدای غربه که از حنجره این آقا در آمده.
اما ما نیز باید بهتر دنیای اطافمان را ببینیم. و مناسب تر رفتارکنیم.
باید دید چه گروهی از امنیت در لبنان سود می برد و چه گروهی از ناامنی در لبنان سود می برد. به نظر نمی رسه این اتهام درست باشه. قطعا سود ایران در امنیت در لبنان است و سود دشمنان لبنان در ناامنی در آن کشور.
البته بد نیست که هیمنه و قدرت ایران باعث
ترس و لرز این بزدلان وطن فروش شود اما باید
اعلام کنیم انقلاب اسلامی ایران نیازی به این
اعمال پلید و ضد بشری ندارد و این ادعاهای
باطل نمیتواند به ارادت آزادیخواهان جهان به
انقلاب اسلامی و اسلام محمدی خدشه ای
وارد کند .
الان وقتشه كه ايران سمير جعجع را
به دليل ربايش و شهادت ديپلماتها تحت تعقيب بين المللي قرار دهد.
و به محاكمه بكشد.
مسلما قتل افرادی همچون وسام حسن و رفیق حریری که از رهبران با نفوذ و قدرتمند مخالف ایران و سوریه در لبنان بوده و همچنین از محبوبیت بالایی نیز در میان مردم برخوردار بودند تنها میتواند یک خودزنی و یک دسیسه پیچیده توسط خود طرفداران و پیروان این دو شخصیت باشد و هیچگونه توجیه منطقی دیگری نمی تواند داشته باشد! زمین و زمان را به هم ببافید اما دم خروس پیداست!
اين احمق نميداندكه مردم فهيم لبنان خود حقيقت رادريافته اندونيازي به حضورفعال نظامي ايران درآنجانميباشداين مزدوراسراييل كه سابقه خيلي زشتي داردميخواهدكاري راكه خودكرده به ايران وحزب اله نسبت داده وبه اختلافات كوچك مسلمين لبنان گسترش داده وآنهاراباهم درگيرنمايد
این سمیر جعجع همون کسی نیس که در قضیه ربوده شدن دیپلماتهای ایرانی در لبنان دست داشته و شریک بوده و رفیق گرمابه و گلستان رژیم صهیونیستی هم هست ؟؟؟!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی