بازدید 62970
رویترز:

نقشی که «دولت باکو» در حمله به ایران خواهد داشت!

هرچند با ترسیم «خط قرمز» نتانیاهو برای ایران در آستانه دستیابی به سلاح هسته‌ای، بحث از احتمال فوری حمله رژیم صهیونیستی به ایران تا اندازه‌ای در مطبوعات جهان کمرنگ شده، این مباحث به کلی از میان نرفته است. تحلیل خبرگزاری «رویترز» حاکی از آن است که در صورت حمله رژیم صهیونیستی به ایران، به احتمال زیاد جمهوری آذربایجان به کمک این رژیم خواهد آمد.
کد خبر: ۲۷۵۷۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۱ - ۰۷:۳۷ 01 October 2012
هرچند با ترسیم «خط قرمز» نتانیاهو برای ایران در آستانه دستیابی به سلاح هسته‌ای، بحث از احتمال فوری حمله رژیم صهیونیستی به ایران تا اندازه‌ای در مطبوعات جهان کمرنگ شده، این مباحث به کلی از میان نرفته است. تحلیل خبرگزاری «رویترز» حاکی از آن است که در صورت حمله رژیم صهیونیستی به ایران، به احتمال زیاد جمهوری آذربایجان به کمک این رژیم خواهد آمد.

به گزارش «تابناک»، رویترز در تحلیلی با بررسی گزینه حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به ایران، یکجانبه به هراس‌های موجود در سطح جامعه و نخبگان اسرائیل درباره حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به ایران، یکجانبه و بدون همراهی آمریکا پرداخته است.

با این حال، این خبرگزاری این پرسش را مطرح می‌کند که «اگر حتی بدون واشنگتن، اسرائیل تنها نباشد چه؟».

به نوشته رویترز، منابع محلی آگاه از سیاست‌های نظامی جمهوری آذربایجان اظهار داشته‌اند، این کشور راه‌های کمک به رژیم صهیونیستی را با در اختیار گذاشتن پایگاه‌ها و همچنین هواپیماهای جاسوسی بررسی کرده است.

در این باره اما باید گفت که امکانات دولت باکو با قدرت نظامی و پوشش دیپلماتیکی که نتانیاهو از واشنگتن انتظار دارد، قابل مقایسه نیست، ولی با توجه به ضعف‌های موجود در هر برنامه جنگی از سوی این رژیم، به ویژه درباره سوخت‌گیری دوباره، عملیات شناسایی و نجات نیرو‌ها، اتحاد با آذربایجان می‌تواند رژیم صهیونیستی را به تأمل درباره اقدام بدون کمک ایالات متحده وادارد.

رویترز در ادامه اشاره می‌کند که با وجود انکار آذربایجان و اسرائیل، دو تن از مقامات سابق نظامی آذربایجان که دارای ارتباطاتی با با پرسنل نظامی هستند و نیز دو منبع اطلاعاتی روس به این خبرگزاری گفته‌اند آذربایجان و اسرائیل در جست‌و‌جوی راه‌هایی برای استفاده از پایگاه‌ها و منابع اطلاعاتی آذربایجان توسط رژیم اسرائیل بوده‌اند.

یک مشاور امنیتی که دارای ارتباطاتی با مقامات دفاعی آذری در باکو است، گفته در حال حاضر این موضوع که هواپیماهای نظامی اسرائیل از کجا به پرواز درآیند، از سوی دو طرف برنامه ریزی شده است.

این خبرگزاری در ادامه اشاره می‌کند، این موضوع که «الهام علی اف»، متحد خودکامه شرکت‌های نفتی غربی به یکی از معدود متحدان مسلمان رژیم اسرائیل تبدیل شده، بر کسی پوشیده نیست. قرارداد نظامی ۱.‌۶ میلیارد دلاری شامل ده‌ها هواپیمای بدون سرنشین اسرائیلی و عطش اسرائیل برای نفت آذربایجان در همه جا انتشار یافته است.

افزون بر این، وزیر خارجه رژیم اسرائیل نیز در ماه آوریل امسال از باکو بازدید کرد. همچنین یکی از اسناد افشا شده در سال ۲۰۰۹، به نقل از الهام علی اف بیان می‌کرد، روابط این کشور با اسرائیل همانند یک کوه یخ است که نه دهم آن زیر سطح آب است.

رویترز می‌افزاید، با وجود انکار مقامات باکو، «راسیم موسی بایف»، از اعضای پارلمان جمهوری آذربایجان گفته، وی آگاهی یافته که جمهوری آذربایجان دست‌کم در بخش سوخت گیری مجدد نیروهای اسرائیلی با این رژیم همکاری خواهد کرد.

وی در این رابطه گفته: «ما پایگاه‌هایی در اختیار داریم که با تجهیزات بسیار مدرن هوایی، تسلیحات دفاع ضدهوایی و پرسنل آموزش دیده توسط آمریکا مجهز هستند و در صورتی که ضرورت باشد، می‌توان بدون نیاز به هیچ گونه آماده‌سازی از آن‌ها استفاده کرد».

رویترز در ادامه گزارش مفصل خود به بررسی زمینه‌های دیگری می‌پردازد که در صورت حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به ایران، در آن‌ها میان این رژیم و دولت باکو همکاری صورت می‌گیرد. مهمترین این زمینه‌ها شامل همکاری اطلاعاتی دو طرف و همچنین انجام عملیات نجات نیروهای اسرائیلی از طریق خاک جمهوری آذربایجان است.

به هر حال، هرچند مقامات باکو تاکنون وجود هرگونه جنبه خاص همکاری با رژیم صهیونیستی را به ویژه در ارتباط با موضوع ایران انکار کرده‌اند، اما تأثیر منفی روابط نزدیک این دولت با رژیم صهیونیستی بر امنیت ملی ایران، امری است که بار‌ها مورد تأکید تحلیلگران قرار گرفته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۵۵۷
انتشار یافته: ۷۴
!یک روز عراق جنگ نیابتی را علیه ایران شروع می کند و روز دیگر مثلا آذربایجان.هرچند آذربایجان عددی نیست اما آنچه در پس جنگ خواهد ماندقربانی شدن هزاران مسلمان خواهدبود!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
آره مسلمانان را به جان هم می اندارند و خودشان از دور تماشا می کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
دیروز شیعیان عراق قربانی دیکتاتورهای بی عقل بودند و امروز شیعیان آذربایجان قربانی مطامع خودکامگان. جالب آنکه پشت سر هر دو اسرائیل بود
این تحلیل آبکی است به چند دلیل:
1.رویترز خبرگزاری خیال پردازی است که زیاد غلو می کند و نمونه ی آن زنان نینجای ایرانی بودند که آنها را درحال آماده شدن برای ترور معرفی کرد.
2.ج آذربایجان به هیچ عنوان نه از نظر داخلی و نه از نظر نظامی کشش درگیری با ایران را ندارد.
3.ج آذربایجان انگیزه ی جنگ با ایران را ندارد و خوب می داند که در صورت هرگونه همکاری در جنگ علیه ایران، جمهوری اسلامی آنجا را هدف قرار داده و جامعه ی سرکوب شده ی آذربایجان دست به شورش برعلیه دولت خواهند زد، چرا که اکثریت آنان نیز شیعه هستند.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
احسنت بخاطر تحليل خوبت
سعیدر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
دوست عزیز! وجود کشور ارمنستان رو نادیده گرفتی! در صورت درگیری دولت باکو با ایران ارمنستان به طرفداری از ایران وارد جنگ خواهد شد. اما نصیحت ما ایرانیان به دولت آذربایجان اینست که با دم شیر بازی نکند!!!
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
نخیر عزیزم اینطوری هم که فکر میکنی نیست اتفاقا اذربایجان دوستی دیرینه ای با اسراییل دارد احتمال اینکه پایگاههای هواییشو در اختیار اسراییل بزاره زیاده محض اطلاع عرض میکنم یهودیان اسراییل در اذربایجان زمین خریداری میکنن همون کاری کی بیش از 70سال پیش در فلسطین میکردن.
جمهوری آذر بایجان به هیچ عنوان در حمله به ایران با اسرائیل مشارکت نخواهد کرد. چرا که از یک با توجه به نا خوشنودی روسیه از نزدیکی غرب به آدربایجان و رقابت آذربایجان و روسیه در بازار گاز اروپا حمایت روسیه از ارمنستان در مسئله قره باغ این حرکت می تواند آتش خشم جمهوری اسلامی ایران می تواند بهانه ای باشد برای سر نگونی نحکومت علی اف و یا حتی برای الحاق سر زمینهای از دست رفته به مام میهن
به این میگن مار در آستین پرورش دادن.
سلام آذربایجان انگاریادش رفته دیگه باید بیادزیرسلطه ما چون قرارداداونها که 90سال بود دیگه تموم شده وباید اذربایجان به ایران برگرده چون سندی هستش که 90سال پیش قراردادبستن که بعداز90 سال اذربایجان به ایران برگرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
عزیز دل برادر کشوری که استقلال یافته دیگه مستعمره نیست که برگرده به صاحاب اولش ، اینی که شما میگی در مورد مستعمرات صدق میکنه .
اگر دولت باکو چنین حماقتی را مرتکب شود فرصت تاریخی و مناسبی خواهد بود تا ایران پاره تن غصب شده خود را به پیکر مادری اش بر گرداند.
کل اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی .
آذربایجان اگه خیلی زرنگه بره اول زمینای خودشو از ارمنیا پس بگیره . حالا یه فکری اگه تونست برای کمک به یه کشور دیگه بکنه ... !!!
پيوند هاي فرهنگي وديني مردم ايران واذربايجان يكي از نقاط ضعف باكو در اينجنگ احتمالي است .نگته ديگر اسيب پذيري شديد و در تير رس مستقيم قرار گرفتن باكو در اين جنگ احتمالي است كه به نظر نمي رسد سران اين رزيم دست به چنين حماقتي بزنند
دولت باکو اگر می توانست از قره داغ دفاع میکرد.ملت مظلوم و مسلمان آذربایجان از فقر و بد بختی که دولت مردانش تحمیل کرده روز به روز بدبخت تر می شوند.
شایداین دو کشور روابطی با هم داشته باشنداما بنظر من هیچ گاه این اتفاق نخواهد افتاد چرا که در صورت استفاده رژیم صهیونیستی از پایگاهای آذربایجان جهت حمله به ایران ، خود آذربایجان علنا یک طرف مناقشه خواهد بود که توان مقابله با ایران قدرتمند را نخواهد داشت.
واقعا معلوم نیست این کشور های تازه استقلال یافته چطور جرات می کنند به خودشون این اجازه را بدهند که تصور مقابله با ایران را توی سروشون تداعی بشه و متحد این اسرائیل کثیف بشند
چرا ایران یک جواب دندان شکن به متحدان و همراهان احتمالی اسرائیل ( که کم هم نخواهند بود) نمیده که همشون حساب کارشون را از همین الان بدونند؟!؟!
مرد حسابي كدام عقل ميگه اسرائيل از آذربايجان به ايران حمله مي كنه ؟ اسرائيل اگر بخواهد همچو غلطي بكند نمي آيد دور قمري بزند و به ايران حمله بكند ؟ بلكه نزديكترين راه را انتخاب مي كنه كه از جنوب و جنوب غرب ايران است .
پاسخ ها
سهراب
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
مجيد دلبندم در اون صورت بايد از طريق سوريه وعراق به جنوب وجنوب غربي وارد بشه كه اين محاله. پس ميمونه از طريق تركيه عزيز و آذربايجان بزرگوار كه هر دو نوکر اسراييل هستند .اين محتمل تر است دوست گرامي
اخه اگه بدونن كه اشغال كشورشون فقط 1 روز واسه ما ايرانيا طول مي كشه كه دنيال اين كارا نمي رفتن.آذربايجان اگه می تونست اون وقتي كه جمعيتش 8 ميليون بود ، ارمنستان 2 ميليون نفري رو مي گرفت.فكر نمي كنم جرات داشتن باشن به اسرائيل اجازه پرواز بدن.
بهانه خوبی برای پس گرفتن آذربایجان..
مورچه چیه که کله پاچه اش باشه؟؟؟!!!
با این حرف ها فقط میخواهند وجود خودشان را اثبات کنند ته دلشان هم میدانند که همه اش حرفه
خدايا ازت ممنونيم كه امكان باز پس گيري سرزمينهاي خودمون رو برامون فراهم ميكني!
خدايا اگه امكان داره واسه بحرينمون هم يه فكري بكن!
بنا بفرموده امام رحمه الله عليه امريكا هيچ غلطي نتوانست بكند حالا اسرائیل ميخواهد چه غلطي بكند
آذربايجان جزوي از خاك ايران است بهتر است مسئولان ذيربط موضوع را در مجامع بين المللي پيگيري وآذربايجان را به كشورمان ملحق نمايند
حواسمون باید بهش باشه کار دستمون نده!!!!!
هیچ موقع باکو حداقل به صورت اشکارا این کار را نمیکند چون خوب میداند هم مردم خودش و هم مردم ایران از چه شدت علاقه ای نسبت به یکدیگر سوای عملکرد سیاسیون دارند.
این بچه راستی راستی داره گور خودشو میکنه، من که بچه مغان آذربایجان هستم میدونم که یک لقمه بیشتر نیست. باید یک گوشه ای از اقتدارمان بهش نشون بدیم.
با كو شكر خورده با هفت جد ابادش ..امتحانش خيلي به ضررش خواهد بود
تركان مسلمان و غيرتمند ايران-تركيه-آذربايجان:
بلايي به روزگار صهيونيست ها خواهيم آورد كه ستاره هاي شب شان را روز در آسمان ببينند. روزگار آنها را سياه خواهيم كرد!
بيائييد و ببينيد.
دولت باكو بازي اي مشابه با صدام شروع كرده و كشورش را لجن مال صهيونيست ها خواهد كرد.
ما تركان مسلمان و غيرتمند از سال ها قبل آماده بوده ايم!!!
بگو بيا مقدمت گلوله باران!!!!!!!
ایران لازمه ی گوشمالی حسابی به باکو بده
احتمالاً آذربایجان از جون خودش سیر شده
همکاری آذربایجان با اسرائیل کاملا محتمل است و باید مدیران سیاست خارجه ایران مراقب ترکیه و جمهوری اذربایجان باشند. هرچند با ترفندهای دیپلماتیک می توان از اندیشه جنگ در آینده نزدیک جلوگیری کرد اما در درازمدت در صورت تداوم شرایط، جنگ حتما روی خواهد داد.
مگه اينكه دولت آذربايجان بخاد ريشه خودش با تيشه بزنه!!! همچين چيزي امكان نداره. اونها عاقل از اين حرفها هستند. در صورت تحقق احتمالي، با علم به اينكه اسرائيل در اين حمله تنها نخواهد بود و در نتيجه آن هم به هيچ وجه موفق نخواهد شد، ولي پرونده دولت آذربايجان براي هميشه بسته خواهد شد و آن هم انتقام سخت و بازپس گيري سرزمين هاي اشغالي ايران از آذربايجان و گسترش پهناي جغرافيايي ايران به مرزهاي گذشته است. اين تهديد ميتونه براي ما يك فرصت استراتژيك باشه تا مواضع خودمون محكم تر هم بكنيم.
تازمانی که از خط ولایت جدا نشده ایم نه تنهاهیچ ابر قدرتی بلکه تمامی ملت ها که بسیج شوند نمی توانند این انقلاب راشکست دهند
اين فكر از تبليغات ارامنه و طرفداران آنها هست ملت هاي آذربايجان و ايران و تركيه آنقدر به هم شبيه و نزديك هستند كه هيچوقت نمي توانند با هم جنگ كنند. تاريخ حداقا 300 ساله ايران و تركيه اين فكر را اثبات مي كند
اولا آذربايجان پاره تن ايران است ثانيا آذربايجان تحمل درگير شدن ندارد بيش از 20سال است جمهوري خودمختارقره باغ در اشغال ارمنستان است نتوانسته اند كاري بكنند با ايران ابر قدرت منطقه مي خواهند چكار كنند
ان تنصرالله ينصركم و يثبت اقدامكم
امام خميني(ره):چه بكشيد چه كشته شويد پيروزيد.
مارا از حمله ميترسانند ياخودشان وحشت زده شده اند؟
تكليف مارا خداوند روشن كرده است آنها بفكر راه حل عاقلانه باشند براي رفع گرفتاريهايشان!!!
همینه دیگه به گربه رو بدی ادعای شیری میکنه
راستی کل دو تاشون رو هم دیگه اندازه اردبیل ما میشن؟
با کو در حدی نیست که ما بیایم در مورد آن صحبت کنیم.
nدولت باکو نشان داده هیچوقت دوست قابل اطمینانی برای ا یران نبوده
برای الحاق دوباره این استان از دست رفته به کشورمان منتظر این بهانه هستیم. اگرچه اینها بزدل تر از این حرفها هستند
پاسخ ها
اروج تقی زاده از تبریز
| Canada |
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
بابا این اسراعیل که میگن کجای نقشه دنیاست مگر تا بحال شده که قطره دریا را ببلعد
ایران با دستیابی به موشک هایی با برد بالا نظیر شهاب از مرزهای ایران قادره صهیونیست فاسد رو در هم بکوبه.
حتی اگه در این بین باکوی لعنتی هم بخواد کمکش کنه.
جوسازی نکنین
من يه آذري زبان هستم واقعا فکر نمي کنم که ملت آذربايجان راضي به اين همه خفت وخواري باشند و دست نشانده يک رژيم بي هويت بشوند
اگر چنین کاری به کند باکو تاوان سنگینی راباید به پردازد نه تنها باکو بلکه هر کشور که این کار را به کند زنده باد ایران
همین دولت آذربایجان با تجهیزات به قول خودشان بسیار مدرن هوائی و پرسنل آموزش دیده و چه و چه . نتوانست جلوی از دست رفتن قره باغ و افتادن آن به دست نیروهای ضعیف و تازه کار و بدون تجهیزات ارمنستان را بگیرد.
به نظر من این همکاری صرفا می تواند جنبه اطلاعاتی داشته باشد.فاصله آذزبایجان تا مراکز هسته ای زیاد است.برای انهدام مراکز هسته ای ایران به بمبهای بسیار سنگین بتن شکن نیاز است و هواپیما ها با حمل این بمبها از نظر برد بسیار محدود می شوند.صحبتهای اسرائیل در مورد حمله به ایران صرفا بلوف است اما قضیه در مورد امریکا می تواند متفاوت باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
علي آقا، اين موضوع در ارتباط با آمريكا هم صرفا بلوف است چرا كه آمريكا در هيچ كدام از جنگهاي خود در خاور ميانه موفق نيوده،‌ شرايط اقتصادي متلاطمي را تجربه مي كنه و افكار عمومي آنجا در مقايسه با قبل مخالف جنگ و درگيري جديدي مي باشند.
اگر آذربایجان بخواهد در جنگ کمک اسراییل باشد از جهتی بنفع ایران میباشد که هر طور شده این استانهای جدا شده از ایران را بآغوش کشورمادری باز گرداند
در اینکه دولت آذربایجان تبدیل به نوکر صهیونیستها شده شکی نیست.اما راجب همکاری با این رژیم در حمله به ایران باید گفت مورچه چیه که کله پاچش باشه؟ اینا دنبال حمایت اروپا و امریکا هستن و انوا میترسن بیان تو گود چه برسه به آذربایجان!!!
فردای روزی که آذربایجان به اسراییل کمک نظامی کنه ایران ظرف 48 ساعت کل آذربایجان رو به خاک میهنی ضمیمه میکنه ، حالا منتظر باش و ببین
اگر کسی بداند که کسی می خواهد به جنگ او بیاید و او بنشیند تا به جنگش بیایند سرنوشت خوبی نخواهد داشت. لذا اگر این توهم و غفلت این نیمچه کشور تماما بی هویتِ کاملا نوکر، اثبات شد آیا باید همکاری اورا ببینیم و بعد کاری کنیم ؟ باید کار خوبی روی افکار عمومی مردم مسلمان آنجا انجام و پلیدی رژیم بی هویت و نوکر صفت آنها و اقدام لازم، ناگزیر و تحمیلی و البته کوبنده ما توضیح داده شود.
بنده به عنوان 1آذري تبريزي وايراني ازاين رسانه اعلام ميكنم كه آذربايجان متعلق به ايران است وايران حق خود ميداندكه ازهرنقطه كه موردتجاوزقرارگيرد آنجاراباخاك يكسان كندواماهرگونه عمليات ازجمهوريهاي سابق شوروي وازبيخ گوش روسيه طبيعتايعني به خطرافتادن امنيت روسيه كه روسها ايگونه حركتهارابرنخواهندتافت وازسويي آذري هاي داخل آذربايجان رابه حكومت جعلي خودترديدپيداخواهندكردوازسويي ديگرماآذريهاي ايران تكليف خودراباباكو وخائنين به جهان اسلام مشخص خواهيم كردلذالازم است مقامات وزارت خارجه كشورعزيزمان نيزدرامرسياسي به عمل بياوردوابتكارعمل رابدست بگيرد
با سلام، در صورتي كه اين اتفاق بيفتد كمترين تبعاتي كه براي دولت باكو خواهد داشت همان بلايي است كه بر سر دولت كويت در زمان حمله آمريكا به عراق وارد شد، در ضمن مردم آذربايجان هيچگاه منافع يك كشور اسلامي را به منافع رژيم غاصبي مثل اسرائيل ترجيح نخواهند داد و اين اقدام باعث انقلاب داخلي در اين كشور خواهد شد موضوعي كه در حال حاضر خاكستر زير آتش مي باشد.
با امریکاش هم جرات حمله نداره چه برسه به این جوجه کشور
لعنت به دشمنان ایران
از آن نترس که های و هوی دارد از آن بترس که سر بتو دارد
اينكه اذربايجان جرات پيدا كرده كه با اسرائيل همدست شود تقصير ما ست كه هيچ موقع پاسخ كوبنده اي به اين كشور نداديم.
از بعضی از کامنتها واقعا باید گریه کرد. بابا بذارید حمله کنند . تحلیل بنده: 1- در صورت حمله رژیم غاصب و جعلی اصهیونیستی در دنیا دچار تزلزل داخلی و خارجی می شود. از بعد داخلی وقتی خصیصه قوم جهود را بررسی می کنیم اولین ویژگی آنها را ترسو بودن و دومین ویژگی را خسیس بودن می یابیم.در صورتی که تنها 10 سرباز این رژیم هلاک شوند یک بلوایی در قدس بپا میشود که بیا و ببین.و پا بفرار می گذارند همانگونه که در تاریخ ثبت شده که هنگام غزوه خیبر از پیش علی ابن ابی طالب(ع) گریختند. هنگامی که دارایی خود را که شامل ادوات نظامی و سرمایه مالی باشد از دست دهند بشدت مستاصل می شوند همانگونه در طول تاریخ شاهد داستانهایی از این حیث از قوم بنی اسراییل هستیم. 2- تکلیف ما با این رژیم غاصب یکسره می شود و ان شاءالله به آرزوی دیرینه خود که اقامه نماز جماعت در قدس است خواهیم رسید 3- ملک غصب شده خود را که همان آذربایجان است باز پس خواهیم گرفت. پس نتیجتا اینکه این کارزار از این جهت خیلی هم بی فایده نخواهد بود.
به نظر نمیاد سیاستمداران باکواینقدر احمق باشند که با اسرائیل هخمکاری کنند
یعنی مقامات آذربایجان فکر نمیکنن در صورت همکاری با اسراییل کار خودشون رو یکسره میکنن؟
این باکو که میگن کجاس؟؟؟؟؟؟؟؟
مردم آذر بايجان ايران و مردم كشور اذر بايجان يكي اند و مطمئن باشيد هيچ وقت جلوي همديگر نخواهند ايستاد.
اینهمه جو سازی نکنین بابا
خدانکنه جنگی اتفاق بیافته تمی د اگه افتاد ما که هستیم تاآخر یکبار بودیم اگه دوباره هم تکرار بشه حاضریم از همه چیز بگذریم چون پای وطن درمیانه و حیثیت ملی و بین المللی ما
این اسرائیل هم هارت و پورت الکی میکنه آخه ما لازم نیست بمب اتمی داشته باشیم با همین موشکهایی هم که الان داریم اسرائیل صاف صاف میشه
حالا خودشون میدونن
هیچ احتمالی را بعید ندانید ودشمن را دست کم نگیرید ومغرور نشیم سپاه اسلام در احد بر اثر غفلت مشکل پیدا کرد کشورهای کمونیست ادم فروشی سکه رایج انحاست
از خاک آذربایجان استفاده خواهد شد.امکانات
تدارک حمله را ترکیه فراهم خواهد کرد.
تفکر احیاء امپراتوری عثمانی بیش از پیش ترکیه را به اسرایئل نزدیک کرده
خبر و تحلیل رویترز به منظور برانگیختن حساسیتهای ایرانیها و یا ایجاد جبهه جدید جنگ روانی است.
به این کفتارهای جیره خورامریکابایدگفت این شیردلیربیداره اماصبوره داره بهشان فرصت میده اماامون ازاون روزی که طاقتش طاق بشه!! اونابایدازسرنوشتی که درتقابل شیروکفتار به سرکفتارمیادعبرت بگیرن.
ما ایرانی ها چقدر زود جو گیر می شویم ! با یک تفسیر ضعیف سیاسی خیالاتی می شویم که چون اذربایجان کشورکوچکی است پس می شود انرا به ایران ملحق کرد ! عزیز برادر اولا وقوع چنین درگیری انطور که در اینجا نقل شده تقریبا غیر ممکن است در ثانی بر فرض محال در صورت وقوع طرف ما نه تنها اسراییل و اذربایجان بلکه ترکیه و ناتو نیز خواهند بود که میتواند وضعیت بغرنج وغیرقابل جبرانی برای ما به همراه داشته باشد .
منطقه جنوب این کشور که شامل لنکران تا آستارا می باشد دلشون با ماست اما از خاندان علی یف می ترسند. ضمنا تالش هستند که می شود گفت به زبان تالشی که پارسی کهن است تکلم می کنند ومتاسفانه ما از ظرفیت آنها استفاده نمی کنیم
هم مردم آذربایجان دوستان و اقوام ما هستند و هم مردم ارمنستان / قهر دو دوست دیرینه باید با آشتی تموم بشه . امیدوارم با درایت مسوولین کشور و بویژه بواسطه ارتباط نزدیکتر اهالی استان آذربایجان با همسایه شمالی. .آنها را از خطری که در کمینشان است آگاه کرده تا اینکه خودشان هر چه زودتر این غده سرطانی را از خود دور کنند.
با توجه به اینکه اکثر مردم جمهوری آذربایجان مشترکات دینی وفرهنگی با ایران دارند مسلما این امر مانع تحقق رویاروی مستقیم ویا همکاری علنی دولتمردان آذربایجان با رژیم صهیونیستی خواهد بود این کشور کوچک حیات سیاسی خود را در گرو حضورش در اردوگاه امریکا میدونه وهمراهی این کشور با آمریکا از روی عجز وبرای بقای حکومته ، برای مقابله با این کشور کوچک کار فرهنگی کفایت میکنه ودر صورت افزایش ارتباط فرهنگی ودینی موجب بیداری مردم مسلمان این کشور خواهد شد که این امر حکومت غربگرای علی اف را ساقط خواهد کرد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی