بازدید 5321

اجلاس تهران مایه اعتزاز ملت ایران

علی سعیدلو
کد خبر: ۲۶۹۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۹ 02 September 2012
بیش از 33 سال است که امپراتوری رسانه‌ای غرب با به راه انداختن تبلیغات دامنه دار و مستمر علیه جمهوری اسلامی ایران، افکار عمومی و بخصوص رهبران کشورهای مهم و اثرگذار جهان را آماج برنامه‌ریزی‌های هدفمند خود قرار داده است تا اینگونه القا نماید که ایران در نتیجه مخالفت با قدرت‌های شیطانی و مستکبر و مقاومت در برابر سیاست‌های ظالمانه...

و زیاده‌خواهانه آنها، به یک کشور فقیر، عقب مانده، غیردموکراتیک، نا‌امن، بحران زا و جدا افتاده از سایر کشورهای جهان تبدیل شده است.

این القائات ناصواب علیه ایران اسلامی در حالی استمرار یافته است که دولت‌های امریکا و انگلیس از تمامی امکانات خود برای تهدید و اعمال فشار بر کشورهای مختلف جهان بویژه دولت‌های منطقه استفاده کرده‌اند تا آنها را از همکاری با جمهوری اسلامی ایران در موضوعات مهم منطقه‌ای و جهانی بازدارند و به زعم خویش، گستره نفوذ معنوی و تأثیرگذاری ایران در مسائل مهم بین‌المللی را محدود کنند یا آن را به حداقل برسانند.

نظام سلطه به این نتیجه رسیده بود که تشکیل اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران، تمامی رشته‌های آنها را پنبه خواهد کرد زیرا نمایندگان 120 کشور جهان از نزدیک با واقعیت‌های ایران آشنا خواهند شد و به تبع آنها افکار عمومی این کشورها نیز درخواهند یافت که برخلاف تبلیغات امپراتوری غرب، ایران اسلامی یک کشور پیشرفته، ثروتمند، امن، آزاد، مؤثر، عدالتخواه، پیشتاز در دفاع از حقوق سایر ملت‌ها و آماده برای کمک به حل معضلات جهانی است، بنابراین بی‌دلیل نبود که دولت‌های امریکا و انگلیس، اهتمام ویژه‌ای را به کار بستند تا اجلاس شانزدهم جنبش عدم تعهد در تهران تشکیل نشود و اگر در جلوگیری از آن ناکام ماندند، حداقل در سطحی نازل برگزار گردد.

تلاش‌های همه جانبه سلطه‌طلبان جهانی با کمترین اقبال در جنبش عدم تعهد مواجه شد، به گونه‌ای که رؤسای جمهور، امیران، معاونان اول، نخست‌وزیران و معاونان رئیس جمهور نیمی از کشورهای عضو به تهران آمدند و در رأس سایر هیأت‌ها نیز نماینده‌ای ویژه از طرف پادشاهان یا رؤسای جمهور قرار داشتند و شماری از کشورها نیز در سطح وزیر امور خارجه در این اجلاس شرکت کردند و به این ترتیب اجلاس شانزدهم عدم تعهد به یکی از خاطره انگیزترین نشست‌ها تبدیل شد زیرا ریاست ایران بر این اجلاس، امیدهای فراوانی را در اعضای این جنبش به وجود آورده است و آنها انتظار دارند که در سه سال آینده و بویژه در شرایطی که نظام تک قطبی بر جهان حاکم شده است، صدای رسای جمهوری اسلامی ایران بتواند جان تازه‌ای به کالبد جنبش عدم تعهد بدمد. این اجلاس همچنین فرصتی را پدید آورد تا نمایندگان 120 کشور جهان و همچنین خبرنگاران و تصویربرداران از کشورهای مختلف جهان با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ناشناخته ملت ایران در مسیر پیشرفت و شکوفایی آشنا شوند و دریابند که دستگاه تبلیغاتی و امپراتوری رسانه‌ای غرب تا چه اندازه در برخورد با جمهوری اسلامی ایران، خصمانه، بی‌منطق و فریبکارانه عمل کرده‌اند.

نمایندگان برخی از هیأت‌های شرکت کننده در ملاقاتهای حضوری با اینجانب تصریح کردند که در سفر به تهران با حقایق مهمی آشنا شدند و برخلاف تبلیغات رسانه‌های غربی، ایران را یک کشور قدرتمند، پیشرفته، آزاد و با دولتمردانی پرتلاش و مردمانی مهربان و مهمان نواز دیده‌اند. آنها تصریح کردند که در ایران با هیچ نشانه‌ای از تحریم‌های امریکا مواجه نشدند و حتی اعلام کردند که اگر تحریم‌های غرب، چنین نتایجی را در بر دارد، سایر کشورها نیز بهتر است به استقبال چنین تحریم‌هایی بروند! اجلاس تهران نه تنها تلاش‌های کینه توزانه امریکا و انگلیس را بی‌اثر کرد، بلکه آزمونی برای تقویت مواضع جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌المللی بود و بار دیگر موجب اعتزاز و سربلندی ملت ایران در جهان شد. این موفقیت بزرگ بر رهبر معظم انقلاب، عموم مردم و همه خدمتگزاران راستین ایران اسلامی مبارک و گوارا باد.

٭ معاون بین‌الملل رئیس جمهور و رئیس ستاد برگزاری شانزدهمین اجلاس عدم تعهد در تهران

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی