بازدید 22310

اظهار نظر آقاتهرانی درباره فیس بوک

کد خبر: ۲۷۱۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۴ 11 September 2012
رييس كميسيون فرهنگي مجلس، ولايت فقيه را موضوعي متقن و محكم برشمرد و بر اين‌نكته كه ميزان در مسائل سياسي بايد ولايت باشد، تاكيد كرد.

به گزارش ايسنا، حجت‌الاسلام مرتضي آقا تهراني كه در جمع طلاب برتر حوزه‌هاي علميه سراسر كشور در دانشگاه شهيد عباس‌پور سخن مي‌گفت، به اهميت اخلاق در سياست اشاره كرد و اظهار داشت: توحيد اصلي‌ترين پايه اعتقادي است كه اگر درست بنا گذاشته شود، اخلاق و فكر درست از آن بيرون مي‌آيد و در نتيجه آن سياست نيز درست رقم مي‌خورد.

وي دنياي سياست را دريايي طوفاني خواند كه اگر بر پايه‌هاي اعتقادي درست بنا گذاشته نشود و اخلاق رعايت نگردد به سرانجام بدي منتهي خواهد شد.

آقا تهراني همچنين با تاكيد بر اهميت موضوع ولايت فقيه گفت: بحث ولايت فقيه موضوع متقن و محكمي است، ترديد در ولايت فقيه ترديد در ولايت امام عصر است. ميزان در مسائل سياسي بايد ولايت باشد.

اين نماينده مجلس در ادامه اين نشست در پاسخ به سوالي درباره نامزد اصول‌گرايان براي انتخابات رياست جمهوري يازدهم گفت: ما در حال بررسي اين موضوع هستم، اما به دليل آنكه مقام معظم رهبري هنوز به اين موضوع نپرداختند، ما نيز وارد آن نمي‌شويم چرا كه نمي‌خواهيم با طرح زودهنگام موضوع انتخابات رياست جمهوري فضاي كشور را تحت تاثير قرار دهيم.

وي در پاسخ به سوال ديگري درباره ديدگاه خود در مورد دولت‌هاي نهم و دهم اظهار كرد: دولت نهم دولتي خوب بود و 4 سال اول خوب پيش مي‌رفت، اما مسائلي مطرح شد كه حال مردم گرفته شد. ترديدهاي بوجود آمد و اتهاماتي وارد شد كه بدون پاسخ ماند، حاشيه‌هاي بوجود آمد كه در سياست‌ مفيد نيست و به مردم و دولت و نظام آسيب مي‌زد.

وي در پاسخ به پرسش ديگري درباره به وحدت نرسيدن جبهه پايداري و جبهه متحد اصول‌گرايان در انتخابات مجلس نهم گفت: ما مي‌گفتيم كه مقام معظم رهبري فرمودند كساني كه متصل به قدرت و ثروت هستند يا در فتنه 88 سكوت كرده‌اند را نياوريد، اما برخي گفتند كه نمي‌شود چراكه در آينده مشكل‌ساز مي‌شود، بحث سر اين بود كه اگر به ولايت معتقدند، چرا حرف ما را قبول نكردند.

آقاتهراني افزود: هرچه جلوتر مي‌رويم فتنه‌ها پيچيده‌تر و امتحان‌ها سخت‌تر و ريزش خواص نيز بيشتر مي‌‌شود.

وي در پاسخ به سوالي درباره مواضع آيت‌الله بهجت درباره نظام و اين‌كه چرا ايشان نسبت به برخي مسائل اظهار نظر نمي‌كردند، اظهار داشت: ايشان نسبت به نظام، ولايت و شخص مقام معظم رهبري توجهي ويژه‌ايي داشتند، اما در برخي از مسائل وارد جزئيات نمي‌شدند.

اين نماينده مجلس در مورد كاهش بودجه فرهنگي كشور كه مورد پرسش يكي از حاضران قرارگرفت گفت: عوامل مختلفي در اين باره موثر بود در زمان بودجه‌بندي، برخي در مجلس بر سر بودجه چانه‌زني مي‌كنند، برخي هم شهرستاني هم فكر مي‌كنند و به دنبال حل مشكلات حوزه خود هستند و گاه نيز ممكن است كميسيون مربوطه قوي عمل نكنند، در اين باره اشكال وارد است و تنها مقصر مجلس يا دولت نيست.

وي گفت: كميسيون فرهنگي جزء كميسيون‌هايي بود كه مظلوم واقع شد. متاسفانه تعداد ما نيز در كميسيون فرهنگي كم است هر چند دوستان با گرمي در اين زمينه كار مي‌كنند.

آقا تهراني در پايان در پاسخ به پرسشي در مورد فيس‌بوك و اين‌كه آيا شما عضو فيس‌بوك هستيد گفت: من عضو فيس‌بوك نيستم، اما معتقدم اين مسئله نيز بايد بومي شود و به گونه‌اي نباشد كه همه چيزما دست ديگران قرار گيرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی