بازدید 28134

تلاش در آمریکا برای تعیین نقش سپاه پاسداران در اقتصاد ایران!

دولت اوباما در تلاش است تا امروز با ارائه گزارشی به کنگره این کشور، نقش سپاه پاسداران را در فعالیت‌های اقتصادی کشور اثبات سازد. وزیر دارایی آمریکا قرار است این گزارش را در کنگره منتشر سازد. پیش از این، کنگره آمریکا در دهم آگوست، دولت اوباما را مأمور اقدام به پژوهش در این مورد ساخته بود.
کد خبر: ۲۷۴۴۹۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۷ 24 September 2012

بر پایه گفته‌های یکی از مقامات ارشد آمریکایی، امروز گزارش محرمانه‌ای از سوی دولت اوباما در اختیار کنگره قرار می‌گیرد که حاوی اسنادی مبنی بر ارتباط شرکت ملی نفت ایران با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. در همین حال، رویترز گزارش داد که واردات نفت کره جنوبی از ایران در ماه سپتامبر از سر گرفته می‌شود و به میزان دویست هزار بشکه در روز خواهد بود.

به گزارش «تابناک»، یکی از مقامات آمریکایی اعلام کرده است که دولت اوباما می‌خواهد امروز گزارشی مبنی بر ارتباط شرکت ملی نفت ایران با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را منتشر سازد.

بنا بر این گزارش، قرار است «تیموتی گیتنر»، وزیر دارایی آمریکا، گزارشی محرمانه از اسنادی مبنی بر اینکه شرکت ملی نفت ایران «عامل یا وابسته» به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است، ارائه کند.

این مقام آگاه که به دلیل سری بودن این گزارش، از آوردن نام خود خودداری کرده، به بلومبرگ گفته است که وزارت دارایی نتوانسته مستندات کافی برای ارتباط شرکت ملی نفت‌کش ایران ـ که نهاد اصلی برای حمل محموله‌های نفتی ایران است ـ با سپاه پاسداران برای تحریم این شرکت فراهم کند.

بر پایه این گزارش، گفته می‌شود که حتی با وجود مشخص ساختن ارتباط شرکت ملی نفت ایران با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، هنوز کشورهایی که اقدام به کاهش واردات نفت از ایران کنند، می‌توانند به واردات از ایران ادامه دهند.

در این باره، کنگره آمریکا در دهم آگوست به دولت اوباما اعلام کرد که مشخص سازد آیا شرکت ملی نفت‌کش و شرکت ملی نفت ایران ارتباطی با حکومت ایران دارد یا خیر؟!

بنا بر اطلاعاتی که این مقام آگاه داده، وزارت دارایی آمریکا توانسته است ارتباط شرکت ملی نفت با سپاه را تأیید کند؛ اما در خصوص شرکت ملی نفت‌کش ایران خیر.

واردات نفت کره از سر گرفته می‌شود

در حالی ‌که واردات نفت کره جنوبی از ایران برای دو ماه متوقف بود و در ماه آگوست هیچ وارداتی از ایران انجام نگرفته، گفته می‌شود با ازسرگیری واردات کره جنوبی از ایران در ماه سپتامبر، روزانه دویست هزار بشکه نفت از ایران به مقصد کره جنوبی بارگیری شود.

به گزارش رویترز، در همین حال و بر پایه آمار منتشره از شرکت ملی نفت کره، میزان کل واردات نفت کره جنوبی در ماه آگوست نسبت به مشابه سال گذشته، ۱۱.‌۲ درصد افزایش پیدا کرده است.

این در حالی‌ است که کره جنوبی پنجمین وارد کننده بزرگ نفت در جهان و یکی از چهار مشتری بزرگ نفتی ایران است.

بنا بر آمار شرکت ملی نفت کره در هشت ماهه نخست سال جاری، واردات نفت کره از ایران به میزان ۳۸.‌۷۷ میلیون بشکه در روز بوده که نسبت به سال گذشته، ۳۲ درصد کاهش داشته است.

اما به رغم آنکه از آغاز ماه جولای، تحریم‌ها مانع از واردات نفت از ایران شده بود، آمار منتشره حاکی از آن است که در همین ماه، کره به میزان ۱۳۷ هزار و ۴۰۰ بشکه در روز نفت از ایران بارگیری کرده که علت آن دیرکرد در فرستادن محموله‌های ماه ژوئن عنوان شده است.

همچنین ماه پیش، منابع آگاه در وزارت اقتصاد و دارایی کره جنوبی اعلام کردند که پالایشگاه‌های این کشور، در صدند در ماه سپتامبر، روزانه دویست هزار بشکه و در مجموع یک ماه، شش میلیون بشکه نفت از ایران وارد کنند. از چهار پالایشگاه بزرگ کره جنوبی، هیوندای اویل بانک و اس کی انرژی اکنون از نفت وارداتی ایران استفاده می‌کنند.

گفتنی است، بنا به گزارش مقامات اقتصادی کره، چهار میلیون بشکه نفت وارداتی از ایران در اختیار اس کی انرژی و دو میلیون از آن در اختیار هیوندایی اویل قرار خواهد گرفت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم