بازدید 18110
۴

جزییاتی از حادثه واژگونی اتوبوس دانش آموزان

کد خبر: ۲۸۰۱۱۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۷ 21 October 2012
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در جلسه فوری امروز با محوریت سانحه رانندگی دانش آموزان اردوی راهیان نور علاوه بر وزیر آموزش و پرورش نمایندگانی از سپاه، بسیج و جمعی از نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و نمایندگان چهارمحال و بختیاری حضور داشتند.

عباس مقتدایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: با اشاره به اینکه تمامی شرکت کنندگان درتاسف برانگیز بودن این امر تاکید کردند ادامه داد: ابعاد مختلفی توسط مسئولان تشریح و گزارشی به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارائه شد. مقتدایی با اشاره به اینکه امروز ۱۸۰ نماینده مجلس در خصوص تسلیت به مردم بروجن بیانیه ای صادر کردند ادامه داد: در این بیانیه از وزارت آموزش و پرورش خواسته شد تا تمهیدات لازم را در جهت بازنگری و کارآمدشدن اردوهای راهیان نور داشته باشند. وی افزود: تذکر به مسئولان اجرایی اردوهای راهیان نور مهمترین اتفاق این جلسه بود. 

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: دراین خصوص به وزارت آموزش و پرورش در خصوص بازنگری در دستور العملهای اردویی از حیث تمهیدات ومقدمات به وزارت مسکن و شهرسازی در خصوص تلاش در جهت حذف نقاط حادثه خیز و به مسئولان اعزام راهیان نور در خصوص استفاده از امکانات حمل و نقل ریلی تذکر داده شد.

وی با اشاره به اینکه توضیحات وزیر آموزش و پرورش در خصوص اتفاقات اخیر قانع کننده نبود خاطر نشان کرد: قرار است گزارش مذاکرات و دستاوردهای این جلسه به کمیسیون امنیت ملی ارائه شود. 

گفتني اينكه، بنا به گزارش‌ها و اظهارات تاييد نشده بازماندگان حادثه، اتوبوس سانحه ديده از بدو حركت مشكل فني داشته و  حتي در يك توقفگاه بين راهي راننده حاضر نمي‌شود دختران را سوار كند، اما به اصرار مسئول كاروان، راننده به اجبار مسير را ادامه مي‌دهد. بنا به شايعات حتي مدير مرحوم مدرسه ساعت۸:۳۰ شب با اقوام خود تماس گرفته و مي‌گويد: ترمز ماشين بريده، هوا هم بارونيه و جاده لغزنده، من و دخترا داريم دعا مي‌كنيم تو هم دعا كن.... چند دقيقه پس از حركت مجدد، راننده اتوبوس كه در شيب جاده سرعت گرفته بود سعي مي‌كند به طرف يك تپه كنار جاده ببرد شايد متوقف بشود ولي آنقدر سرعت داشته كه از تپه بالا مي‌رود و واژگون مي‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۲
انتشار یافته: ۴
خداوند بیامرزدشان و با شهدا محشورشان فرماید.
متاسفانه شرکت پایانه نظارت بر اتوبوسهای برون شهری ندارد .هرموقع که با اتوبوس مسافرت کردیم نقص فنی داشت که حتی به مسئول پایانه گزارش کردیم نتیجه ای ندیدیم
دستشون درد نكنه ... با ترمز بريده دوباره مسير ادامه دادند... به اين ميگن يه شاهكاررررررررررر
فقط میتونم بگم پناه بر خدا
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار