بازدید 5216

تهاتر گندم با نفت از عجایب تجارت

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد نسبت به واردات گندم از کشورهایی نظیر هند و پاکستان در ازای فروش نفت به این کشورها، گفت: دولت باید نسبت به واردات محصول استراتژیکی مانند گندم حساس بوده و منافع تولید کننده و مصرف کننده را در نظر بگیرد، در غیر اینصورت تولید گندم در آینده با مشکلات بیشتری همراه شده و به تولید ملی ضربه وارد خواهد شد.
کد خبر: ۲۷۹۸۳۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۰ 20 October 2012

ایرج ندیمی افزود: مدیریت صادرات و واردات محصولات کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده و هرگونه واردات این محصولات باید بر اساس نیاز داخل انجام شود، در غیر این صورت به تولیدات داخل ضربه خواهد زد.

به گزارش خانه ملت، نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در حال حاضر کشور ما از لحاظ تولید گندم تا حدودی به خودکفایی رسیده و نیاز داخل بااین محصول استراتژیک تأمین می شود.

وی اظهارداشت: به تازگی مطلع شده‌ایم که دولت قصد دارد در ازای صادرات نفت به کشورهای هند و پاکستان از این کشورها گندم وارد کند که این موضوع به تولید داخل ضربه وارد کرده و مشکلات کشاورزان را چند برابر خواهد کرد.

این نماینده مجلس نهم، تصریح کرد: در حال حاضر تولید گندم در شرایط مناسبی قرار دارد و تولیدات نیزنیازمصرف داخل را فراهم می کند و نیازی به واردات این محصول نیست.

ندیمی تأکید کرد: دولت می تواند با تمامی کشورها مبادله تجاری و پایاپای داشته باشد که در این زمینه نیز باید نیاز داخل سنجیده شده و بر اساس آن واردات انجام شود.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس، افزود: در حال حاضر در کشور ما کمبود جو، دانه های روغنی، سویا و علوفه‌های دامی احساس می‌شود که باید مبادلات تجاری با سایر کشورها در زمینه واردات این محصولات صورت گیرد تا به تولید داخل ضربه وارد نشود.

وی اظهارداشت: در حال حاضر وضعیت تولید، صادرات و واردات محصولات کشاورزی و به خصوص گندم مطلوب نیست که دولت باید به این بخش توجه کرده و رسیدن به خودکفایی در تولید گندم را براساس افق بیست ساله نظام مد نظر قرار دهد.

ندیمی در ادامه گفت: با توجه به اینکه در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی قرار داریم، واردات هرگونه محصولات کشاورزی و به خصوص گندم باعث می‌شود تا به تولید داخل ضربه وارد شده و کشاورزان نسبت به تولید محصول دلسرد شوند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان یادآور شد: در حال حاضر حدود یک میلیون تن گندم در سال وارد می شود که این میزان واردات با توجه به مصرف داخل ناچیز بوده که عمده ترین دلیل آن کیفیت پایین گندم تولیدی در کشور است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
وب گردی