بازدید 30112
۸

ساخت برج انسانی، در اسپانیا +تصاویر

این مراسم بازتابی جهانی در تمام دنیا داشته و سالانه افراد زیادی برای دیدن این مراسم با شکوه به این استادیوم می ایند.شاید آنچه باعث با شکوه شدن این مراسم سنتی می شود، اتحاد و یکدستی مردمی است که در اجرای این رسم قدیمی همکاری می کنند.
کد خبر: ۲۷۷۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۶ 08 October 2012
رسم و رسومات عجیب و در برخی مواقع جالب در همه مناطق دنیا وجود دارد.ریشه تک تک این آئین های قومی و قبیله ای به سالها پیش و شاید حتی به اجداد افراد امروزی بر می گردد که بر اساس دانش و نیاز ان روز ، این صندوقچه اسرار سنتی سینه به سینه تا امروز منتقل شده است.

به گزارش روزگارنو، کشور اسپانیا یکی از کشورهایی است که در این حوزه پیشتاز بوده و رسومات گوناگونی در این کشور برگزار می شود.

یکی از جالبترین و قدیمی ترین مراسم های این کشور، برگزاری جشن ساخت برجهای انسانی است که همه ساله در منطقه کاتالونیا اسپانیا برگزار می شود.

در این مراسم سنتی، افرادی که از لحاظ جسمی بنیه و توان کافی دارند، به یکی از استادیوم های اصلی و از پیش تعیین شده شهر رفته و به طرز شگفت آوری به هم متصل می شوند.این اتصال به گونه ای است که ارتفاع پیدا کرده و  در نهایت شبیه به برجی انسانی می شوند.

وقتی به تاریخچه این رسم عجیب بر می گردیم، ریشه آنرادر گروه رقاصان مشهور اواخر قرن 18 میلادی می یابیم.

آنها که در واقع اجداد افراد امروزی محسوب می شدند، در هنگام اجرای برنامه هایشان به شکلی حرکات آکروباتیک انجام می دادند و آنها نیز یک برج انسانی تشکیل می دادند.

کاتالان‌ها مردم کاتالونیا بخشی خودمختار در شمال شرقی کشور اسپانیا و کسانی که اصلیت شان به انجا باز می‌گردد هستند. همچنین ساکنان بخشی از جنوب فرانسه که مجاور کاتالونیا است و در کاتالونیا به کاتالونیای شمالی و در فرانسه به پایس کاتالان معروف است نیز معمولاً کاتالان شمرده می‌شوند.

این مراسم بازتابی جهانی در تمام دنیا داشته و سالانه افراد زیادی برای دیدن این مراسم با شکوه به این استادیوم می ایند.

شاید آنچه باعث با شکوه شدن این مراسم سنتی می شود، اتحاد و یکدستی مردمی است که در اجرای این رسم قدیمی همکاری می کنند.




















تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۸
کلا اسپانیایی ها تخصص دارن تو خل و چل بازی
مطمئنا موقع سقوط یک عده شدیدا آسیب می بینن
راستی اون پیرمردا اون وسط چیکار می کنن؟
اخیرا بارسلونا بودم. بیشتر میموندم میتونستم این مراسمم ببینم
شکمشان سیر است وفکرشان ازاد وخودشان رها.
این برج های انسانی دقیقا برخی اداره جات ما هستند که برخی مدیران پا روی شونه های کارمندان میذارن و هی ارتقا میگیرن ولی وای به روزی که سقوط کنن .خیلی درد داره!!
فوق العاده است. خیلی باحاله
ما فکر کردیم با این اخباری که در مورد مشکلات اقتصادی و بیکاری در باره اسپانیا پخش میشه الان اونجا همه زانوی غم بغل کرده اند. ولی ظاهرا" این خبرا هم نیست و مردم شادند و دارند زندگی شون را میکنند و قیمت پول ملی شون هم نصف نشده. بابا ایول
ببین خوشی و دل خوش چکارها میکنه . خوش بحالشون
ستونهای زیرین چه جوری این وزن راتحمل میکنند؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی