بازدید 2547
سید علی طاهری:

حرمت احکام الهی در فیلم‌ها رعایت نشده است

کد خبر: ۲۷۳۲۰۶
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۲ 18 September 2012
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس از مسئولان سینمایی کشور خواست در ساخت فیلم‌ها، حرمت احکام الهی و قانون را رعایت کنند.

سید علی طاهری در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت گفت: کمیسیون فرهنگی مجلس از دولت و به صورت خاص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان سینمایی انتظار جدی دارد تا در ساخت فیلم‌ها، سه نکته را مورد نظر قرار دهند.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: نخست آنکه در ساخت فیلم‌ها، حرمت احکام الهی به جدّ رعایت شود و در مورد فیلم‌ "گشت ارشاد" و فیلمنامه "لاله" که جنجال‌هایی در جامعه ایجاد کرد و مورد سوال نمایندگان نیز قرار گفت، اعتراض‌ بر این بود که برخی احکام مصرّح الهی در آنها نادیده گرفته شده است.

وی اضافه کرد: کمیسیون فرهنگی مجلس انتظار دارد در ساخت فیلم‌ها، قانون نظام اسلامی رعایت شود و  مورد احترام قرار گیرد، زیرا در برخی از صحنه‌های فیلم "گشت ارشاد" و آنچه در فیلمنامه "لاله" آمده، قانون تمسخر شده است.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس ادامه داد: باید در فیلم‌ها حرمت اشخاص رعایت شود؛ مثلا در حاشیه فیلم "گشت ارشاد" شخص خاصی مورد تخریب شخصیتی قرار گرفته بود و انتظار کمیسیون فرهنگی مجلس از دولت و وزارت ارشاد این است که حرمت افراد و اشخاص مورد عنایت و توجه قرار بگیرد.

وی بدون اشاره به شخص خاصی که در این فیلم مورد تمسخر قرار گرفته، اضافه کرد: در فیلم "گشت ارشاد" و آنچه در فیلمنامه "لاله" دیده شده، بحث امر به معروف و نهی از منکر و موضوع حجاب که در احکام الهی آمده، وهن شد و نقدهای بسیاری را در جامعه به همراه داشت.

پس از نمایش جنجالی فیلم "گشت ارشاد" در عید نوروز که منجر به توقف اکران آن شد، نمایندگان نیز نسبت به محتوای آن واکنش نشان دادند.

همچنین، حمایت میلیاردی از ساخت پروژه "لاله" به کارگردانی اسدالله نیک نژاد با اعتراض نمایندگان مواجه شده است و معتقدند، فیلمی با چنین مضمونی در اولویت ساخت قرار ندارد.

این دو مورد، در ماه‌های اخیر به برگزاری جلسات متعدد میان مسئولان فرهنگی و سینمایی کشور و اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس منجر شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی