بازدید 25749
۶

حجاج چگونه از مکه به عرفات می‌روند +تصاویر

این زائران عصر فردا (چهارشنبه 8 ‬ذی‌الحجه) راهی عرفات شده و از ظهر تا غروب روز پنجشنبه را در عرفات وقوف می‌کنند و روز جمعه عید بزرگ «قربان» خواهد بود.
کد خبر: ۲۸۰۵۲۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۰ 23 October 2012
مسیر 18کیلومتری مکه به عرفات عمدتاً توسط اتوبوس‌های تعیین شده طی می‌شود، اما اتوبوس تنها وسیله نقلیه ممکن نیست، منوریل پیشرفته‌ای هم وجود دارد که قطارهای چینی آن حال و هوای متروی تهران را در ذهن تداعی می‌کند.

به گزارش فارس، امسال نزدیک به دو میلیون و 500 هزار زائر از سراسر جهان اسلام در مناسک معنوی حج شرکت می‌کنند که 75 ‬هزار نفر از این تعداد را زائران کشورمان تشکیل می‌دهند.

این زائران عصر فردا (چهارشنبه 8 ‬ذی‌الحجه) راهی عرفات شده و از ظهر تا غروب روز پنجشنبه را در عرفات وقوف می‌کنند و روز جمعه عید بزرگ «قربان» خواهد بود.

شنبه و یکشنبه نیز شامل وقوف نیمه شب در منا و رمی جمرات (پرتاب سنگ به شیطان سه گانه) است. حجاج پس از اذان ظهر به سوی مکه حرکت می‌کنند.

اعمال مکه که عبارتند از طواف و نماز زیارت، سعی بین صفا و مروه و طواف نساء و نماز پس از روز عید قربان تا حداکثر پایان ماه ذی الحجه انجام می‌پذیرد.

رمی جمرات


یکی از سؤال‌های مهمی که در ذهن مسلمانان شکل می‌گیرد این است که جمعیت عظیم حجاج چگونه از مکه به عرفات منتقل می‌شوند؟

بیشترین سهم انتقال زائران بر عهده اتوبوس‌هاست، چنانچه زوار ایرانی هم همگی توسط اتوبوس به عرفات منتقل می‌شوند اما طی کردن این مسیر 18 کیلومتری توسط منوریل هم امکان‌پذیر است.

به گفته حجاج، منوریل مکه ظرفیت محدودی دارد و در طول سال فقط در ایام حج از آن استفاده می‌‌شود.

البته پروژه متروی اتوماتیک (بدون راننده) مکه نیز از سال 2010 کلید خورده است و پیش‌بینی شده پس از تکمیل چهار خط آن، در هر ساعت 72 هزار مسافر را جابه‌جا کند.

نقشه مترو پیش‌بینی شده برای مکه

در ادامه، تصاویری از منوریل مکه را مشاهده می‌کنید:










تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۱
انتشار یافته: ۶
اللهم ارزقنا حج بیتک الحرام...
روز به روز پیشرفت
خداوند زیارت خانه خودش را قسمت همه آرزومندان گرداند
سلام به تمامی خوانندگان محترم تابناک
زائرین امروز سه شنبه به عرفات رفته و تا غروب روز چهار شنبه (فردا ) در عرفات وقوف میکنند البته وقوف واجب در عرفات از ظهر تا اذان مغرب نهم ذی الحجه است ولی همه ساله حاجیان روز هشتم ذی الحجه در شهر مکه محرم شده و با لباس احرام از مکه خارج و به عرفات میروند و در عصر روز نهم در سرزمین عرفات دعای عرفه قرائت می شود . روز دوازدهم ذی الحجه هنگامی اذان ظهر حجاج از منی خارج می شوند .انشاالله که در سال های آتی خداوند متعال این سفر معنوی را برای تمامی آرزومندان قسمت کند
خداییش ببینید آنجا چقدر با سرعت پروژه ها ساخته میشوند . اینها پارسال سنگ بنای این مونو ریل را گذاشتند و امسال آماده بود اگه مال ما بود 10 سال طول میکشید .از این 10سال 5سالش را روی آن مطالعه میکردیم تا راهکار پیدا کنیم .
تابناک جان !

این مترو هوایی هست نه مونوریل .
مونوریل همینطور که از اسمش پیداست بر روی یک ریل ( مونو = یک ) حرکت میکنه . نه مثل این .
فرق این با مترو های دیگه مثلا مثل مترو تهران اینه که ریلهاش روی پایه هایی بالای سطح زمین نصب هستند . نه داخل یا روی زمین. [ ایشالله چند وقت یگه بیا قم مونوریل رو از نزدیک ببین و آشنا شو :) ]
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست