بازدید 3491

لبنان ریاست اتحادیه عرب را برعهده گرفت

کد خبر: ۲۷۰۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۸ 05 September 2012
برخلاف خواست برخی كشورهای حوزه خلیج فارس، لبنان كه تاكنون در مقابل تصمیمات ضد سوری اتحادیه عرب مقاومت كرده، از امروز (چهارشنبه) رسما ریاست اتحادیه عرب را به مدت 6 ماه برعهده گرفت.

به گزارش ایرنا از بیروت،'عدنان منصور' وزیر امور خارجه لبنان امروز (چهارشنبه) ریاست وزرای امور خارجه كشورهای عرب را به مدت شش ماه برعهد گرفت.

ریاست این نشست قبلا برعهده 'صباح خالد احمد الصباح' وزیر امور خارجه كویت بوده است.

مراسم واگذاری ریاست این نشست به لبنان در حضور 'محمد مرسی' رییس جمهوری منتخب مصر در ساختمان اتحادیه عرب در قاهره برگزار شد.

'عدنان منصور' سومین وزیر امور خارجه لبنان است كه بعد از 'محمود حمود' وزیر امور خارجه سابق لبنان در سال های2002 و 2003 میلادی و 'فارس بویز' سفیر سابق لبنان در سال های 1992- 1991 میلادی، ریاست این نشست را برعهده می گیرد.

اگر چه ریاست لبنان بر این نشست بر طبق ترتیب حروف البفای نام كشورهای اتحادیه عرب، صورت گرفته، ولی در عین حال نقش فعال و مؤثری را به لبنان برای حل چالش های فراروی اتحادیه عرب از جمله بحران سوریه و ایحاد راهكارهایی برای حل آن ارائه می دهد.

لبنان از سوی كشورهای خلیج فارس تحت فشار قرار گرفته بود تا این مسئولیت را قبول نكند، چرا كه این كشورها عقیده دارند كه ریاست لبنان بر نشست وزرای امور خارحه عرب منجر به تعطیلی نقشه رویارویی با نظام سوریه می شود.

لبنان تاكنون با هیچ یك از طرح های ضد سوری اتحادیه عرب همراهی نكرده و در بسیاری از موارد رای ممتنع داده است؛ در عین حال تاكنون سعی كرده در قبال تحولات سوریه موضعی كاملا بی طرفانه اتخاذ كند و در هیچ یك از نشست های كشورهای غربی و عربی درباره سوریه شركت نكند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست