بازدید 20204

تصاویر: خسارات ناشی از آفت بر زیتون رودبار

رشت ـ خبرگزاری مهر: برداشت زیتون روغنی رودبار در حال انجام است؛ اما باغ‌های این منطقه دچار نوعی آفت به نام مگس زیتون شده‌اند که دسترنج مردم این منطقه را به طور جدی تهدید می‌کند. به گفته کشاورزان، بیشتر محصول آنان آسیب دیده است.
کد خبر: ۲۷۹۵۳۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۵ 18 October 2012
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۸
انتشار یافته: ۱۳
واقعاً کشاورزا قشر مظلومی هستند. من برادرم شهرستان کشاورزی می کنه. خیلی دردناکه بعد یک سال کار و انتظار محصول خوبی حاصل نمی شود. من فکر می کنم به علت اینه که کشاورزیمون اصولی نیست به همین دلیل بازدهی مون هم کمه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
این مساله ربطی به بازدهی نداره!! اقت محصول را از بین برده. سم در بازار نایاب ده!!!!
حتما مسئولین مربوطه این قضیه رو به تحریم کود ربط می دهند. در حالیکه فعالیت یکی از تخصصی تربن شرکت های تامین کود کشور به دلیل عدم حمایت از تولید داخلی متوقف شد.
خدایا حکمت چیست؟ چشم این رودباریها فقط به زیتون و محصول درختاشونه...
متاسفانه به دلیل عدم مدییریت صحیحی کشاورزی آفات در اکثر نقاط کشور در حال مقاوم شدن به سم ها هستند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
دوست عزیز در بازار اصلا سم وحود ندارد که نسیت به آن مقاومت ایحاد بشه
بندگان خدا اینقدر زحمت می کشن ،خب از دانش فارق التحصیل های کشاورزی هم باید استفاده کنن تا اینقدر ضرر نکن.
این آفت نیست احتمالا یک بیماری قارچی بنام گوموز یا قارچ مومیایی کننده میباشد که به سادگی با یک قارچ کش قابل درمان بود
پس زیتون چینی هم اومد
یکی از دلایل این افات عدم وجود سموم اختصاصی در بازار کشور است. بنده مدبر یکی از واحد های تولید سموم کشور هستم که در کارخانه ام 5 ماه است به دلیل نوسانات ارز و وارداتی بودن 90 درصد مواد اولیه تولید نداریم. بقیه هم صنقی ها هم در مهر ماه کلا تعطیل شدند!!. متاسقانه امسال از لحاظ افات کشاورزی به نقطه ای خواهیم رسید که در تاریخ بی سابقه است! اینها فقط نمونه ای است که در اینده زیاد خواهیم دید . مثلا برای گندم سالیانه حداقل 2 میلیون لیتر انواع سم نیاز کشور است. که به دلیل تعطیلی کارخانه ها اکنون که در ابتدای فصل کشت هستیم در کل کشور همه خرده قروشی ها را هم که جمع کنیم 10 هزار لیتر از سموم مورد نیاز گندم وجود ندارد!! این مساله اسفناک است! . مسلما علاوه بر گندم سایر کشت ها هم نابود میشود. در صورتی هم که تولید شروع بشود امسال قیمت ها فقط ویترینی شده و کشاورز به هیچ وجه توان خرید سم مورد نیاز را نخواهد داشت. فعلا که قحطی سم و کود در کشور است امیدوارم در فصل برداشت به قحطی محصول نرسیم!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
یکی از دلابل همین است ، از دلایل دیگه میشه به وجود سم فروشی های سنتی ، عدم به کارگیری دانش آموختگان بخش کشاورزی به صورت جدی در این صنعت و از همه مهمتر اینکه کشاورزا به باور غلط خودشون از مهندسین کشاورزی بیشتر می دونن و در نتیجه این جور فاجعه ها به بار میاد
من یک کشاورز پسته کار هستم. امسال تمام پسته کار های شهرستان دامغان به دلیل عدم وجود سموم مناسب در بازار متحمل ضرر سختی شده اند. من درد این زیتون کارهای عزیز را می فهمم.
آخ جون زیتون سیاه و زیتون پرورده درست میکنیم ازشون.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست