بازدید 4179
ایزدی :

قطع رابطه برای کانادا گران تمام می‌شود

کد خبر: ۲۷۱۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۷ 08 September 2012
یک کارشناس مسائل آمریکا با تاکید بر اینکه قطع رابطه کشور کانادا با ایران به دلیل تأثیر لابی اسرائیل در این کشور است، گفت: هرچقدر پایگاه‌های مرتبط و نزدیک با رژیم صهیونیستی در کشور ما کمتر باشد، به نفع ملت ایران است.

به گزارش فارس، فواد ایزدی کارشناس مسائل آمریکا به قطع رابطه کشور کانادا با ایران اشاره کرد و اظهار داشت: در این دوره از حکومت کانادا آقای هارپر روی کار است که از حزب محافظه‌کار آمریکا بوده و وابستگی شدیدی به رژیم صهیونیستی دارد.

این کارشناس مسائل آمریکا تصریح کرد: به دلیل روی کار بودن این نخست‌وزیر در سال‌های اخیر رویکرد کانادا نسبت به جمهوری اسلامی ایران بسیار بد و غیرمعمول است که آخرین نمونه آن قطع روابط با ماست که در نهایت به خود کشور کانادا ضربه می‌زند.

وی ادامه داد: در سال 2010 که کشور کانادا نامزد یکی از کرسی‌های شورای امنیت بود، به دلیل همین رویکرد رابطه‌اش با آمریکا موفق نشد و خود نخست‌وزیر این کشور نیز به این مسئله اشاره داشت. اما همچنان اعلام کرد رابطه‌اش را با اسرائیل ادامه می‌دهد.

ایزدی با بیان اینکه مردم کانادا از همان ابتدا می‌دانستند که دولت آمریکا به این کشور به عنوان ایالت پنجاه و یکم نگاه می‌‌کند، افزود: طبق نظرسنجی‌ها بسیاری از مردم کانادا مخالف رژیم صهیونیستی هستند.

وی با تأکید بر اینکه حمایت از فلسطین که در بیانیه اجلاس نم وجود داشت و همچنین اعتراض به رژیم صهیونیستی یکی از دلایل این برخورد کانادا با جمهوری اسلامی ایران است، گفت: آنها می‌خواهند واکنش خود را از تصمیم این 120 کشور اینچنین اعلام کنند و ایران به عنوان بانی این مسئله با چنین برخوردی روبرو شده است که باید گفت برای دولت کانادا گران تمام می‌شود.

این کارشناس مسائل آمریکا قطع رابطه کشور کانادا با ایران را به دلیل تأثیر لابی اسرائیل در این کشور دانست و یادآور شد: این مسئله می‌تواند اتفاق خوبی برای کشور ما باشد تا تمام نهادها و کشورهایی که رابطه نزدیک با رژیم صهیونیستی دارند، نتوانند به اهداف شوم رژیم اسرائیل کمک کنند.

وی بر همین اساس به ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان اشاره و خاطرنشان کرد: هرچقدر پایگاه‌های مرتبط و نزدیک با رژیم صهیونیستی در کشور ما کمتر باشد، به نفع ملت ایران است
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار