بازدید 2417

مارادونا در دوبی می ماند

کد خبر: ۲۶۹۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۶ 03 September 2012
'دیه گو مارادونا' بازیكن افسانه ای فوتبال آرژانتین اعلام كرده است كه به عنوان مشاور ورزشی ویژه در دوبی خواهد ماند.

به گزارش خبرگزاری ها، او كه حدود دو ماه پیش از مربیگری تیم فوتبال الوصل امارات اخراج شد، قراردادی یك ساله با شورای ورزشی دوبی امضا كرده است.

الوصل در رقابت های فصل گذشته لیگ 12 تیمی امارات با مربیگری او هشتم شد.

مارادونای 51 سال كه با لباس رسمی در یك كنفرانس خبری در هتل آرمانی دوبی حاضر شده بود، در این باره گفت: افتخار بزرگی برای من است و قول می دهم كه از هر تلاشی برای پیشرفت ورزش دوبی و تشویق ستارگان این كشور برای رقابت با دیگر ورزشكاران دنیا فروگذار نكنم.

مارادونا بعد از اینكه از تیم الوصل اخراج شد به چین رفت و تمایل خود را برای مربیگری در این كشور ابراز كرد اما چندی بعد گفت كه چندین پیشنهاد را برای ماندن در دوبی رد كرده است و می خواهد پاسخ محبت های این كشور را بدهد.

وی همچنین قصد دارد مدت قرارداد یك ساله خود را برای سمت جدیدش كه هنوز كاملا تعریف نشده است، تمدید كند.

سرمربی سابق تیم ملی آرژانتین افزود: پیشنهادهای زیادی داشتم اما می خواهم مدتی را استراحت كنم.

'احمد الشریف' دبیر كل شورای ورزش دوبی نیز در این باره خاطرنشان كرده است ، نقش مارادونا فراتر از فوتبال خواهد بود و بیشتر مربوط به بهبود وجهه ورزشی این شهر و همچنین عملكرد ورزشكاران خواهد بود.

امارات در بازی های المپیك لندن موفق به كسب هیچ مدالی نشد و با وجود میزبانی بسیاری از رویدادهای مهم ورزشی جهان مثل گلف، تنیس و دو و میدانی در یك دهه گذشته، تا كنون در پرورش ورزشكاران مطرح در این رشته ها ناموفق بوده است.

الشریف در حالی از مارادونا به عنوان یك الگو برای ورزشكاران اماراتی نام برده است كه این مربی در زمان حضورش در الاوصل بشتر به دلیل حواشی كه به خاطر درگیری با مربیان تیم های رقیب و داوران به وجود می آورد، خبر ساز می شد تا پیروزی در مسابقات.

او بعد از كسب اولین پیروزی خود با الوصل مجبور شد به دلیل لگد زدن به دست یكی از هواداران عذرخواهی كند. یكبار دیگر هم متهم شد كه شیوه شادمانی بعد از گل او غیرمحترمانه بوده است و یك مرتبه نیز نیروهای امنیتی مجبور شدند او را كه با تماشاگران تیم الشباب درگیر شده بود، جدا كنند.

ستاره جام جهانی 1986 آرژانتین بعد از اینكه از مربیگری تیم ملی كشورش اخراج شد، به الوصل پیوست. او پیش از مربیگری تیم ملی آرژانتین در دو باشگاه دسته اولی این كشور مربیگری كرده بود.

او در زندگی همواره با مشكلاتی روبرو بوده است. مارادونا مدتی را به كوكائین اعتیاد داشت و در یك حادثه به سمت خبرنگارانی كه در خارج از خانه او جممع شده بودند، تیر هوایی شلیك كرد.

وی در دوران حرفه ای خود با برخی از ستارگان مطرح آمریكای جنوبی مثل 'په له' و 'خوآن رومن ریكلمه' نیز رابطه خوبی نداشته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست