بازدید 1990
لاریجانی در هشدار به سازمان ملل؛

لاریجانی: آقای دبیر کل، شما سازمان ملل را به سخره گرفته‌اید

مایه تأسف است که سازمان ملل به جایی رسیده که گزارشگر آن، قانون مجازات اسلامی را امری پنداشته که مخل حقوق بشر است!
کد خبر: ۲۸۰۶۳۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۶ 24 October 2012
رییس مجلس شورای اسلامی به سازمان ملل هشدار داد، به جای بازی‌های سیاسی پیرامون حقوق بشر، به دنبال احقاق حقوق ملت مظلوم فلسطین باشد.

به گزارش «تابناک»، علی لاریجانی در صحن علنی امروز مجلس و در نطق آغازین خود خطاب به سازمان ملل گفت: مجلس شورای اسلامی به سازمان ملل هشدار می‌دهد، به جای بازی‌های سیاسی پیرامون حقوق بشر، به دنبال احقاق حقوق مردم مظلوم فلسطین باشد که چند دهه زیر بار شدید‌ترین و خشن‌ترین سلطه نظامی یاغی قرار گرفته است.

وی با اشاره به بیانیه اخیر گزارشگر سازمان ملل درباره وضعیت حقوق بشر گفت: جدا از اینکه این گزارش سنخیتی با مبانی سازمان ملل در حفظ احترام به حقوق انسانی و احترام به تکثر فرهنگ‌ها ندارد، می‌توان گفت که نوعی یاغی‌گری جهانی را ترویج و تثبیت می‌کند.

رییس قوه مقننه ادامه داد: ‌در بخش‌هایی از این گزارش، مجلس به نقض حقوق بشر و مانع‌تراشی برای اجرای تعهد متهم شده است. در این گزارش، لایحه مجازات اسلامی یا قوانینی همچون تنظیم فضای مجازی و مبارزه با جرایم رایانه‌ای به عنوان نقض حقوق بشر ذکر شده است.

وی گفت: مایه تأسف است که سازمان ملل به جایی رسیده که گزارشگر آن قانون مجازات اسلامی را امری پنداشته که مخل حقوق بشر است.

لاریجانی با بیان اینکه مشکل اصلی جهان امروز در این نگاه و رویه‌های دوگانه است، گفت: مگر سازمان ملل بر پایه مبانی خویش، احترام به فرهنگ‌ها را دنبال نمی‌کند و مگر قرار است ملت ایران که مفتخر به پذیرش آیین‌ محمدی، قوانین مربوط به فرهنگ دیگران را به‌ عنوان سبک زندگی خویش بپذیرد و لابد توقع دارید، وحشی‌گری مدرن غرب در همجنس‌بازی را به صورت قانون درآوریم.

رییس مجلس شورای اسلامی خطاب به دبیر کل سازمان ملل گفت: نمایندگان ملت مفتخر هستند که قانون مجازات جرایم را در کشور بر پایه قرآن و سنت تنظیم کرده‌اند و ملت ایران مفتخر است که در مقابل وحشی‌گری و لاابالی‌گری فرهنگی دنیای غرب در توهین به انبیای الهی یکصدا فریاد برآورند و ما در این راه حاضریم همه هستی خود را بدهیم، اما در برابر این ظلم عظیم به ساحت مقدس نبوی ایستادگی کنیم.

وی افزود: اگر صد هزار بار هم گزارشگر بی‌توجه سازمان ملل چنین گزارش‌هایی تهیه کند به اندازه ارزنی در اراده ملت و نمایندگان آن‌ها تأثیر نخواهد گذاشت و ما مصمم هستیم در مقابل این ظلم بی‌سابقه به ساحت پیامبر (ص) به مبارزه خود ادامه دهیم.

وی تصریح کرد: آقای دبیر کل، راهی که شما می‌روید، شاید چند صباحی با نفوذ آمریکا موفق شوید از این گزارش‌ها در فضای جهانی پراکنده کنید؛ اما مطمئن باشید اساس سازمان ملل را متزلزل کرده‌اید و با رقص‌ سیاسی خود، هویت سازمان ملل را به سخره گرفته‌اید. شما باید به فرهنگ‌های گوناگون احترام بگذارید، نه اینکه با این گزارش‌ها قصد کنید که فرهنگ‌ها را در فرهنگ مبتذل و بی‌سامان غرب بی‌فروغ نمایید.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی