بازدید 2607

ایثارگرانی که به خاطر فقر کارگر ساختمانی هستند!

من شرمنده‌ام که امروز می‌بینم یک رزمنده دوران هشت سال دفاع مقدس، از سر فقر و بیکاری، با دستمزد ناچیز، به‌ عنوان کارگر ساختمانی مشغول به کار می‌شود... ایثارگران، افزون بر حقوق معنوی‌ که به گردن ما دارند، حقوق مادی‌ نیز دارند که باید به آن‌ها رسیدگی شود.
کد خبر: ۲۷۰۲۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۵ 04 September 2012
من شرمنده‌ام كه امروز مي‌بينم يك رزمنده دوران هشت سال دفاع مقدس، از سر فقر و بيكاري، با دستمزد ناچيز، به‌ عنوان كارگر ساختماني مشغول به كار مي‌شود.

به گزارش «تابناک»، احمد امیرآبادی با بیان این مطلب گفت: ایثارگران، علاوه بر حقوق معنوی‌ که به گردن ما دارند، حقوق مادی‌ نیز دارند که باید به آن‌ها رسیدگی شود.

این عضو هیأت رئیسه فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار داشت: در زمان جنگ تحمیلی که این افراد به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل رفتند، هیچ چشمداشتی نداشتند و جان بر کف نهادند. امروز، این وظیفه ماست که از آنان حمایت کنیم و رنج‌هایشان را به کمترین میزان برسانیم.

بنا بر این گزارش، نماینده مردم قم در مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: البته نظام جمهوری اسلامی، در حد توان برای احقاق حقوق ایثارگران تلاش کرده است، اما آن‌ها در جبهه‌ها برای مردم و نظام و اسلام و انقلاب، جان و تن داده‌اند، تن و جان که مابه‌ازا ندارد.

امیرآبادی در ادامه تأکید کرد: مردم و مسئولان، همگی وظیفه دارند در راه تکریم این بزرگواران و خانواده‌های محترم آنان بکوشند؛ البته فراکسیون ایثارگران، از سویی در پی این است که جلوی در مضیقه قرار گرفتن ایثارگران به لحاظ مالی را نیز بگیرد.

وی با اشاره به ماهیت و هدف تشکیل فراکسیون ایثارگران، خاطرنشان کرد: جامعه ایثارگران جمهوری اسلامی ایران، حق و حقوقی دارند که این فراکسیون در پی احقاق آنهاست. بخشی از این حقوق، حقوق مادی است و بخش بیشتر آن، حقوق معنوی و فرهنگی است.
فرهنگ ایثارگری و شهادت، باید در جامعه ما نهادینه شود و دمِ دست مردم باشد، تا مردم بدان رجوع کرده و بر پایه آن زندگی کنند. بی‌گمان، تا هنگامی که آرمان‌های اسلام و انقلاب و امام‌خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب هست، دشمن نیز هست.

امیرآبادی با اشاره به فرمایش‌های مقام معظم رهبری و تأکید بر برنامه‌ریزی برای اقتصادی مقاومتی، اظهار داشت: ما تا زمانی که مقاومت می‌کنیم، دشمن داریم و دشمنان ما، به هر نحو که بتوانند، با ما دشمنی می‌کنند. در چنین شرایطی، ما به ‌شدت نیازمند گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در سطوح گوناگون جامعه هستیم و باید این فرهنگ را تقویت کنیم. مجلس شورای اسلامی، نزدیک ۱۳۰ نماینده ایثارگر دارد، که در خانه ملت بر امور کشور نظارت دارند و خود را موظف به تلاش در این راه می‌دانند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
آخرین اخبار
وب گردی