بازدید 8866
۹
مسابقات فوتبال نوجوانان آسيا - تهران

تیم فوتبال نوجوانان ایران جهانی شد

تیم فوتبال نوجوانان ایران با برتری برابر استرالیا به جام جهانی ۲۰۱۳ امارات راه یافت. تیم ایران در مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های قهرمانی نوجوانان آسیا برابر استرالیا به پیروزی رسید تا افزون بر راهیابی به مرحله نیمه‌نهایی این رقابت‌ها، جواز حضور در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۳ را نیز به دست آورد
کد خبر: ۲۷۵۷۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۹ 30 September 2012
در ادامهٔ برگزاری مرحلهٔ یک چهارم نهایی مسابقات فوتبال قهرمانی نوجوانان آسیا، شاگردان علی دوستی مهر از ساعت ۱۷ در ورزشگاه دستگردی به مصاف استرالیا رفتند و موفق شدند با نتیجهٔ پنج بر یک به پیروزی رسیده و راهی جام جهانی شوند.

به گزارش «تابناک»، در این دیدار که به قضاوت «ماساکی توما» از ژاپن و در حضور نزدیک به دو هزار بیننده برگزار شد، سعید عزت‌اللهی (۳۱ ـ از روی نقطه پنالتی) و رضا کرملاچعب (۳۵) برای ایران گل زدند تا شاگردان علی دوستی مهر نیمه نخست را با برتری قاطع به پایان برسانند.

در نیمه دوم باز هم این ایران بود که توپ و میدان را در اختیار داشت و موفق شد توسط محمدرضا بازاج (۶۴) و علی ریگی (۸۰) به دو گل دیگر دست پیدا کند. با زدن چهار گل نوجوانان ایران کمی بی‌انگیزه شدند که ثمره آن دریافت یک گل در دقایق پایانی بازی بود. با این حال ایران در دقیقه ۹۴ موفق شد، توسط رضا کرملاچعب به گل پنجم دست پیدا کند.
 
آنتانیو در دقیقه ۸۷ تک گل استرالیا را وارد دروازه ایران کرد
 
ایران با این پیروزی به مرحله نیمه‌نهایی مسابقات قهرمانی آسیا راه یافت و به این ترتیب، باید در این مرحله با ازبکستان دیدار کند.

شاگردان علی دوستی مهر که در مرحله مقدماتی نیز با اقتدار تیم‌های لائوس، یمن و کویت را شکست داده بودند، با پیروزی برابر استرالیا به رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۳ که در امارات برگزار خواهد شد، راه یافتند؛ افزون بر اینکه این تیم به مرحله نیمه نهایی رقابت‌های نوجوانان آسیا هم راه پیدا کرد.

فلاش بک / تیم فوتبال نوجوانان آسیا در سال ۲۰۰۸ چگونه جهانی شده بود؟

صعود تیم فوتبال نوجوانان ایران به جام جهانی نیجریه

تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران با پیروزی مقابل کره جنوبی برای نخستین بار قهرمان آسیا شد. در فینال مسابقات فوتبال قهرمانی نوجوانان آسیا که در تاریخ ۲۷ مهر ۱۳۸۷ در ورزشگاه پاختاکور شهر تاشکند ازبکستان برگزار شد، تیم ایران توانست با نتیجه دو بر یک کره جنوبی را شکست دهد. گل‌های تیم ایران در این بازی را محسن طالبات و کاوه رضایی به ثمر رساندند.

چانگ‌ لی نیز در وقت‌های تلف‌ شده نیمه دوم، برای کره جنوبی گلزنی کرد. تیم ایران یک گل دیگر نیز در این بازی به ثمر رساند که از سوی داور بازی، مردود اعلام شد.

در این بازی، سرمربی‌گری تیم فوتبال نوجوانان ایران را علی دوستی بر عهده دارد. علی دوستی، سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران در این رقابت‌ها، با شکست دادن هر پنج حریف پیشین خود به فینال این رقابت‌ها راه یافته بود که در ‌‌نهایت، کره جنوبی را نیز مانند بحرین، ازبکستان، سنگاپور، سوریه و امارات شکست داد و به مقام قهرمانی رسید.

تیم ایران در این مسابقات، پانزده گل وارد دروازهٔ حریفان کرد و تنها سه گل دریافت نمود. این تیم که به جام جهانی ۲۰۰۹ نیجریه هم راه یافته، در این دوره از رقابت‌ها عنوان بهترین خط دفاع را از آن خود کرد.

کره جنوبی، امارات عربی متحده و ژاپن دیگر تیم‌های آسیایی راه یافته به جام جهانی هستند. کاوه رضایی با زدن شش گل، آقای گل این رقابت‌ها نام گرفت در ضمن کاوه رضایی هم با شش گل زده آقای گل این مسابقات شناخته شد. این سیزدهمین دوره رقابت‌های قهرمانی فوتبال نوجوانان آسیا بود.

نام تیم‌های بر‌تر چهارده دوره گذشته مسابقات فوتبال قهرمانی نوجوانان (زیر شانزده سال) آسیا به شرح زیر است:

 ۱۹۸۵ ـ قطر: فینال: عربستان ۴ ـ قطر ۳ رده‌بندی: عراق یک ـ تایلند صفر ۱۹۸۶ ـ قطر: فینال: کره‌جنوبی صفر (۵) ـ قطر صفر (۴) رده‌بندی: عربستان ۲ ـ کره‌شمالی صفر ۱۹۸۸ ـ تایلند: فینال: عربستان ۲ ـ بحرین صفر رده‌بندی: چین یک (۴) ـ عراق یک (۳) ۱۹۹۰ ـ امارات: فینال: قطر ۲ ـ امارات صفر رده‌بندی: چین ۵ ـ سنگاپور صفر ۱۹۹۲ ـ عربستان: فینال: چین ۲ (۸) ـ قطر ۲ (۷) رده‌بندی: عربستان ۲ ـ کره‌شمالی یک ۱۹۹۴ ـ قطر: فینال: ژاپن یک ـ قطر صفر رده‌بندی: عمان ۳ ـ بحرین ۲

۱۹۹۶ ـ تایلند: فینال: عمان یک ـ تایلند صفر رده‌بندی: بحرین صفر (۴) ـ ژاپن صفر (یک) ۱۹۹۸ ـ قطر: فینال: تایلند یک (۳) ـ قطر یک (۲) رده‌بندی: بحرین ۵ ـ کره‌جنوبی یک ۲۰۰۰ ـ ویتنام: فینال: عمان یک ـ ایران صفر رده‌بندی: ژاپن ۴ ـ ویتنام ۲ ۲۰۰۲ ـ امارات: فینال: کره‌جنوبی یک (۵) ـ یمن یک (۳) رده‌بندی: چین یک ـ ازبکستان صفر ۲۰۰۴ ـ ژاپن: فینال: چین یک ـ کره‌شمالی صفر رده‌بندی: قطر ۲ ـ ایران یک ۲۰۰۶ ـ سنگاپور: فینال: ژاپن ۴ ـ کره‌شمالی ۲ رده‌بندی: تاجیکستان ۳ (۵) ـ سوریه ۳ (۴)

 ۲۰۰۸ ـ ازبکستان: فینال: ایران ۲ ـ کره‌جنوبی یک رده‌بندی: (مسابقه رده‌بندی بین دو تیم امارات و ژاپن برگزار نشد) ۲۰۱۰ ازبکستان: فینال: کره‌شمالی ۲ ـ ازبکستان صفر رده‌بندی: (مسابقه رده‌بندی بین دو تیم استرالیا و ژاپن برگزار نشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۹
5-1 ؟ باور نکردنیه!! انشالله همین تیم سرمایه تیم ملی بشود.
ماشا الله به تمام افتخار آفرینان ملت ایران امیدواریم که فوتبال بزرگ سال ما هم به خودشون بیایند بعد این همه افتخار آفرینی باقی رشته ها در همه ادوار مسابقات این تیم فوتبال ملی ماهم به جام جهانی برود.
آفرین به نوجوانان تیم ملی و سرمربی تیم افرین به کفاشیان و فدراسیون
همین ها را جلو کره بگذارند به تر نتیجه میگیرند تا این بازیکنهای بی غیرت پول پرست اشباء شده
ایول دمشون گرم
درود بر همت شما .تیم بزرگسالان یاد بگیره!!!!!!!!
اول دمتون گرم...
خدا كنه اينها هم بزرگ شدن مثله اين يكي ها نشن...........
ولي مطمئن باشيد ميشن
امیدوارم با این قدمی که نوجوانان برداشتند وبه جام جهانی رسیدند تیم ملی هم با درایت کیروش و بازیکنان عزیزمان به جام جهانی برسند.
اینها هم دو سال دیگه که لیگ برتری شدن و به ثروتهای میلیاردی رسیدن یواش یواش غیرت و همیت میره کنار و وزنشون میره بالا و راه دروازه ها رو گم میکنن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
آخرین اخبار